Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst]Kjeven låser seg samt knekker!


Raste

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt dette siden 2007. Fikk biteskinne, og brukte den i 8 mnd. Det ble mye bedre, men så smalt det til igjen sommernen 2009. Og da fikk jeg ny biteskinne. Den fungerte dårlig,så jeg droppet den,

 

Nå har jeg hatt det låsinger siden 4 mars . 10 uker.. Veldig plagsomt.

Går til kjevesespesialist.. Og han har nå sendt meg til Ullevål sykehus.

Da blir det full operasjon i okober.

Skulle gjerne hatt den før, men er gravid, og da kan de ikke gjøre noe.

 

Jeg kan heller ikke ligge på sidene, for da låser den seg. eller ha hodet nedover eller strekke meg om morran.

Når jeg endelig har fått den ut av låsningen kan jeg heller ikke svelge.. For da låser den seg igjen.

Og itillegg har jeg lavere hørsel på høyre siden, siden kjeven presser på trommehinnen..

 

Plagsomt - og JÆVLIG vondt til tider.

 

Jeg får såpass angst at jeg heller sitter oppe resten av natten når det skjer, for jeg er redd det skal skje igjen..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Fint å lese at det faktisk kan være løsning på dette.

For dette er et s t o r t problem for meg. Senest i går låste kjeven min seg for over 1 time! Tilslutt trodde jeg ikke at jeg kom til å få den opp - og fikk, for første gang, panikk("anfall")!

Har vært hos tannlege, lege etc. Ingen har jo no clue! What to do? Dette plager meg.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Har selv hatt dette problemet en stund nå, og husker godt at jeg fikk det 2 år siden, akkurat etter at jeg hadde vært hos tannlegen. Har egentlig ikke tenkt så mye over

det før noen uker siden, hvor jeg startet å få smerter når jeg spiste. Skal til tannlegen i morgen, får se hva han sier om det. :hrm:

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Jeg vet at saken er løst, men sånn til andre folk som kommer innom tråden for at de har samme problemet og leter etter en løsning på hva de skal gjøre, kan jeg forklare hvordan jeg løste saken!

 

Har hatt samme problem jeg også nå en ganske god stund, og tannlegen visste ikke hva problemet var, (jeg er 16 så snakket med både barne- og -ungdomstannlegen og reguleringstannlegen.) Men jeg trodde at kjeven var ute av ledd pga klikkingen og at den låste seg, så jeg ringte da en kiropraktor (Klinikken for Alle på Storo) og der var det en ganske god Kiropraktor som begynte å knekke på den litt og presse litt på div. punkter også var alt mye bedre, ble sendt over til en akupunktør også for å få avspent musklene og nakken (siden det er de som er grunnen til at det låser seg i kjevebåndet eller hva det heter) også etter et par behandlinger var det i orden!

 

Så til alle med samme problem! Ring en kiropraktor de vet godt hva problemet er og hvordan de skal løse det!:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...