Gå til innhold

Knekt/knust cpu sokkel


Roy E

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg drev å satte sammen en pc for en kamerat tidligere idag, da noe trist skjedde.

Alt var kobla i riktig, så skulle vi sette i cpu'en, men den sto skeivt i sokkelen, og det gikk ikke an å få den rett. Skitt, tenkte vi, det går sikkert, så satte vi på kjøleren, botta pc'en.. gikk ikke så bra. Etter ei stund så tok vi av kjøleren igjen for å se hva som var galt, og til vår forskrekkelse så var cpu-sokkelen knekt/knust, og cpu'en satt fast i sokkelen (pentium 4 2.4ghz). Jeg har satt sammen 4-5 pc'er tidligere uten komplikasjoner, så jeg vet ikke hva som gikk alt.. eneste er at han hadde prøvd å sette sammen pc'en selv før jeg kom, og da hadde han ikke hatt opp spaken, så den sto løst i sokkelen. Men jeg kan ikke skjønne hvorfor det skulle forårsake at hele skitten blir skeiv.

Hva tror dere, er det en garanti sak? Jeg har aldri opplevd noe lignende! cpu og hk for 2500 er gått tapt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

trur nok problemet ditt er her.....

Alt var kobla i riktig, så skulle vi sette i cpu'en, men den sto skeivt i sokkelen, og det gikk ikke an å få den rett. Skitt, tenkte vi, det går sikkert, så satte vi på kjøleren, botta pc'en..

pc-deler er ikkje laga for å brytest på plass! feilen var sikkert at dere pressa kjøleren nedpå prosessoren (som var feilmontert) :shrug:

 

vil tro at du skal bruke litt krefter for å ødelegge sokkelen?? :shrug:

trur nok ikkje det er nokon garantisak....

Lenke til kommentar

ja men kjøleren på pentium 4 er sånn at man må bruke litt krefter for å "dra ned spaka". Ja den sto skeiivt, men den var IKKE feilmontert! det er bare én måte å montere den på, jeg har tross alt gjort det en god del ganger før. Det var noe føkka med sokkelen fra før tenker jeg... Håpa at noen skulle komme litt positiv feedback, da han som eier maskina er veldig lei seg nå, har gleda seg i årevis på å få seg ny pc.. jeg er iallfell sikkert på at jeg ikke har gjort noe galt!

Lenke til kommentar
Du er ganske flink dersom du trenger shim til P4. :wink:

 

Akkurat hva var knust på sokkelen?

Hvordan satt cpu skjeivt?

 

ja, den hvite avlange firkanten på sokkelen var det sprekker i.. og da vi prøvde å ta ut cpu'en igjen, så måte vi bruke såpass til kraft for å dra opp spaka, at den knakk inni leddet, spaken asså uff :grumpy:

 

Vanskelig å forklare hvordan den satt skjevt, men den hella litt opp mot høyresida på sokkelen.

Lenke til kommentar
Du er ganske flink dersom du trenger shim til P4. :wink:

 

Akkurat hva var knust på sokkelen?

Hvordan satt cpu skjeivt?

trodde man brukte shim på pentium å jeg :roll:

Det er nok ikke nødvendig, fordi den heatspreader'en som er på p4 og Tualatin P3/celeron prosessorer har samme nytte som en shim.

 

Det høres ut som om du har montert selve prosessoren sjevt, og så har du presset HSF'en ned på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...