Oly Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Hei. Jeg har lenge sett på LCD-TV, men har et ankepunkt som hindrer meg i å investere i denne teknologien enda. Da tenker jeg på spilling; eller med andre ord, spilling på forrige generasjons konsoller (PS2, Gamecube, Xbox). Jeg har siklet på denne skjermen i det siste, en Phillips 42" LCD TV. Denne kjører i full hd (1080p). I og med at forrige generasjons konsoller kjørte i en oppløsning på 480i/p, så er jeg stygt redd for at bildekvaliteten vil se "grøtete" ut når jeg kobler konsollene til TVen. Dette er fordi oppløsningen på 480i/p må oppskaleres en del for å fylle hele skjermbildet. Jeg ser for meg at dette ikke akkurat blir noe "vakkert syn" når alt kommer til alt. Jeg kan også ta feil (noe jeg håper). Hvis det er mulig å bare zoome inn bildet to ganger på PS2en (doble antall pixler), kan jeg jo fylle inn nesten hele skjermbildet med pixler (480 x 2 = 960). Da vil jo bildekvaliteten etter teorien bli vel så bra som om jeg hadde koblet PS2en til et gammelt CRT-TV. Er det noen som har litt peiling på hvordan dette fungerer i praksis, dvs om bildekvaliteten ikke blir så aller værst ved spilling av forrige generasjons konsoller på en 1080p LCD-TV? Hva er dine erfaringer på dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå