Gå til innhold

Hvordan oppbevare sprit?

krwl

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det krise å oppbevare vodka (40%) i plastflasker (type 'halvliter') over lengre tid?

Hva slags temperatur er ideélt for langtidslagring av vodka? Romtemp. eller kjøligere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Plastflasker vil sette en usmak og lukt over tid. Tror det kan gå an å lufte vekk en del av det, men er allikevel ikke å anbefale. Oppbevar det på glassflasker :)

Skrevet

Tja....veldig mye sprit selges på plastflasker, så jeg er ikke ubetinget enig i det der. (tenk taxfree og 0,5litere med whisky, cognac, akevitt etc etc)

Så lenge plastflaska er helt rein ser jeg ikke problemet.

Skrevet

Sant. Tenkte mer i de baner at høye konsentrasjoner etanol over tid vil oppløse plasten så den avsetter smak. Ligger det noe i det?

Skrevet

Vel nå er ikke de plastflaskene veldig store. Så regner ikke med at det er menninga at de skal holde veldig lenge (en kveld, kanskje ikke det engang).

Så det er ikke menninga at du skal ha sprit på plastflaske stående i flere uker. Hvis det er det du har planer om så velger du glassflaske.

Angående tempratur så regner jeg med romtempratur (ikke oppbevar den for kaldt og ikke for varmt). Jeg bruker å ha det i boden i kjelleren, litt kaldere enn romtempratur, men det går også greit.

Det er sånn jeg gjør det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...