Gå til innhold

Problemer med EAC og FLAC


Anbefalte innlegg

Har kommet ganske langt med å sette opp EAC og har fulgt denne guiden. Men nå står jeg fast og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Har kommet til punkt 5.a og jeg trykker på Detect Read Features og når den er ferdig får jeg No på Caching. Hva skal jeg gjøre da? Leste videre om CacheX, men da ble alt mørkt for meg. Prøvde å finne noe hjelp i denne artikkelen på tek.no, men der sto det ikke noe om problemet.

Endret av Sindre :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den enkleste og sikreste løsningen:

 

You can still choose to have "Drive caches audio data" checked as shown above. It will do no harm to the rip quality, but the rip may take a bit longer.

 

Eventuelt må du bruke andre programmer for å være helt sikker på at drevet ikke cacher, men det blir litt jobb. Har du forresten kjørt testen flere ganger? Jeg måtte kjøre testen tre ganger før den faktisk registrerte at drevet mitt cacher lyddata.

Lenke til kommentar

Har kjørt den to ganger, kan prøve to til. Skjønte ikke så mye av det som sto videre om å bruke andre programmer og jeg har vel ikke "skillsa" i windows for å få det til vil jeg anta ;)

If you have tested your drive with CacheX and Feurio!, and if neither EAC nor CacheX nor Feurio! say that your drive caches audio data, then you may apply the following settings:
Sto det lenger ned, men det skal jeg ikke bry meg om siden jeg ikke har sjekka med noe annet program?

 

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Det skader ikke å velge at drevet ditt cacher lyddata. Rippene tar muligens litt lenger tid, men da er du helt trygg uten å måtte kjøre flere tester.

 

Jeg vet den guiden er hard første gangen man leser gjennom, men jeg synes definitivt det er verdt slitet! Dessuten er det kun en gang du trenger å gjøre det, siden du senere kan lagre profilen til ditt drev. Når du har gjort det et par ganger til på andre PCer går det ganske kjapt etter hvert. :)

Lenke til kommentar

Ja, du burde følge den. Det er ikke så mye å huske på. "Detect gaps", lage et CUE-ark samt å velge "test and copy" når du skal starte å rippe. Den har også en del god info om hvordan man kontrollsjekker loggen. Dette er også ting som går av seg selv når du har gjort det et par ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...