Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Greier ikke starte PC m "nytt" HK


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har byttet HK på PC'en til en av guttene i husen, men greier ikke få den til å starte. Det er et MSI KM2M Combo m. XP2400, to DDR-RAM-brikker, HD, DVD-ROM og floppy.

 

Når jeg setter strøm på maskinen, kommer en svak pipelyd (en alarm kanskje?). Lyden fortsetter noen sekunder etter at strømmen er koblet av. Det er ingen antydning til liv, ingen vifter...ingenting.

 

- Alle eksterne komponenter og prosessor virket før bytte av HK

- Kablene fra strømforsyningen kan ikke kobles på så mange måter....

- Jeg mener at frontpanel-kontaktene er koblet riktig

- Minnebrikkene skal være kompartible...har også prøvd med SDRAM (Kan ha begge deler)

 

Noen forslag til løsning??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Kablene fra strømforsyningen kan ikke kobles på så mange måter....

- Jeg mener at frontpanel-kontaktene er koblet riktig

Trenger hovedkortet egen 12v forsyning? Har du koblet til denne fra strømforsyningen?

Det er en liten firkantet plugg med 4x ledninger.

Dette skal stå i manualen, men du kan også se etter den på hovedkortet. Er kontakten der, må den brukes.

Har ikke strømforsyningen denne pluggen og hovedkortet trenger dette må du ha en nyere strømforsyning.

 

Eneste frontpanel kontakten du trenger er Power, resten kan du midlertidig nappe ut. Napp også ut hardisk og dvd kabler samt eventuelle tilleggskort. Til å begynne med holder det å se Bios bildet.

Lenke til kommentar

Joda...koplet til 12v-kontakten, og har også prøvd å kjøre uten all hardware utenom skjermkortet...uten annet resultat.

 

Det med kun powerkontakten er verdt et forsøk kanskje...prøver det neste gang. Hvis det fremdeles ikke er livstegn, erklerer jeg kortet for dødt!

 

Har byttet kortet ut med et MSI K7T Turbo, rett nok et SDRAM-kort, men det går så det suser...

Endret av aaad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...