Cold Snake Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Hei. Strømforsyninga mi gikk til dundas her for noen dager siden, det hente når jeg gamet, pc'en slo seg da av, og det luktet svidd. jeg kjøpte så ny 650w strømforsyning og innstalerte den, pc'en fungerte utmerket igjen, inntil dagen etter da jeg startet pc'en igjen, da fikk jeg en feilmelding som sa "overclocking failed bla bla" jeg har en quad core som er overklokket fra 2.4 til 3.0ghz, og det har funket uten problemer i over 2 år, så jeg bare restarta pc'en og det hjalp, og pc'en fungerte ellers utmerket den dagen og jeg kjørte fint på 3.0ghz. idag når jeg starta pc'en, så ville den ikke funke som den skal, pc'en går, men jeg får ikke bilde på skjermen, og mus/tastatur/gamepad er uten strøm, dvd rom og alle vifter/skjermort funker som det skal. Skjermkortet går i full hastighet, men det gjør den alltid under oppstart inntil biosen blir opplastet, så roer den seg ned. men nå forblir den på full hastighet. Hovedkortet lyser grønt, og det er ingen feilmeldinger av lyder ellers. Hva kan være galt ? kan det være hovedkortet som har fått en overspenning når strømforsyninga røyk, og deretter ble ustabil ?
pululf Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Slik var det også med hovekortet mitt, fikk det fra asus. Dette var helt nytt da... MEn da gikk også skjermkortet for fullt hele tiden, og ingenting annet skjedde. Jeg fikk aldri fiksa den, men mange sa at jeg kunne prøve forskjellige typer RAM. Uten at det hjalp. Men sjekk over om noen ledninger har løsnet, bare for å være sikker. Spesielt den 6/4-pin kontakta oppe ved CPUen.
Cold Snake Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Skrevet 26. desember 2008 gått igjennom alt av ledninger og kontakter nå, alt sitter som det skal altså. Og det er Asus jeg også har.
Cold Snake Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Skrevet 27. desember 2008 (endret) Metoder jeg har gjort for å finne ut av feilen som ikke hjalp: -prøvd en annen skjermkort. -koblet til en annen PC skjerm. -tok ut batteriet inkl jumper skifte. det merkelige er også at jeg kan fjerne ram brikkene, så koble til strømforsyning, hovedkortet lyser grønt, dermed starter jeg pc og jeg får ingen feilmedinger ved hjelp av lyder. det eneste som jobber under oppstart av pc og som funker normalt er vifter inkl cpu vifta, skjermkort og dvd-rom. begynner å bli frustrert nå altså, hva i huleste kan være galt ? Endret 27. desember 2008 av Cold Snake
labtop Skrevet 27. desember 2008 Skrevet 27. desember 2008 Du kan prøve med en bios oppdatering. Mulig det vil hjelpe. Ellers kan du starte pcen uten noe tilkoblet. Bruke elemeneringsmetoden. Og så koble til elementene etterhvert.
Cold Snake Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Skrevet 28. desember 2008 (endret) prøvde med bios oppdatering gjennom dvd-rom og usb flash stick, men når ikke engang bios blir opplastet som sagt når jeg starter PC, så skjedde det ingenting når dvd-rom og flash stick var tilkoblet under oppstart av pc. vanskelig å bruke elementerings metoden når hovedkortet ikke gir en lyd fra seg, kun når skjerkort mangler. trur jeg har prøvd alt som er å prøve nå, er vel hovedkortet som er gåen ser det ut som. synd at en strømforsying kan ødelegge kompontenter når den rykker, kan koste en dyrt Endret 28. desember 2008 av Cold Snake
Cold Snake Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Skrevet 29. desember 2008 Prøvde idag å bytte ut strømforsyninga med en annen, og det hjalp ikke. er nok garantert hovedkortet da, bestiller ny til nyttår, så kommer jeg tilbake og avslutter tråden med forhåpentligvis noe positivt.
robert166 Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Prøvde idag å bytte ut strømforsyninga med en annen, og det hjalp ikke.er nok garantert hovedkortet da, bestiller ny til nyttår, så kommer jeg tilbake og avslutter tråden med forhåpentligvis noe positivt. Resett bios og se om det vil hjelpe.. Når eg får Overclocking failer, så når eg restartet pcn, begynner skjermkortet og gå for fult, heilt til eg resetter biosen.
Cold Snake Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Skrevet 29. desember 2008 (endret) Prøvde idag å bytte ut strømforsyninga med en annen, og det hjalp ikke.er nok garantert hovedkortet da, bestiller ny til nyttår, så kommer jeg tilbake og avslutter tråden med forhåpentligvis noe positivt. Resett bios og se om det vil hjelpe.. Når eg får Overclocking failer, så når eg restartet pcn, begynner skjermkortet og gå for fult, heilt til eg resetter biosen. men fikk du i det helle tatt noe som helst bilde på skjermen når det skjedde ? jeg prøvde å resette bios som jeg skrev tidligere, men det hjalp ikke. virker som om biosen er helt borte, ingenting blir lastet opp når jeg starter pc'en. Endret 29. desember 2008 av Cold Snake
stoff3r Skrevet 30. desember 2008 Skrevet 30. desember 2008 Prøvd å ta ut alle utnom 1 stk ram-brikke...? og prøv den eller en annen i flere slots. Dette virker best om du har ram som kjører standard volt for ditt chipsett. (1.8v på s775) Jeg RMA-et to stk hovedkort pga dette, og de kom tilbake uten feil pokker ta hovedkortene som ikke vil boote med 2.1v men insisterer på å starte med 1.8, for så å gå til 2.1 når bios har lastet eller noe.....
Cold Snake Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Skrevet 31. desember 2008 (endret) hmm, mine ram brikker kjører faktisk på 2.2 (https://prisguiden.no/product.php?productId=78494) kan det være at hvis jeg prøver med 1.8v brikker, så kan det funke ? La også merke til idag at det går strøm gjennom kabelen fra skjerm til skjermkort, er som om skjermen går i power saving mode når skjerm og skjermkort er kobla, men fjerner jeg kabelen, så får jeg en error på skjermen som forteller at det er ingen kabler som er kobla til. testa også å koble skjermkortet til den andre pci 16x porten. faktisk så funker alle USB portene, men kun for musa, gamepad og tastatur lyste ikke. derimot lyste gamepad og tastatur på min bærbare. Endret 31. desember 2008 av Cold Snake
Peachy Skrevet 31. desember 2008 Skrevet 31. desember 2008 Det du skal gjøre for å fikse problemet er: Hent manualen til hovedkortet ditt. Så prøver du å finne ut hvor hovedkort-batteriet ditt er lokalisert, (det ser ut som ett klokkebatteri). Når du har funnet batteriet, så tar du det ut i 5 minutter (eller mer^^), og så kobler du fra strømmen til hovedkortet (stor 24pins kabel), så når batteriet og kabelen er ute, holder du inne power-knappen i noen sekunder. Sett inn batteriet, koble inn strømmen til hovedkortet. Voila.
Cold Snake Skrevet 31. desember 2008 Forfatter Skrevet 31. desember 2008 Takk for forslaget, men det hjalp dessverre ikke.
Cold Snake Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Skrevet 3. januar 2009 Kjøpte ny hovedkort, hdd og kabinett. Har faktisk det samme problemet enda, nå skjønner jeg ingenting
Peachy Skrevet 3. januar 2009 Skrevet 3. januar 2009 Da har du koblet feil Sikker på at du vet hva du gjør? Prøvd å få hjelp fra folk som kanskje kan dette? (Da regner jeg ikke med dine venner, da jeg har en følelse på at de ikke helt vet selv hva de gjør, men påstår annerledes)
Cold Snake Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Skrevet 3. januar 2009 som jeg skrev tidligere, årsaken til problemet skjedde etter innstalasjon av ny strømforsying, og den er riktig tilkoblet, fungerte jo perfekt her for over 1 dag.
Cold Snake Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Skrevet 3. januar 2009 Prøvde igjen med en venn sine minnebrikker, og nå funker pc'en fint igjen. Trolig det som har skjedd er at hovedkortet og minnebrikkene ble ødelagt når strømforsyninga røyk.
stoff3r Skrevet 4. januar 2009 Skrevet 4. januar 2009 Prøvde igjen med en venn sine minnebrikker, og nå funker pc'en fint igjen.Trolig det som har skjedd er at hovedkortet og minnebrikkene ble ødelagt når strømforsyninga røyk. rambrikkene er så jævla skjøre bestandig og er nok det første man bør teste altid. dessuten bør man ikke kjøpe supah-dupah-ram som kjører på 2.2v, og sette de på et hovedkort de ikke er testet skikkelig på. jeg gikk som sagt på en skikkelig blemme med dette og har nå 4 stk corshair pc8500 1GB brikker (ja 4x1GB er dårlig triks også) som ligger i en stabel på skrivebordet, byttet ut med kingston 2x2GB valueram til en brøkdel av prisen, og som er på hovedkortets "qvl" liste. de er forøvrig til salgs til gibortpris hvis du er i steinkjer :}
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå