Gå til innhold

Skummel ny teknologi


Anbefalte innlegg

Riktig nok for TV, but still:

 

Not what the director intended

The Fuga analyser can scan moving images in real time, and make a judgement call about the perceived depth of the various elements which make up the picture. This means that the circuitry can decide to defocus parts of the background to give pre-eminence to elements in the foreground, just as you might shut the aperture down on a camera to create depth.

 

At first I was quite impressed by the depth this new type of picture processing gave to an image, but then the penny dropped. What this circuit can do is actually alter the vision and intent of a cinematographer, by changing the chosen focal plane of the composition. And it can do it with an accuracy that’s almost frightening.

 

When it was pointed out that this could potentially change the artistic vision of a feature film, the development team admitted that they were not sure yet how to utilise the feature. Indeed it quickly became clear that even the concept of the tech stimulated considerable debate amongst Pioneer’s development team.

 

While I was uncomfortable with the image-altering power of the feature, I concede that it might be desirable for general TV viewing or home-made movies. Ultimately, it remains to be seen quite what form this feature eventually comes to market in, but it stands as an astonishing example of the power within Pioneer’s next generation silicon.

 

http://www.homecinemachoice.com/features/p...+Fuga+Kuro+tech

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke det regissøren beregnet

Den Fuga analyzer kan skanne bevegelige bilder i sanntid, og foreta en vurdering samtale om det som oppfattes som dybden av de forskjellige elementene som utgjør bildet. Dette betyr at krets kan bestemme seg for å defocus deler av bakgrunnen for å gi pre-Eminence til elementer i forgrunnen, akkurat som du kanskje lukke åpning nede på et kamera for å skape dybde.

 

Ved første jeg ble ganske imponert over dybden denne nye type bilde behandlingen gav til et bilde, men da de penny droppet. Hva denne kretsen kan gjøre er faktisk endrer syn og hensikten med en cinematographer, ved å endre valgt fokuspunkt fly av sammensetningen. Og det kan gjøre det med en nøyaktighet som er nesten skremmende.

 

Når det ble påpekt at dette potensielt kan endre den kunstneriske visjon av en spillefilm, utvikling teamet innrømmet at de var ikke sikker ennå hvordan du benytte denne funksjonen. Faktisk det raskt ble klart at også begrepet den tech stimulert betydelig debatt blant Pioneer's utvikling team.

 

Mens jeg var komfortabel med det image-endring kraft av denne funksjonen, jeg medgir at det kan være ønskelig for generelle TV-visning eller hjemme-laget filmer. Til slutt, det gjenstår å se litt av hvilken form denne funksjonen til slutt kommer til markedet, men det står som et enestående eksempel på makt innenfor Pioneer's neste generasjon silisium.

Sånn, så kan flere fortså innholdet. Oversatt med Google's oversetter, så småfeil kan forekomme.

Lenke til kommentar

Klarte ikke å se på den der bablefiskoversettelsen mere.. ;)

 

Ikke akkurat hva regissøren hadde tiltenkt

Fugaanalysatoren kan skanne bevegelige bilder i sanntid og bedømme den oppfattede dybden av de forskjellige elementene som bildet er bygget opp av. Dette betyr at kretsen kan velge å defokusere deler av bakgrunnen for å vektlegge forgrunnen på samme måte som en kan øke nedblendingen på et kamera for å skape dybde.

 

Til å begynne med var jeg ganske imponert, men så kom bomben. Det denne kretsen kan gjøre er å forandre bildet og meningen til kameramannen ved å forandre fokusplanet i komposisjonen. Og den kan gjøre det med en skremmende nøyaktighet.

 

Da det ble påpekt at dette kunne forandre det artistiske synet/målet med en spillefilm, innrømte utviklingsgruppen at de ikke var sikre på hvordan de kunne utnytte denne egenskapen. Det ble snart ganske klart at selve konseptet av teknologien vil skape en alvorlig debatt blandt Pioneers utviklingsgruppe.

 

Fortsatt ukomfortabel med de bildevridende kreftene i teknologien, må jeg medgi at den kan bli fordelaktig for generell TV titting eller hjemmelagete filmer. Hovedsaklig gjenstår det å se i hvilken form denne teknologien kommer på markedet som, men den står som et forbløffende eksempel på kreftene i Pioneers neste generasjon av silikonbrikker.

 

[Edit]

I første avsnitt står det "defocus" og "stop down". Det blir litt selvmotsigende, så egentlig bør det vel være "senke" og ikke "øke" nedblendingen i min oversettelse. Men jeg har oversatt teksten, etter min mening, ganske ordrett, men med "norsk" mening :)

[/Edit]

Endret av Bikeridr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...