Gå til innhold

På jakt etter en rimelig tablett pc, forslag?


sun360

Anbefalte innlegg

Som sagt ,er på jakt etter en rimelig tablett pc:

Maks 12.1 skjerm ( gjerne mindre)

maks 16 500 kr pris

trenger ikke DVD etc

Maks vekt : ikke over 1.5 kg

Skal kunne takle vista

Må ha wifi

ha et "ok" skjermkort, merk med ok så mener jeg grei nok til å takle film avspilling, tegne programvare, vista dreamdesktop programvare etc. Kommer ikke tilå spille på pc'en noe særlig. Antar at det er litt mye å ønske seg noe som takler HL2 eller i det minste WoW? :p ( skader ikke å spørre, ikke sant??)

 

Skal bruke den til å tegne skisser, skrive kjappe notater, lage modeler ( altså tegne) , surfe nettet, film avspilling, gjerne litt lyd redigering så langt det lar seg gjøre, office, etc.

 

Noen som vet om en pc som faller innenfor min ønske liste?? :roll:

 

Tusen takk på forhånd!! :)

 

-Sun360

Endret av sun360
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en HP Pavilion tx2010eo, kanskje det kunne ha vært noe?

Jeg vet ikke helt modellnavnet, for det står litt sånn frem og tilbake.. Men nå tror jeg den heter Pavilion tx2600. Det er jo en underholdnings-pc, som er laget for film o.l, pluss at den har touch-skjerm. (Den veier litt mer enn det du ønsker, ca 2kg)Link

Den koster ca 9000,-

 

-Hæppi :)

Endret av Hæppi
Lenke til kommentar

For øyeblikket vurderer jeg:

HP tx2690

HP Elitebook 2730 p

Multicom Alishan

IBM/Lenovo x61 series

IBM/Lenovo X300 -200 series

 

Saken er den at jeg trenger å vite hvorfor den ene er bedre enn den andre, pris forskjellene er ganske store ( merk jeg har så langt hatt problemer med å finne butikker som selger LENOVO X serien , men kan sånn ca tipp hva prisen ligger på)

 

Erfaringer??

 

-Sun360

Endret av sun360
Lenke til kommentar

Har prøvd uten å lykkes. Flere pc'er mangler i prisguiden, som f.eks 2730p ( men man finner den hos flere nettbutikker som komplett, digitalimpuls, pcexpress). Samt så er mange av dem feil sortert eller feil registrert, f.eks mange x61 og x200 står oppført som tablet men er egentlig vanlige noteboks og omvendt.... :(

 

Har prøvd å søke rundt på egen hånd, men har ikke greid å komme veldig langt, spesielt med tanke på lenovo pc'ene ( alt for mange liggnende configurasjoner hvor prisen varierer med flere tusen uten noen synelig grunn)

 

Samtidig som jeg er egentlig på jakt etter noen som har erfaring med neon av de nevnte pc'ene, siden jeg kommer sannsynelig til å bestille via nett....

 

-Sun360

Lenke til kommentar

Det må være en tablet , har redigertmaks prisen (så at jeg hadde satt den nokså lavt)

 

Det jeg mente nettbutikker er at jeg har ingen databutikker ( regner ikke Elkjøp og ekspert i denne kategorien) i nærheten som har verken lenovo pc'ene , eller HP 2730p. eneste jeg har faktisk greid å finne er Hp tx2690. ( var ikke sååå imponert over det hele, sett bedre. MERK jeg fikk egentlig ikke testet den)

 

sun360

Lenke til kommentar
Det må være en tablet , har redigertmaks prisen (så at jeg hadde satt den nokså lavt)

 

Det jeg mente nettbutikker er at jeg har ingen databutikker ( regner ikke Elkjøp og ekspert i denne kategorien) i nærheten som har verken lenovo pc'ene , eller HP 2730p. eneste jeg har faktisk greid å finne er Hp tx2690. ( var ikke sååå imponert over det hele, sett bedre. MERK jeg fikk egentlig ikke testet den)

 

sun360

 

 

Jeg er selger hos Elprice på Tiller, og satte opp og testet hp tx2690 idag. Ble mektig imponert over den pc'en. Touchskjermen var sensitiv og god, og pennen som er med er helt rå, har kontakt med skjermen selv om man holder den en cm over! :) Hardwaren i TX2690 tilsvarer faktisk andre pcer uten touch i samme prisklasse, altså en kraftig og god pc med nogenlunde ok skjermkort. I disse små bærbare pc'ene er det ikke plass til noe sinnsvake greier av skjermkort uansett. Synes maskinen oppførte seg eksemplarisk under testen iallefall. Eneste minus med den er at den blir VELDIG varm under hard bruk. Det følger faktisk med både 4celler batteri og 8celler i pakken. grunnen til det er at 4celler batteriet er fysisk mindre og har lavere vekt om man er på farten.

 

Håper dette hjelper deg litt iallefall

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har HP pavilion tx1000, det som antagelig er forløperen til tx2690.

Om de to er bygget på omtrent samme måte så kan jeg bekrefte at pc'en blir svært varm under ikke bare hard bruk, men all bruk. Dette gjelder både under og over (der du har håndleddene når du ikke har vridd skjermen rundt). Har ikke sjangs å ha den i fanget, jeg har et 250 siders atlas som underlag :)

 

Skjermen på tx1000 er dårlig mht tegning, men dette er en av de tingene som er tatt tak i på de nyere modellene såvidt jeg forstår. Jeg vet ikke noe om de andre modellene, men ut fra tx1000 kan jeg si at om de har gjort maskinen kjøligere og har forbedret skjermen, så er det en knall pc; den er praktisk laget og har bra tastatur og fornuftig oppsett av knapper og alt.

Endret av chrjoha
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...