Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]System freeze i vista 64


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har akkurat kjøpt meg en ny pc;

 

2 x xfx geforce 280 gtx sli skjermkort

xfx 790i ultra sli hovedkort

1000w corshair strømforsyning

8 GB (2x4) corshair twinex CL9-9-9-24 ddr3 RAM

Intel Q9650 3 Ghz CPU

 

Problemet er at når jeg går fra PCen og kommer tilbake så har skjermbeskytteren fryst allt. Da må jeg reboote pcen med svenskeknappen for å få den i gang igjen, den har også hengt seg ved et par andre tidspunkt når jeg har spillt, så jeg må ha gjort det samme.

 

Har lagt inn driverne, aktivert sli og det er ingenting som blir for varmt osv. men nå er jeg tom for ideer. Er det noen som har noen forslag? På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har det ikke kommet noen meldinger i Vistas egen error rapportering? På engelsk heter det "Problem reports and solutions".

 

Og hva med bare å skru av skjermbeskytteren?

 

Joda, driver å leser litt der å, er visst hendelses ID 10 som går igjen ser det ut som. Kilden er WMI, fant ett script som jeg skal prøve:)

Lenke til kommentar
Kan du poste innholdet i den ID10 please.

 

Beklager at jeg har vært litt borte, men har prøvd å reinstallere pcen uten hell.. Det gikk bra i et par dager etter installasjonen, men så begynte det igjen (Maskinen frøys også rett etter at jeg installerte systemet, men det tror jeg er pga en driver)

 

men her er ihvertfall innholdet i Hendelses ID 10:

 

Event filter with query "SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99" could not be reactivated in namespace "//./root/CIMV2" because of error 0x80041003. Events cannot be delivered through this filter until the problem is corrected.

 

Har også fått et par andre feil i loggen:

 

Kan du poste innholdet i den ID10 please.

 

Beklager at jeg har vært litt borte, men har prøvd å reinstallere pcen uten hell.. Det gikk bra i et par dager etter installasjonen, men så begynte det igjen (Maskinen frøys også rett etter at jeg installerte systemet, men det tror jeg er pga en driver)

 

men her er ihvertfall innholdet i Hendelses ID 10:

 

Event filter with query "SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99" could not be reactivated in namespace "//./root/CIMV2" because of error 0x80041003. Events cannot be delivered through this filter until the problem is corrected.

 

Har også fått et par andre feil i loggen:

 

Her er dem:

 

Hendelses ID 1008:

 

Åpningsprosedyren for tjenesten PNRPsvc i DLL-filen C:\Windows\system32\pnrpperf.dll mislyktes. Ytelsesdata for denne tjenesten vil ikke bli tilgjengelig. De fire første bytene (DWORD) i Data-avsnittet innholder feilkoden.

 

Og Hendelses ID 1010:

 

Innsamlingsprosedyren for tjenesten EmdCache i DLL-filen C:\Windows\system32\emdmgmt.dll genererte et unntak eller returnerte en ugyldig status. Ytelsesdata returnert fra teller-DLLen vil ikke bli returnert i blokken for ytelsesdata. De fire første bytene (DWORD) i Data-avsnittet innholder unntaks- eller feilkoden.

 

Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nei, ikke noe hell....

 

har nå tatt memtest86+ og diagnosert hdd. man fant ingen feu\il.

 

La derimot merke til at psu har en høy tikkelyd. Det gjelder en 1000w corsair hx. På corsair sine hjemmesider står det at hvis den tikker er det enten noe som sitter fast i vifta til psu eller at du mest sannsynlig har en defekt psu.

 

men kan dette ha noe med at systemet fryser?

 

All hjelp settes stor pris på:)

Lenke til kommentar

Jeg er 99% sikker på at det er ram issues. Det er ytterst få som får til 8GB ram uten å klokke ned hastigheten på minnet virker det som. Test litt med en eller to brikker, underklokk og se om du har like mye frys da. Jeg har hatt et helvete med 790 ultra det siste året pga inkompatibelt ram, så spørsmålet er om man skal kjøpe grisedyre rambrikker, eller bytte til et Intel kort. Jeg skulle ha 8gb jeg også, men når det sliter så fælt med brikkene jeg har, selv om de er underklokket, så tror jeg ikke at jeg gidder...

Lenke til kommentar
Ja. Kan du laste ned occp og kjøre psu stresstesten?

http://www.xtremesystems.org/forums/showth...8404&page=9

 

 

Jepp. tok stress test på psu, den overvåket i ett minutt, og med en gang testen begynte så frøs pc'en akkurat som den pleier!

 

Sender inn psu i morgen og håper på bedre lykke neste gang:) Skal si ifra om det ordnet seg med ny psu:)

 

Tusen takk for hjelpen :) :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er rammen din som får for lite spenning tror jeg. Har omtrent helt likt system som deg å slet med akuratt det samme problemet lenge helt til jeg skjønte at jeg måtte skru opp voltagen på rammen fra 1.5v som var standard til 1.7v. Sjekk rambrikkene dine om åssen voltage som står på dem, så skrur du opp til riktig voltage.

 

Dette ordnet alle problemene jeg hadde. lykke til

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det er rammen din som får for lite spenning tror jeg. Har omtrent helt likt system som deg å slet med akuratt det samme problemet lenge helt til jeg skjønte at jeg måtte skru opp voltagen på rammen fra 1.5v som var standard til 1.7v. Sjekk rambrikkene dine om åssen voltage som står på dem, så skrur du opp til riktig voltage.

 

Dette ordnet alle problemene jeg hadde. lykke til

 

Ja, det trodde jeg det var å, men det utgjorde ingen forskjell! Leste at den rammen måtte skrus opp til riktig hz og volt, men det var visst ikke det somm var problemet, for den frøs seg like førdømt alikevel:s

 

Men jeg venter i spenning på svar fra MPX om hva som er galt! (Hvis de finner ut av det da) :p

Lenke til kommentar

Yess! Nå fikk jeg tilbakemelding fra mpx, og de mente hovedkortet OG rambrikkene var defekt!

 

Det var veldig tilfredstillende å høre, så nå venter jeg i spenning på å få prøvd herligheten igjen:D

 

Takk for alle innleggene, og takk til mpx for en sinnsykt god kundebehandling:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...