Gå til innhold

Første gang med vannkjøling


Anbefalte innlegg

43grader er mere en bra nok, men vis det er uten overklokk av cpu så kommer du fort opp i temp når du øker NB volt får å klokke høyere på cpu... Men deter langt opp til 70 grader som jeg synnes er grensen ;)

 

Dropp NB kjøler i første omgang, når du får vann på gpu og cpu så vil hovedkortet bli kaldere også...

Endret av Dyver`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
43grader er mere en bra nok, men vis det er uten overklokk av cpu så kommer du fort opp i temp når du øker NB volt får å klokke høyere på cpu... Men deter langt opp til 70 grader som jeg synnes er grensen ;)

 

Dropp NB kjøler i første omgang, når du får vann på gpu og cpu så vil hovedkortet bli kaldere også...

 

Ok, då blir det ikkje ny chipsetkjølar. Hadde du orka å finne resten av det eg treng, slik at det berre er å bestille? :)

Lenke til kommentar

Her skal det vere alt du skal trenge, la til pasta og vifter også...

De små kjøleribbene er til minnet på skjermkortet, det må du ha vis du skal overklokke skjermkortet... Finnes bedre vannblokker til skjermkortet som detter prossesor og minnet på skjermkortet, men da må du mest sansynnelig bestille fra usa og kommer minst opp på 600 kroner da også.. La til 3 meter med blå slanger da jeg så du hadde satt opp uv blå veske... 2 meter med slangeholder sikkert, men sjedelig med 3 cm for litte :whistle:

 

post-147791-1231175538_thumb.jpg

 

Slange klemmene kan du jo kjøpe på biltema, clas-ohlson, ets da netshop ikke har disse inne...

 

Sikkert mange andre som har bedre oppsett en meg, og jeg kan ikke garantere deg at den vannblokka til gpu passer... Men har lest at den skal passe på ati 4850 fra leverandørens hjemme side, men det sto at skjermkortene kunne variere noe ettersom underleverandører lager forsjelige kjølere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...