Gå til innhold

Samsung, bra mobil? noen med erfaringer med samsung?


Anbefalte innlegg

hei godtfolk =)

jeg lurte på om noen har noen erfaringer angånde mobiler fra samsung.

jeg har bare hatt nokia (som jeg ikke liker) og SE (som jeg foreterkker), men nå er snart tiden inne for at jeg skal ha meg ny tlf, og da har jeg tenkt på samsung. men jeg har ingen erfaringer med samsung. er det mye feil med de? og hvordan er bruken av de?

jeg vil gjerne ha en av de nyeste som kommer dette året. en 2009 modell:P

håper noen har noen erfaringer å dele. både positivt og negativt.

er menyen vanskelig? eller er den blitt mer lik og lik nokia og SE?

 

 

MVH Martin

Endret av Zarcaz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Martin.

 

Jeg har selv gått fra SE til samsung, og må si at jeg er veldig fornøyd så langt. Jeg har en Samsung u900. Såkalt "Soul". Dette er en knall mobil, med raske menyer, god samtalekvalitet, okei bilder, liten vekt, også har den en enorm kvalitetsfølelse! Det eneste jeg har å utsette på min tlf er batterilevetiden i telefonsamtaler som ligger på rundt 2,5 timer, noe som er veldig dårlig i forhold til dagens standarder på telefoner. Dette har helt sikkert endret seg i Samsungs nyeste modeller:)

 

Hvis jeg var deg ville jeg på det sterkeste vurdert en av de nyeste toppmodellene til Samsung.

 

Når det gjelder menyene vil jeg si de er veldig like Nokia og SE sine. De er veldig enkle og sette seg inn i, så dette burde ikke være noe problem:)

 

Thomas

Lenke til kommentar

Synes du burde gi oss litt mer info enn bare at du vurderer Samsung. Forøvrig er Omnia og Innov8 de to nye flaggskipene til Samsung, men de er veldig forskjellige i bruk og spesifikasjoner. Omnia er en proffmobil i Iphone-format uten tastatur, Innov8 er mer i retning av en kamera/underholdningsmobil MED tastatur.

 

Jeg har Omnia selv, gått over fra SE K750, og er veldig fornøyd. Det Samsung har fått kritikk for før, er at de har vært mindre brukervennlige en SE/Nokia i operativsystemet, men å kjøpe Samsung med f.eks Symbian eller Windows, som på hhv Innov8 og Omnia, er i så måte helt trygt. I mine øyne er telefonene solide med bra kvalitet, og de to ovennevnte mobilene er blant markedets beste innen ny teknologi.

Lenke til kommentar

Jeg har Samsung F480, som er "lillebroren" til Omnia. Det vil si at det ikke er en smarttelefon (Windows Mobile, GPS, WiFi, etc), men ellers har den det "folk flest" faktisk trenger i en mobil. Godt kamera, musikkspiller, enkel wapmulighet, kalender, etc etc.

 

Definitivt den beste telefonen JEG har hatt hvertfall. Batteritiden er upåklagelig, lader 3 ganger i løpet av 2 uker etter å ha hatt den siden oktober.

Lenke til kommentar
Jeg har Samsung F480, som er "lillebroren" til Omnia. Det vil si at det ikke er en smarttelefon (Windows Mobile, GPS, WiFi, etc), men ellers har den det "folk flest" faktisk trenger i en mobil. Godt kamera, musikkspiller, enkel wapmulighet, kalender, etc etc.

 

Definitivt den beste telefonen JEG har hatt hvertfall. Batteritiden er upåklagelig, lader 3 ganger i løpet av 2 uker etter å ha hatt den siden oktober.

 

 

Har lest en del om F480 og virker fin den, men hvor ny er den? er den "08 eller 09 modell" vil gjerne ha av det nyeste xD :whistle:

Lenke til kommentar

Mine tre siste mobiler har vært samsung og har nå nettopp bestillt meg Innov8 :) personlig har jeg ingenting å utsette på mine erfaringer med samsung, syntes de er solide og har desidert den beste designen av de tre store merkene Nokia, Samsung og SE.

 

Selv syntes jeg at flaggskipene til Nokia ser ut som plastleker, nesten stygge å se på, mens SE har ofte knotete og klønete taster. Men det er sikkert bare en vanesak muligens. Som mange sier så sliter samsung med dårlig batteritid, dette har ikke jeg merket noe til, men selvfølgelig må nok en telefon som Innov8 lades ofte.

 

Til syvende og siste så syntes jeg Innov8 er merkedets beste telefon med vanlig tastatur. Telefoner med trykkskjerm har jeg liten erfaring med så holder meg unna den diskusjonen... :) lykke til

Lenke til kommentar

Jeg har hatt 3 Samsung mobiler, men før jul kjøpte jeg meg en Sony Ericsson. Var egentlig ganske fornøyd, men når jeg prøvde en SE falt jeg helt pladask. Det er mye småtteri i Samsung som er annerledes enn hos SE og Nokia, men som du blir vant til. Små ting som er gjort vanskeligere enn nødvendig. Ringetoner feks, hadde man et opptak man ville bruke måtte man konvertere lydfilen til noe som tlfen støtter. :no: Nå er sikkert akkurat dette fikset på i de nyeste mobilene, for min siste Samsung var en U600. :D En annen ting som jeg opplevde var at batteriene ble fort svake, på alle tre mobilene. I begynnelsen er batteriet ganske bra (men ikke så bra som SE, Nokia vet jeg ikke), men det går fort nedover. :thumbdown: På slutten måtte jeg koble lader til tlfen hvis jeg fikk en samtale....Jaja, det var i hvert min erfaring med Samsung. Men jeg har jo ingen erfaring med de nyeste tlfene til Samsung, designmessig ligger de i hvert fall på topp! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...