Gå til innhold

Rykte: Priskutt på Playstation 3, samt Killzone 2 bundle?


sm0

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har planlagt å gå til innkjøp av en Playstation 3 - fortrinnsvis 80GB eller 160GB, litt avhengig av tilgjengelighet og pris. (Kom gjerne med inspill angående valg av 80/160! :) )

 

Som tittelen tilsier, er det da ett "rykte" jeg har hørt litt om - det vil komme en bundle med Killzone 2 samt 80GB Playstation 3 til omkring 3000NOK.

Sant eller usant? :)

 

Som sagt, jeg har tatt avgjørelsen om å kjøpe meg et slikt vidunderlig monster (etter å ha spilt dag ut og dag inn på min X360, vil jeg oppleve hva PS3 har å tilby også), men spørsmålet er om jeg skal vente på (det eventuelle) priskuttet / bundelen?

Er takknemlig for hennvisning til ofisielle uttalelser fra Sony som sier noe om dette, ellers funker alt anna bra ! ;)

 

Jeg beklager hvis en liknende tråd er laget før. Er det tilfelle, tar jeg gjerne imot en henvisning til den tråden, og gjerne slett denne.. :)

 

På forhånd takk for svar!

mvh håpefull soon-to-be PS3 eier!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om noen bundle med Killzone 2 (søk på Google etter PS3 bundle med Killzone 2), men får du en slik pakke til rundt 3800-4000kr så er det en ok pris. Spillet koster sikkert 500kr ved lansering og da får du konsollen for ca. 3300-3500kr, som er en pris du sjelden ser på bare konsollen (billigste ligger vel til 3690 elns på 80GB).

 

Telcontar

Endret av Telcontar
Lenke til kommentar

Er flere som tror at prisen kommer til å synke.

http://www.itavisen.no/sak/795449/PS3-priskutt_neste_år%3F/

 

Leste også en artikkel om at Sony hadde klart å kutte utviklingskostnadene en del slik at de kan levere billigere maskiner.

 

Er ikke så lenge siden MPX hadde et tilbud på 80GB inkl LBP til 3699,- eller noe slikt. Det tilbudet forsvant rimelig kjapt desverre..

Endret av MCDr
Lenke til kommentar

Igjen, takk for tips, folkens :)

 

Ser ut til at jeg drøyer det litt, og sitter litt på gjerdet og ser hvordan ting utvikler seg :) Spørs hvor lenge jeg klarer å holde meg fra å plukke en PS3 opp fra nærmeste butikkhylle !

Ser ut til, og håper, at Sony går ett godt år i møte med en bedre line-up hva gjelder exclusives enn Microsoft, som ikke har kunngjort så mye.

Fra å ha vært en X360 fanboy før, ser jeg nå det store potensialet til PS3, og X360s til tider griskheter på markedet.

 

Takk, igjen! Har dere mer interessant info å komme med angående topic, fire away!

 

Godt nyttår osv ^_^

Lenke til kommentar

vel, tror heller ikke att det kommer noe priskutt på maskinen i år men regner med det en gang i 2010 da 2009 er året hvor det blir hevdet att sony kommer til og begynne og tjene på mskinen.

 

en kz2 bundle vil jeg tippe er nok aktuelt med tiden i og med att det er en av stortitlene til ps3 i år.

Lenke til kommentar
Microsoft exec Aaron Greenberg has predicted that Sony will cut the price of PlayStation 3 very soon.

 

"We absolutely expect the PS3 price drop to happen in the next couple of months," he told Edge.

 

"We're frankly surprised it's taken this long... I would expect they'd have to move on price, sooner than later, for sure."

 

Right now the 120GB Xbox Elite carries an RRP of GBP 229.99, while the 80GB PS3 is GBP 299.99. At last year's Leipzig Games Convention, SCEE boss David Reeves told us there would be no price cut "this year" - and as it turned out, he wasn't making it up.

 

But last year's "this year" has since become last year - now this year's "this year" is fully underway, will there be a price cut this year? No idea, still trying to work out what I've just written.

 

http://www.eurogamer.net/articles/ps3-pric...oon-predicts-ms

Lenke til kommentar
Sony kommer garantert til å sette ned prisen på PS3 snart. De er nødt til det for å henge med i konsollkrigen.

 

 

ps3 lanseringsdato: nov 2006, ca maskiner solgt per jan 09: 20 mill.

delt på anntall måneder i salg; 769230 maskiner per måned

 

360 lanseringsdato: nov 2005, ca maskiner solgt per jan 09: 28 mill.

delt på anntall måneder i salg; 736842 maskiner per måned

 

så til tross for att ps3 ikke har hatt ett eneste priskutt selger den per dags dato bedre enn 360 som har fått mange priskutt så jeg vil påstå att de henger meget godt med i krigen da de leder den.

Endret av Frozt
Lenke til kommentar
Sony kommer garantert til å sette ned prisen på PS3 snart. De er nødt til det for å henge med i konsollkrigen.

 

 

ps3 lanseringsdato: nov 2006, ca maskiner solgt per jan 09: 20 mill.

delt på anntall måneder i salg; 769230 maskiner per måned

 

360 lanseringsdato: nov 2005, ca maskiner solgt per jan 09: 28 mill.

delt på anntall måneder i salg; 736842 maskiner per måned

 

så til tross for att ps3 ikke har hatt ett eneste priskutt selger den per dags dato bedre enn 360 som har fått mange priskutt så jeg vil påstå att de henger meget godt med i krigen da de leder den.

 

De "leder" på det området ja - flest solg på antall måneder, men det er nok ikke det som betyr mest - det som betyr mest, er antall solgt på den tiden konsollen har vært på markedet, samt hvor vidt produsenten tjener/taper på å selge sin konsoll. Microsoft har solgt flest alt i alt, som du sier :)

Men så vidt jeg forstår, går begge i "minus" ved salg pr. enhet.

Men jeg håper og tror at Sony ikke er ute av kampen ;) Er nok bare sunt for markedet med litt konkurranse - i allefall for oss brukere! :)

Endret av sm0
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
så til tross for att ps3 ikke har hatt ett eneste priskutt selger den per dags dato bedre enn 360 som har fått mange priskutt så jeg vil påstå att de henger meget godt med i krigen da de leder den.

 

1. Microsoft tjener mer per solgte maskin

2. Å vinne over Xbox med noen skarve prosent er ikke nok, Sony har tapt umennesklig stor markedsandel til Xbox, for envher produsent av varer er et så stort tap av markedsandel på så kort tid helt uakseptabelt.

Lenke til kommentar

Alt av hardware går opp i pris nå.

 

Mange PC-produsenter har satt opp prisene med opptil 20-30 % (Acer, HP, Asus). Dette merker jeg veldig godt, da vi som driver butikk blir nødt til å selge mange varer uten fortjeneste for å fremdeles klare å holde prisene nede.

 

Uansett, poenget her er uansett at det er ingenting som indikerer at Sony vil sette ned prisene ytterligere. Nettopp fordi de allerede taper penger pr. konsoll de selger, og et prisdropp vil bare gjøre tapene enda større.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...