Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med SATA disk

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Har kjøpt 2 stk Samsung SATA disker som jeg har koblet til min PC nå, men det funker ikke.

Hvis jeg kobler til intern sata tilkobling på hovedkortet, får jeg beskjed i det maskinen booter at det er noe feil med disken. Når jeg kommer inn i XP og kjører hard disk monitor sier den at det er noe feil, og at harddisken har nådd kritisk varme på 29 grader?!?!

Dersom jeg kobler disken i en eSATA docking station vil ikke XP starte i det hele tatt. Den stopper midt i oppstarten!

På IDE disker var det jo oppsett av primary og slave osv. Trodde ikke det var slik på SATA disker, så hva kan være feil da?

Trenger hjelp!

Endret av volvo944
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva om du kobler til en disk av gangen, er det samme feil?

29 grader er jo ingen problem, det er en lav temperatur. Høres ut som en feil på programmet du bruker.

Og hva betyr egentlig "beskjed i det maskinen booter"? Er det en melding fra BIOS eller fra et Windows program?

Bortsett fra eSATA problemet, er det noen andre problem enn en mulig falsk feilmelding?

Skrevet (endret)
Hei!

Dersom jeg kobler disken i en eSATA docking station vil ikke XP starte i det hele tatt. Den stopper midt i oppstarten!

På IDE disker var det jo oppsett av primary og slave osv. Trodde ikke det var slik på SATA disker, så hva kan være feil da?

Trenger hjelp!

Prøv å disable Boot from USB i Bios. Hvis dette ikke hjelper - så forsøk med å sette inn disken etter oppstart er ferdig.

Endret av troari

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...