Gå til innhold

Ny pc til 8000-10000 kroner, brukes til gaming


Anbefalte innlegg

Plizket: Seriøst, gjør du deg dum med vilje eller? Og trådstarter er faktisk fult klar over at han ikke har nok i dette øyeblikket, og hvis du leser i tråden så har han faktisk skrevet at han er villig til og spare. Et tips er og gå over sine egne innlegg før man slenger dritt til andre. ;)
Ett tips til deg er og prøve og innse fakta om du ikke har allerede lest det 1 gang i mitt forrige innlegg :!:

 

Hvis du vill ha det aller råeste har jeg en liste til deg her..

Du kan få enda billigere ved og velge annet kabinett og hovedkort, du trenger kanskje ikke engang 3 Ports PCI-ex 2.0 16x men kanskje bare ett, siden HD4870x2 er jævla kraftig nok fra før.

1297806.jpg

 

Hvis du vill ha i7 så er det en smart investering, men jeg prøver bare og si at det koster mer enn det smaker. Men når du først har i7 da er det himmel på jord, MEN også kan du KOSE deg utrolig mye med Q9550 og HD4870x2 :thumbup:

 

Ikke hør så mye på han alekkssanderro og han andre forumtøffingen med stor F.

Han liker bare og drite ut andre anyway. :thumbdown:

(Og herfra vill jeg begynne med og rapportere visse frekke tilbakekommentarer) :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, når har jeg eller Aleksanderro skrevet nedlatende ord om deg? Vis spesifikke innlegg. Når du kommer med innlegg som "Ikke noe vits av dyslektiker og forumtøffel og forsvare dette", prater du helt åpenbart nedlatende om Aleksanderro og hans Lese/skrive-vansker. Jeg vet ærlig talt ikke hvem som driter ut hvem i med slike utsagn ;)

 

Når det er sagt, du klarte faktisk å skrive "alekkssanderro", både er det helt feil skrevet og det motstrider et vanlig norskt språk.

 

Over til Topic: En Quad Core CPU i en Gamer Pc er noe som anses som ikke direkte bortkastet men ihvertfall ikke anbefalt med mindre man (Itilegg) driver med Programering og lignende. Det er svært få spill som støtter Quad Cores skikkelig (Ikke Nevn GTA). At det kommer til å bli det? Helt åpenbart, men det har de (Utviklerene) sagt i over et år.

Jeg ville også valgt et Biostar hovedkort fremfor det Asus kortet.

 

Edit, Husk: Til og med bikjer biter ;)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Plizket: Seriøst, gjør du deg dum med vilje eller? Og trådstarter er faktisk fult klar over at han ikke har nok i dette øyeblikket, og hvis du leser i tråden så har han faktisk skrevet at han er villig til og spare. Et tips er og gå over sine egne innlegg før man slenger dritt til andre. ;)
Ett tips til deg er og prøve og innse fakta om du ikke har allerede lest det 1 gang i mitt forrige innlegg :!:

 

Hvis du vill ha det aller råeste har jeg en liste til deg her..

Du kan få enda billigere ved og velge annet kabinett og hovedkort, du trenger kanskje ikke engang 3 Ports PCI-ex 2.0 16x men kanskje bare ett, siden HD4870x2 er jævla kraftig nok fra før.

1297806.jpg

 

Hvis du vill ha i7 så er det en smart investering, men jeg prøver bare og si at det koster mer enn det smaker. Men når du først har i7 da er det himmel på jord, MEN også kan du KOSE deg utrolig mye med Q9550 og HD4870x2 :thumbup:

 

Ikke hør så mye på han alekkssanderro og han andre forumtøffingen med stor F.

Han liker bare og drite ut andre anyway. :thumbdown:

(Og herfra vill jeg begynne med og rapportere visse frekke tilbakekommentarer) :hrm:

Er ikke det der veldig lite strøm? Og plass.

 

320 gb er altfor lite for meg.

 

Dessuten, er ikke 4870x2 overkill hvis jeg bare har 1280x1024 skjerm?

Lenke til kommentar
Lol, kjører du kun på en slik oppløsning? Isåfall er svaret, Ja (!). Forskjellen er ikke så altfor stor på en slik oppløsning så jeg ville definitivt degradert til f.eks Ati 4870 512 Mb ;)

 

Strømforsyningen holder i lange baner.

4870 it is. Men er fortsatt usikker på om jeg skal ha i7 eller vanlig quad.

Lenke til kommentar

Er ikke det der veldig lite strøm? Og plass.

 

320 gb er altfor lite for meg.

 

Dessuten, er ikke 4870x2 overkill hvis jeg bare har 1280x1024 skjerm?

Nei det er ikke for lite strøm.

Ja det er overkill hvis det er 1280x1024.

 

Da er det ikke verre enn og bytte ut skjermkort og harddisk med mer kapasitet på.

Men er ikke 1280x1024 en kjedelig oppløsning og spille på? det må da være 17 eller 19 tommer vi snakker om her..

Kjøp deg ett stykk 4870 eller 4850 og en god 22 tommers skjerm :thumbup:

 

edit: forumfriket krevde redigering :!:

Endret av Plizket
Lenke til kommentar

Joda, men hvorfor oppgradere nå å betale flere (Vonde) lapper en ekstra for en ytelse som omtrent kun er syntetisk (i diverse tester)? Eneste lyspunktet jeg kan se er at X58 Visstnok (Ifølge **DP**) kommer til å støtte 32 Nm CPU'er som forhåpentligvis har et høyere Cache-nivå osv :)

 

Plizket: Please endre quoten din :)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Joda, men hvorfor oppgradere nå å betale flere (Vonde) lapper en ekstra for en ytelse som omtrent kun er syntetisk (i diverse tester)? Eneste lyspunktet jeg kan se er at X58 Visstnok (Ifølge **DP**) kommer til å støtte 32 Nm CPU'er som forhåpentligvis har et høyere Cache-nivå osv :)

 

32 Nm CPU' er vel bekreftet fra Intel sin side?

 

 

Det at du betaler flere vonde lapper er faktisk feil. Trodde det jeg også helt til jeg satte opp to HV en 775 og en 1366, 1500 kr forskjell.

Lenke til kommentar

Jeg har satt opp flere vogner hvorav vi kan konkludere med det samme, I7+X58 er dyrt, dyrere enn 1500, lurer på hva du sammenlignet? Det dyreste socket 775 oppsetet (X48 og alt det der) mot det billigste Socket 1366?

 

Orker dessverre ikke å lage nok en vogn til vær av disse oppsettene igjen, men da jeg satt opp sist ble/var det 3300 kroners forskjell om jeg ikke husker helt feil, og som RamGuy konkluderte med blir det 33 prosent mindre å betale, noe som er rimelig mye :)

 

Edit, Plizket: Nok en gang klarer du ikke oppføre deg, og svarer halvfrekt tilbake. Hvis du oppfører deg slik utenfor de 4 veggene i huset ditt, møter du garantert en person som kommer til å reagere ;)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

 

32 Nm CPU' er vel bekreftet fra Intel sin side?

 

 

Det at du betaler flere vonde lapper er faktisk feil. Trodde det jeg også helt til jeg satte opp to HV en 775 og en 1366, 1500 kr forskjell.

LOL, mener dere at på X58 hovedkort får vi til slutt 32nm og at det støttes?

Dette må da isåfall være nyheter og teknologi jeg ikke har hørt om før nå, enda jeg oppdaterer meg daglig på sånnt ravii.. :hrm:

Men da tror jeg kanskje at det KAN være en god investment for trådstarter og skaffe seg ett ASUS P6T ja.. Spørs om han kommer til og kjøpe hardcore CPU for og game og slikt i fremtiden selvfølgelig, men tidene kommer til og forandre seg inntil da og tipper han får billigere P6T da, enn nå. Men om han er denne hardcore-gamer enthusiasten som bor i noen, og så er det for mange slik at man må løpe og kjøpe selvsagt :cool:

Lenke til kommentar
Det er jo socket da, i7 blir lettere med tanke på fremtidige oppgraderinger.

Det er en av hovedargumentene for at jeg skal kjøpe i7. Hvis jeg kjøper s775 nå, og om ett år vil ha ny prosessor siden i7 er billigere da, må jeg ut med nytt hovedkort og ram i tillegg til prosessor.

 

Hovedfokusen blir gaming, men siden jeg går medialinja er quadcore viktig for rendring.

Endret av LanSi
Lenke til kommentar
LOL, mener dere at på X58 hovedkort får vi til slutt 32nm og at det støttes?

Dette må da isåfall være nyheter og teknologi jeg ikke har hørt om før nå, enda jeg oppdaterer meg daglig på sånnt ravii.. :hrm:

Jeg har enda ikke hørt noe slikt, men **DP** her på forumet (som vel har "tatt over" etter Stoolman som Intel-kontakt) sier at det er høyst sansynlig noe som lover godt! :)

 

Edit: Da ville jeg muligens gått for en Quad Core ;)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Antec Performance P182

Asus P6T Deluxe, X58

Corsair Powersupply 750W

Intel Core™ i7-920

Kingston DDR3 HyperX 1375MHz 4GB

Sapphire Radeon HD 4870 512MB

Seagate Barracuda 7200.11 500GB x2

 

Dette er en mulig liste for meg som jeg kan spare opp. Pris: 13000 på komplett. Ikke umulig for meg å oppnå, for som sagt har min mor lovet å låne meg penger hvis jeg ikke har alt klart innen påsken.

Lenke til kommentar
Forskjellen er minimal, Disse holder, evt 3-gig settet til en hundrings mindre, da sparer du vell rundt 500 kroner på det.

 

Edit: Du kan også gå for 550 Wattern fra Corsair. Men jeg ville nok lagt nok penger i potten på både Kabinett og PSU siden du sjeldent oppgraderer slike deler ;)

Jeg får se ann hva jeg gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...