Gå til innhold

[Løst]Nytt kabinett & Innmat - Dette bra?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal til å kjøpe meg nytt kabinett med innmat, og har omsider komt frem til en handlevogn som ser slik ut:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=90054

(har dvd-spiller/brenner og flere harddisker fra tidligere pc)

 

Dette kjøpet er ment å leve ca 2 år, og med planer om Windows 7 OS når det kommer. Jeg har ingen videre planer om overklokking. Er til nå godt fornøyd med prisen :new_woot: , men dersom noen har noen fantastiske forslag, så er jeg (innenfor rimelighetens grenser) åpen for å strekke meg 500 - 1000 kr oppover.

Det jeg lurer på er om dette vil være et velfungerende "bra" system uten noen klare flaskehalser? Er det noen som har endringer de vil anbefale?

 

Noen spørsmål jeg selv har rundt systemet til nå:

1 - Tenker i dag å kjøre XP til Win7 kommer. 4096MB ram er mer enn hva XP vil kunne håndtere, men hvor mye ram (med tanke på resten av komponentene) vil det være optimalt å ha i Win7?

2 - Burde jeg kjøpe bedre CPU kjøler/kjølepasta, evt flere/bedre vifter?

3 - Vil oppsettet fungere like bra eller bedre/dårligere i Vista enn hva i XP? :roll: , og bør jeg da bestille 2 x 4096MB ram? (Har testet vista på to andre maskiner jeg har som er betydelig dårligere enn den jeg ønsker å bygge nå, og da gikk alt med samma tempo som en fødende, halt skilpadde med astma :nei: )

 

Takker på forhånd for hjelpen, og ha en fortsatt god jul og et godt nytt år! :)

Endret av Marcus_Antonius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, lets see...

Hvis du vil spare litt penger tar du å bytter E8500 mot E8400, nesten ikke noe forskjell i ytelse.

P5Q pro versjon, er like grei som deluxe versjonen.

750w?, 550w holder for det oppsettet der, men hvis du er fremtidsrettet kan du jo beholde den.

 

1.Ja, sikkert de nye Windows Os bruker jo endel ram.

2.Antec sine innebygde vifter holder, men ny kjølepasta og Noctua U12P for CPU.

3.Selfølgelig er det ytelse forskjell mellom Xp og Vista, siden Xp bruker mindre ressurser, men og kjøre vista eller Windows 7 vil ikke være et problem for det oppsettet.

 

Hva bruker du pcen til egentlig?

PS.4Gb holder etter min mening, har 1gb på xp og det holder for de nye spilla.

 

Godt Nytt år.

Lenke til kommentar

Har nå oppdatert handlelisten min, har tenkt over nykjøpet lenge og hardt og funnet ut at jeg også ønsker blant annet ny skjerm og et nytt tastatur :yes:

Oppdatert handleliste:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=90054

Tenker å få for P5Q Pro HK og E8400 cpu, samt at jeg har endret til et HIS Radeon HD 4870 skjermkort.

 

Tenker å bruke pcen til blant annet film og litt bilderedigering, men primært til gaming. CoD all the way :w00t:

Takker for god anbefaling når det gjaldt CPU vifte. Noctua NH-U12P ser veldig lovende ut!

I tillegg til kjølepastaen tenker jeg å kjøpe Arctic Silver ArtiClean 1 & 2, 2x30ml fra Komplett for å få renset overflater skikkelig før jeg legger på kjølepastaen.

Hvordan ser oppsettet mitt ut nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...