Gå til innhold

Se her Gamere, Windows 7 har allerede Knust XP og Vista

Gjest Slettet+513

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hehe, så og si egentlig eni med deg der. Men akkurat nå vil jeg si at vista 64bit er like raskt som xp pluss at man har directx 10. Noe som jeg liker i div spill som virkelig ser bedre ut med det. Klart, xp har jo en slags placebo directx10 i sine directx9 drivere. og man kan gjøre forskjellig for å få det til å nesten bli det samme. Men personlig er jeg lei av det kjedelige utseende til xp og alt i det. Og liker spesielt ikke å bruke div programmer som suger systemressurser for å gjøre det penere. men dette er da en persons mening ;)

Endret av Fikseren
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er det noen som vet hvor mye DX9/DX10 har med grunnen til at Vista/7 er bedre i spill enn XP?

Altså at XP må kjøre den trege DX9 mens de andre får bruke den raskere DX10 for å gjøre omtrent det samme i et spill.

Endret av JohndoeMAKT
Skrevet

Det er et spørsmål. Er det noen som vet om XP+DX9 vs NT6+DX10 er grunnen til at Vista ofte scorer bedre enn XP i nyere spill, ikke fordi selve systemet er raskere, men fordi DX10 er raskere?

Skrevet (endret)

Laster ned betaen nå :D . Lyst til å prøve, sjekke om det er noe for meg, og evnt. kjøpe det når det kommer hvis jeg blir fornøyd. Er det noe spessielt jeg må gjøre etter og ha lastet det ned?

EDIT: Er dx11 med på betaen forresten?

Endret av Tord93
Skrevet
Det er et spørsmål. Er det noen som vet om XP+DX9 vs NT6+DX10 er grunnen til at Vista ofte scorer bedre enn XP i nyere spill, ikke fordi selve systemet er raskere, men fordi DX10 er raskere?

Ja det er en av hovedgrunnene, men som oftest går jo mest testene ut på filoverføringshastighet, samt oppstart, innstallering av programmer osv. Alt i alt har vista også bedre støtte for flere kjærners cpuer, som igjenn gir vista den siste edgen i tester. Xp og vista er jo helt like untatt dx10 biten og utseendemessig.

Laster ned betaen nå :D . Lyst til å prøve, sjekke om det er noe for meg, og evnt. kjøpe det når det kommer hvis jeg blir fornøyd. Er det noe spessielt jeg må gjøre etter og ha lastet det ned?

EDIT: Er dx11 med på betaen forresten?

Ja, W7 har støtte for den neste generasjon av DX11 som kommer. Ikke noe spesielt du må gjøre :)

Gjest Slettet+130498
Skrevet
Er dx11 med på betaen forresten?

Ja, W7 har støtte for den neste generasjon av DX11 som kommer. Ikke noe spesielt du må gjøre :)

bortsett fra å tilfeldigvis sitte på et dx11 kort, noe som meg bekjent ikke er ute på markedet enda, ikke at det har noen hast. kanskje best å la dx10 få bli varm først?

Skrevet

DX11 kort er enda ikke kommet såklart, siden W7 bare har støtte for neste generasjons DX. Sier seg selv at vi enda har lang tid igjenn med DX10 :)

Gjest Slettet+130498
Skrevet
DX11 kort er enda ikke kommet såklart, siden W7 bare har støtte for neste generasjons DX. Sier seg selv at vi enda har lang tid igjenn med DX10 :)

nja, de var rimelig tidlig ute med dx10 korta husker jeg, lenge før vista kom ut. men men, har ikke noe stress. tar det meste fra ms med en klype salt til jeg ser et endelig resultat.

Skrevet

nja, de var rimelig tidlig ute med dx10 korta husker jeg, lenge før vista kom ut. men men, har ikke noe stress. tar det meste fra ms med en klype salt til jeg ser et endelig resultat.

Helt enig med deg. Til nå ser det lovende ut, men skal vente å se på resultatet ja.

Gjest Slettet+130498
Skrevet (endret)
Tror dere jeg kan treffe på noen problemer hvis jeg innstallerer BETAen på skolepcen min?

Har administratorrettigheter og alt sånn bare så det er klart.

vil absolutt ikke anbefale å gjøre det. meeen nå sitter jeg dagen lang og fikser skole pc'er som "jeg er profosjonel" bruker har laget`(altså eleven). viste dere btw for utrolig fort et virus kan spre seg i et klasserom med pc'er? :ph34r:

Endret av Slettet+130498
Skrevet
Tror dere jeg kan treffe på noen problemer hvis jeg innstallerer BETAen på skolepcen min?

Har administratorrettigheter og alt sånn bare så det er klart.

Til nå er W7 veldig stabilt, men du vet aldri hva som kan skje av system error og slike ting. Dette er IKKE ett stabilt os så hvis du ikke er redd for å kanskje kan miste data eller noe så kjør på :) Hvilken pc har du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...