Gå til innhold

Kjøpe spill fra play.com


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får ikke til å bestille derfra. Får beskjed om at det er noe galt med Visa informasjonen min etc..

 

Det som jeg ikke har fylt ut er issue number, valid from (begge disse er det jo ingen info om på kortet og skal vel ikke være nødvendig?)

 

Ellers under "addresse", har jeg skrevet gate addressa og byen under der, og latt den siste linja stå tom.

 

Noen som skjønner hva som er galt ? all info om kortet og levering er 100% riktig. og ja, jeg har cash på kontoen...

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar
Uansett hvor dere kjøper det eller hva det koster fra utlandet vil det nok uansett lønne seg i stedet for å kjøpe spill fra norge der det koster minimum 600kr med unntak av salg og kampanjer.

 

 

Og hvor bor så du, CP, som tror alt alle spill koster minst 600,-? Der ingen skulle tru at nokon kunne bu? Mellom bakkar og berg ut med havet?

 

Heldigvis så finnes det norske nettbutikker med akseptable prisnivå også, og selv om det dessverre finnes noen griske kjeder som tar over 600 for spillene så ofte de kan, så kan du fint klare deg gjennom året uten å betale mer enn 500 pr spill inkludert porto om du velger å handle på nett eller leter litt hos kjeder som er flinke på kampanjer.

Lenke til kommentar
Og hvor bor så du, CP, som tror alt alle spill koster minst 600,-? Der ingen skulle tru at nokon kunne bu? Mellom bakkar og berg ut med havet?

 

Heldigvis så finnes det norske nettbutikker med akseptable prisnivå også, og selv om det dessverre finnes noen griske kjeder som tar over 600 for spillene så ofte de kan, så kan du fint klare deg gjennom året uten å betale mer enn 500 pr spill inkludert porto om du velger å handle på nett eller leter litt hos kjeder som er flinke på kampanjer.

 

Over 500 er fortsatt alt for mye...gidder ikke å betale et halvt tusen for et spill jeg er ferdig meg på en helg. Nærmer du deg 400kr begynner det å bli akseptabelt.

 

PS: Jeg bor i hønefoss med både elkjøp, expert og spaceworld. Det er ingen der som tar mindre enn 500 med mindre det som sagt er kampanje.

Lenke til kommentar
Uansett: om man skulle måtte betale moms og toll, hva er ca pris for dette om man bestiller fra land som England?

 

Det avhenger jo naturlig nok av hva spillet går for i England. Tar du en kikk på Play.com, så vil nye spill til X360/PS3 ofte koste et sted mellom £30-40, men så faller de i pris til ca £25 etter noen måneder. Dette er høyst generelt, og du vil kunne finne bedre tilbud, litt avhengig av tittel. PC-spill er som regel noe billigere enn dette i utgangspunktet.

 

Du betaler ikke toll for slike varer, det er merverdiavgift som kommer i tillegg. Total kostnad finner du ved å bruke følgende regnestykke:

 

Total pris = (Engelsk pris * gjeldende kurs på britisk pund * 1,25) + Postens fortollingsgebyr

 

1,25 gir deg påslaget av 25% merverdiavgift, mens Postens fortollingsgebyr er på kr 103 fra nyttår. Ett britisk pund er for tiden verdt 10,34 kr, men du finner oppdaterte kurser her:

http://www.toll.no/templates_TAD/Tolltarif...;epslanguage=NO

 

Noen tall blir da, med dagens pundkurs:

Spill til £25 = 426 kr

Spill til £30 = 491 kr

Spill til £40 = 620 kr

 

Det er derfor ikke nødvendigvis kjempegevinster å hente her, sammenlignet med å kjøpe fra nettbutikkene til bl.a. Gamezone, Absoluttspill eller Platekompaniet. Ta f.eks Gears of War 2 til X360 (£29.99). Da vil du spare noen tikroner sml. med norske nettpriser (499 kr + ca 30 kr frakt). Call of Duty 5 (£39.99) er for tiden hundrelappen dyrere fra Play enn ved kjøp i Norge.

 

Det du imidlertid virkelig kan spare på, er dersom varen har verdi under 200-kr-grensa. Med dagens kurser vil dette si varer med verdi inntil ca £19.30 (skjønt dette kan endre seg raskt med valutamarkedets bevegelser for tiden). Da slipper du 25% merverdiavgift og fortollingsgebyret.

 

Et tilleggsproblem er at fortolling tar tid. Slår tollbehandlerne kloa i sendingen din, kan du være heldig og bare oppleve et par dagers forsinkelse. Rekorden min er imidlertid et sted mellom 2 og 3 ukers ekstra ventetid, og det er bare sånn passe moro når man venter på nye spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...