Gå til innhold

Ny HP for studentbruk

maika86

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gamle HP Pavilion dv5000 takker snart for seg, og da må jeg nesten ha meg en ny maskin.

Pris: Maks 6000

Bruk: Tekst, bilde, lett bilderedigering, surfing, filmtitting. IKKE SPILLING!

Krav: Stillegående vifte,arbeider raskt, god batterikapasitet, firewireinngang,15"4 tommer, maks 2,8 kg (den fraktes en del)

Jeg har som nevnt over HP. Jeg liker HP, så jeg vil aller helst ha en ny HP.

Grunnen til at jeg spør her er fordi jeg har ikke så veldig peiling på tekniske spesifikasjoner etc. Min nåværende PC er snart 4 år gammel, så jeg tipper de aller fleste pc'en i dag er en del bedre enn min nåværende. ;) Og i og med at jeg ikke har så mye peiling, så kan det fort hende at jeg på egenhånd velger meg en pc som har mer enn det jeg egentlig har behov. Som student er det kjekt å spare en tusenlapp om man kan det, og allikevel få en pc som er mer enn god nok for mitt bruk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne har det meste du trenger trur jeg.

Om den er stillegående og har god batterikapasitet får du google deg frem til selv. Jeg har ikke noe peiling på den laptopen, men vet at Turion prosessorer blir litt varme. Det gjør iallefall min dv5450 eller hva den heter. De har sikkert blitt bedre der og siden jeg kjøpte den for leenge siden.

Skrevet

Eneste forskjellen jeg ser er at skjermkortet har 256 mer dedikert minne og prosessore er 100mhz raskere. 100mhz er ikke merkbart. Hvor mye skjermkortets minne har å si for bilderedigering vet jeg ikke. Vet ikke om det har noe si i det hele tatt.

Men noen vesentlig forskjell mellom de to er det ikke, langt ifra.

Skrevet (endret)

Denne virker som et godt tilbud syntes jeg, bestillt den selv. Tror tilbudet kun varer et par dager til dåg.

Her får du 2.1GHz Dual Core, 4GB minne, dedikert grafikk (ATI med 256MB/1533MB), og 320GB lagring til 5500,-. Ikke noe fancy som Bluray og denslags da.

Endret av ptfe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...