Gå til innhold

ny lcd skjerm. svart=blått?


Profanity

Anbefalte innlegg

jeg har brukt crt helt til nå, jeg har lenge planlagt å skaffe meg ny skjerm, men ville ikke bruke penger på det og jeg visste ikke om jeg klarte å finne noe som var bra, siden mange klaga på mange ting med skjermene og sånt. men nå etter å ha leita rundt etter skjerm i ca 2 år, skjekka ut ting, sett på spesifikasjoner og sett tester og sånt så bestemte jeg meg for å skaffe meg en syncmaster 2253bw.

 

nå har jeg aldri vært borti lcd skjermer før utenom at kompiser har for det meste hatt det, og jeg var overbevist om at alt skulle bli bedre, for den gamle crt'en begynte å vise svarte ting, veeeeldig svart, uansett instillinger, og lyse ting hang igjen i mange sekunder etterpå, noe som gjorde det vanskelig å se noe som helst når jeg spilte spill i fart.

 

jeg starta opp denna skjermen da, alt var tydeligvis masse bedre enn den gamle skjermen, spilling og alt var mye mer behagelig å se, og tydeligere, men bare nå etter noen dager så har det begynt å bli mere og mere lyseblått der det skulle vært svart? er det no galt med skjermen eller? er det noe jeg kan fikse? eller er det typisk lcd skjerm ting?

 

det begynte å bli lett å se mørke ting i spill, men nå har det blitt vanskeligere igjen allerede etter 1 uke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen LCD skjermer er spesielt gode til å vise sort, minst av alt dem aller rimeligste TN panelene i klassen til 2253bw. Lys lekker igjennom og blir grått, gjerne med dragning mot blått eller fiolett, om det er litt mørkt i rommet rundt.

 

Den har sannsynligvis ikke blitt dårligere, det er vel heller du som er kommet over førsteintrykket og begynner å oppdage svakhetene. Slike ting har en tendens til å "bli verre" etter man først er blitt oppmerksom på dem også.

Lenke til kommentar

Når det gjelder LCD-skjermer må du være oppmerksom på at det oppleves totalt forskjellig hvis du spiller i mørke, og hvis du har godt lys rundt deg.

 

Min erfaring er at det hjelper veldig på sortgjengivelsen å ha en lampe på bordet ved siden av skjermen.

 

Det er forøvrig vanlig med LCD-skjermer. CRT hadde en fordel der.

 

Hos elektrokjedene benytter de lyset bevisst. Sterkt lys i butikklokalene gir et meget godt sortnivå. Helt til du kommer hjem i din egen stue :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...