Gå til innhold

Hvilket speilreflekskamera bør jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at fotomagasinet.no har nyttårstilbud på Nikon D80:

 

 

NYTTÅRSSALG

 

Nikon D80 KITm/ Sigma 18-200mm + GRATIS blits eller minnekort

Nå får du dette fantastiske speilreflekskamera med Sigma 18-200mm super zoom Velg mellom GRATIS Nikon SB-400 blits eller GRATIS Sandisk SD HC 4GB minnekort. Skriv "Blits" eller "Minnekort" i meldingsfeltet når du bestiller.

 

5699,-

 

Er dette noe å satse på kanskje?

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg er også på kamerajakt. Etter mye lesing her å forumet og en del samtaler med venner, står jeg nå mellom to kameraer: Nikons d60 og Canons eos1000d. Tenkte jeg bare skulle spørre her istede for å lage en ny tråd fordi jeg vet det irriterer mange.(Er en god del emner om "førstegangskamera") Jeg lurer på hva som er hoveforkjellene mellom disse to kameraene? hvilken av dem burde jeg velge? har prøvd dem begge, føler det tar like gode bilder når de er på helautomat. Men har jeg skjønt det riktig så tar Canonkameraet bedre bilder når en først setter seg inn i de manuelle funskjonene? (ifølge en Expertselger) Ha en strålende nyttårfeiring! :new_woot:

 

Forresten: beklager til trådstarter for å ha "stjålet" tråden din=)

Endret av fotoamateur
Lenke til kommentar
Ser at fotomagasinet.no har nyttårstilbud på Nikon D80:

 

 

NYTTÅRSSALG

 

Nikon D80 KITm/ Sigma 18-200mm + GRATIS blits eller minnekort

Nå får du dette fantastiske speilreflekskamera med Sigma 18-200mm super zoom Velg mellom GRATIS Nikon SB-400 blits eller GRATIS Sandisk SD HC 4GB minnekort. Skriv "Blits" eller "Minnekort" i meldingsfeltet når du bestiller.

 

5699,-

 

Er dette noe å satse på kanskje?

Sigma 18-200 er ikke mye å satse på, nei. Det finnes kit med bedre og mer seriøs optikk enn dette, til omtrent samme pris.

 

Fotoamateuren: Du har pratet med landets største eksperter på foto, skjønner jeg. Jeg vil ikke si at denne selgeren kommer med noe fornuftig, for det er på hundre prosent manuell at kameraene ikke har noen forskjell. Ikke omvendt. Disse selgerne finner på argumenter underveis, og i storparten av tilfellene er det bare tøys. I hvertfall de argumentene som vi har fått gjengitt her. Hvorfor hører du på hva en hvitevare-selger mener om foto?

Lenke til kommentar
Fotoamateuren: Du har pratet med landets største eksperter på foto, skjønner jeg. Jeg vil ikke si at denne selgeren kommer med noe fornuftig, for det er på hundre prosent manuell at kameraene ikke har noen forskjell. Ikke omvendt. Disse selgerne finner på argumenter underveis, og i storparten av tilfellene er det bare tøys. I hvertfall de argumentene som vi har fått gjengitt her. Hvorfor hører du på hva en hvitevare-selger mener om foto?

 

Jøss. Hvis det du sier er sant så skjønner jeg ikke hvorfor disse blir ansatt en gang :mad:! Hva mener du er hovedforkjellene mellom disse to kameraene da? Og hvilken av dem burde jeg velge?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Fotoamateuren: Du har pratet med landets største eksperter på foto, skjønner jeg. Jeg vil ikke si at denne selgeren kommer med noe fornuftig, for det er på hundre prosent manuell at kameraene ikke har noen forskjell. Ikke omvendt. Disse selgerne finner på argumenter underveis, og i storparten av tilfellene er det bare tøys. I hvertfall de argumentene som vi har fått gjengitt her. Hvorfor hører du på hva en hvitevare-selger mener om foto?

 

Jøss. Hvis det du sier er sant så skjønner jeg ikke hvorfor disse blir ansatt en gang :mad:! Hva mener du er hovedforkjellene mellom disse to kameraene da? Og hvilken av dem burde jeg velge?

Takk for svar!

Det PM sier stemmer.

 

Hovedforskjellen er at Nikon-kameraet har et Nikon-merke, mens Canon-kameraet er et Canon-merke. Ok - det er andre forskjeller, men de er faktisk relativt uinteressante.

 

Det du skal velge er kameraet som passer nevene dine best. Begge kameraene gjør jobben svært bra for de fleste formål, det er heller ergonomi som gjør noen merkbar forskjell.

 

:)

Lenke til kommentar

Hva med Scandinavian Photos Panasonic slr-tilbud med Leica-zoom? Det hadde kanskje jeg valgt hvis jeg var i markedet akkurat nå. Gidder ikke finne fram link nå.

 

Hvilken modell jeg ville valgt er uinteressant, faktisk. Årsaken er at jeg ikke er deg, og at jeg har en utviklet personlig smak på bildekvaliteter som tegning og farger. For det er der de skiller seg fra hverandre i mine øyne, og det er ikke objektive kvaliteter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...