Gå til innhold

Msi KT3 Ultra2 VARM Northbridge???


maggri

Anbefalte innlegg

Lurte på om det er noen som har hatt problemer med høy temp på northbridgen. Dette med tanke på cpu overklokking.

 

Da jeg prøvde å overklokke min xp2100+ (moddet Vcore 1.8V) Steg tempen på northbridgen betraktelig. Hadde ikke i utganspunktet trodd at dette skulle skje uten at jeg økte spenningen på minne.

 

Cpu fungerer fint på 166x12 1.7V. Men finnes ikke stabil ved 166x10 ved 1.8 Volt.

 

Stepping er her irrelevant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

300W.( codegen ) brukte denne når jeg prøvde med 1.8 Volt.

Jeg har skiftet nå til en annen 300W som jeg mener skal være av samme type som står i Aopen sine kabinetter. men tror ikke det skal utgjøre noen forskjell. Da må det være en feil på codegen.

 

Prøvde å koble i fra div. hardisker, cd-Br/rom og vifter men så ikke ut til å hjelpe.

 

Men tempen på hovedkortet lå på 40C. noe som virker uhygelig høyt.

Det står en vifte på northbrigen i dag, men det er alt. skal skifte det ut med en kjøleribbe etterhvert, men....det er dyrt å bare bestille en ting på nett.

 

300w skulle holde rikelig. men vet jo aldri.

_______________________________________________________

Min gamle duron 750@1000 2.0/2,3 VOLT funket fint med 230Wpsu

Lenke til kommentar

40c på chipset er ikke mye..

300w trenger ikke å være mye.. det man må kikke på er hva PSU klarer av ampere på de forskjellige railene.

 

Det hovedkortet du har er heller ikke spesielt egnet for OC. Jeg hadde samme HK før, og det var ikke 100% stabilt på 166Mhz FSB når jeg kjørte CPU på over 2.0+ Ghz.. svaret kan ligge i at strømforsyningen i kortet ikke klarer å levere nok strøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...