Gå til innhold

Vil få litt gli på musa!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eller magnetføtter...! Matta og føttene på musa har samme ladning slik at de frastøter hverandre. Det burde kunne funke.

 

Da hadde vel musa mest sannsynlig fløyet rett av matta :lol: Men tanken er god.

 

Det beste hadde sikkert vært å ha en magnetisk mus, og en superleder som muse-matte, da kan du sette opp et magnetfelt som holder musa i en spesiell høyde uansett, tilogmed om du holder musematta opp ned (det funker ikke med vanlige magneter, siden prinsippet da er at magnetfeltet motvirker tyngdekraften), problemet er vel at musa blir låst fast i de andre aksene også, da blir jo noe av poenget borte ;).

 

Men det burde vel være mulig å lage noe etter samme prinsipp som maglev-tog, det hadde jo været bra saker, men jeg ser ikke for meg en nitrogennedkjølt superledene musematte komme på markedet med det første.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har fUnc surface 1030 og logitech dual optical. Jeg bruker den sida av matta som er mest ru. Jeg har ingen problemer...

 

men jeg ser at "føttene" under musa begynner å bli riiiimelig tynnslitt!

 

Så jeg lurer derfor på hvilken mus som passer best til fUnc 1030, hvis jeg finner ut jeg vil ha ny mus!

 

Nå er det jo også slik at jeg sliter litt med å bytte ut dual optical`n min fordi den er moddet med blåe dioder istedet for de kjedelige røde...

 

DrErling

Lenke til kommentar
Eller magnetføtter...! Matta og føttene på musa har samme ladning slik at de frastøter hverandre. Det burde kunne funke.

 

Da hadde vel musa mest sannsynlig fløyet rett av matta :lol: Men tanken er god.

 

Det beste hadde sikkert vært å ha en magnetisk mus, og en superleder som muse-matte, da kan du sette opp et magnetfelt som holder musa i en spesiell høyde uansett, tilogmed om du holder musematta opp ned (det funker ikke med vanlige magneter, siden prinsippet da er at magnetfeltet motvirker tyngdekraften), problemet er vel at musa blir låst fast i de andre aksene også, da blir jo noe av poenget borte ;).

 

Men det burde vel være mulig å lage noe etter samme prinsipp som maglev-tog, det hadde jo været bra saker, men jeg ser ikke for meg en nitrogennedkjølt superledene musematte komme på markedet med det første.

 

AtW

 

Høres ut som en konge matte det der. Syns dog at fUnc matta mi var dyr nok men.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
kjøpte meg icemat, og padsurfers fulgte med.

Mulig jeg er helt noldus, men hvordan bruker jeg dem? har icemat og intellimouse explorer 3....

 

Du klipper Padsurfers i passende biter og fester de på museføttene.

 

Er de noe bra da?

Edit: og er det viktig at jeg klipper dem KJEMPENØYAKTIG?

 

Vet ikke om de er noe bra. Nei, det er ikke viktig at du klipper de så veldig nøyaktig. Bare bitene er store nok til å dekke museføttene så går det greit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...