Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]svart skjerm!splitter ny pc!trenger hjelp


Anbefalte innlegg

Heisann...

 

Jeg trenger litt hjelp da jeg nå har fått med ny pc og etter jeg har montert den sammen og starter den so er det svart skjerm fremdeles.

Har prøvd det meste tror jeg.byttet skjerm/utganger/slotter også skiftet skjermkort med ett som fungerer fint på en annen pc og er av samme merke.

Jeg kommer meg ikke i BIOS eller noen ting.

Vær så snill å hjelp:/

 

Specc er som følger:

 

Asus Striker II Extreme 775 DDR3 nForce-790i ultra SLI

 

OCZ Platinum XTC DDR 2gbx2

 

Corsair 750watt black ATX

 

XFX Geforce GTX 260 896MB PHYSx CUDA Black Edition

 

Seagate barracuda 7200 1TB

 

Western Digital Raptor 64gb

 

Intel Core™ 2 Quad Q9550 2.83GHz Socket

LGA775, 1333MHz, 12MB, BOXED w/fan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørtes merkelig ut...prøvd å nullstille CMOS? En liten spake på hovedkortet som man dytter bort i noen sekunder og så slipper? Det kan variere litt fra hovedkort til hovedkort tror jeg. Ellers er jo en annen måte å skru av pc'en, ta ut batteriet som holder BIOS i live i ti sekunder og så sette det inn og skru på.

 

 

Prøvd å boote med en gang fra CD? Den kommer til å begynne med booting fra alle andre prioriterte enheter så fort den ikke finner noe på harddisken.

Lenke til kommentar

takk for svaret.

 

Skal prøve å resette cmos nå og se hva som skjer.har mine tvil men er verdt ett forsøk.

Den ene hardisken min ligger det XP på men det spiller ingen rolle vil jeg tro.skal nå komme inn i oppstarten uansett.

Har mounta OS cdn så det hjalp ikke så mye.

Lenke til kommentar

Har hørt litt om folk som har det problemet. De pleier å løse det ved å ta ut alle komponenter bortsett fra de som er fullstendig nødvendig. Ta ut alt bortsett fra dette:

Hovedkort, PSU, prosessor.

 

Prøv nå å starte (du har på forhånd koblet til skjermen på det interne hovedkortets skjermkort). Får du noe bilde?

 

 

Ellers er som oftest løsningen på disse problemene dette:

-Holde hodet kaldt

-En god del googling

-Noen timer her

 

 

Lykke til :p

Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Ikke vet jeg hva som var feilen men nå virker det plutselig.jeg røska ut alt som ikke var nødvendig og vips så gikk det.startet med en og en gizmo å alt gikk greitt å driver nå å installerer OS.

 

Snodigt!:)

 

Men takk for svarene deres,atter engang ordnet hardware opp!:)

Lenke til kommentar

Ahh... nå føles det (og unskyld utrykket :!: ) JÆVLIG deilig at det virket ikke sant? :grin:

 

Det som er viktig nå er at du tar få ting av gangen. Jeg foreslår at du innstallerer en ting av gangen og booter for hver gang. Først ville jeg tatt raptor disken. Deretter skjermkortet og tilslutt alt det andre.

Det er mulig at skjermkortet gir deg svart bilde første gangen da det kan være det som har klundret det hele til...

 

Husk å innstallere medfølgende drivere evt laste dem ned

 

Lykke til videre :thumbs:

 

PS: Trykk på "Løst" knappen øverst på ditt første innlegg når du er sikker på at du har fått det til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...