odhie Skrevet 7. januar 2009 Skrevet 7. januar 2009 Hei. Jeg har netopp formatert pcen min; en bærbar Acer aspire 5720z. Etter at jeg hadde formatert så så alt fint ut og det fungerte som det skulle, utenom nettverket. Jeg har prøvd diverse drivere rundt omkring uten noe resultat. Pcen til min bror har akkurat det samme problemet etter at han og formaterte sin hp pavilion så jeg tenkte kanskje det var et kjent problem eller noe. Har vært inne på enhetsbehandling og sett litt og det eneste som jeg kan se ikke fungerer som kan ha noen sammenheng er " Ethernet controller". Er ikke vandt med vista så har ikke peiling på hva jeg skal gjøre med problemet men jeg tenkte siden problemet er det samme på 2 forskjellige pcer så kan det være et kjent problem. Kanskje ikke et problem engang, kanskje bare noe enkelt jeg må gjør, jeg vet ikke. Derfor spør jeg dere:) Det er forresten Windows Vista Home premium jeg formaterte. Pc-spesifikasjoner hvis dere lurte: Acer aspire 5720ZG Intel pentium dual-core processer t2310 1024 nvidia Geforce 2gb ddr 2. 802.11 B/G wlan Hjelp som fører til oppklaring belønnes med flaxlodd
CP-Monkey Skrevet 7. januar 2009 Skrevet 7. januar 2009 For det første har du ikke forklart hva problemet ditt egentlig er, bare at noe er feil med WiFi'en. Hadde et lignende problem da jeg selv formaterte PC'en. Fikk noen råd fra HP, men bare et av dem hjalp (markert i svart): -Pinge modermaskinen på nettet: Start>CMD>Skriv inn: Ping 000.000.000.000 -Sette opp et adhoc nettverk: Start>Nettverk>Nettverks og Delingssenter>Konfigurer en kobling eller nettverk>adhoc>neste>...så gir du nettverket et valgfritt navn og velger ingen godkjenning på krypteringstypene. Så trykker du utfør og prøver å koble til dette nettet. Om du ikke får opp noen trådløse nettverk (slik jeg gjorde og som jeg antar er din problemstilling) funket det etter at jeg hadde laget denne ad-hoc'en. Pluttselig bare spratt den opp. Det virker som om denne feilen går igjen uvahengig av PC. Send meg en PM om du fikser det så skal du få adresse aso... ^^
odhie Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Skrevet 7. januar 2009 Takk for svar. Ja, problemet mitt er som du tenkte etter hvert at jeg ikke finner noen trådløse nettverk rett og slett og jeg ikke vet hvordan jeg skal aktivere det som leter etter dem. Prøvde litt på det tipset du ga meg om å sette opp adhoc nettverk men jeg har et lite spm til. Etter " konfigurer en kobling eller nettverk", hva jeg skal jeg gå inn på da? Adhoc er ikke et alvernativ hos meg. takker:)
Trainman Skrevet 7. januar 2009 Skrevet 7. januar 2009 Har du trykket på knappen øverst til venstre, over tastaturet. Har symbol som en rund antenne. Den skal blinke. -> Sjekk om kortet er aktivert i enhetsbehandlingen. -> Høyreklikk på Wifi ikonet(Windows sitt) på statuslinjen og velg <Diagnostiser og reparer> Da får du muligens et hint om hva som er galt. -> Oppdater driver fra denne siden. Pass på å velge riktig Vistaversjon. Med eller uten SP1. Du skal ha Atheros sin driver. -> Gå inn i <Nettverks og delingssenter> og velg <Administrer nettverkstilkoblinger> og se om du har riktige innstillinger. Hvis ikke kan du prøve å gå inn i Acer E net programmet og se om du kan finne noen nettverk der. Lykke til.
Dastardly_ Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Vil anbefale deg og slette programmet eNet (Start - Kontrollpanel - Programmer og funksjoner) Den har en tendes til og skru av den trådløse forbinnelsen for å så sette seg på igjen, veldig irriterende hvis man spiller på nettet osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå