Gå til innhold

Tishiba regza 37cv500 spm.


TheSleepwalker

Anbefalte innlegg

Fikk en toshiba regza 37cv500 til jul (på forrhånd, de hadde 4 igjen til nedsatt pris, betalte 5000 selv,). På en venns 40" sony så står det oppe i hjørnet at den nedskalerer bildet til 576p og 720p, alt etter hva han ser på. Gjør tv'en min også det, bare at det ikke står på skjermen?

Og er det noen som har noen anbefalte skjerminnstillinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da skal jeg prøve igjen.

 

Gå på instillinger, der skal du finne skjerminnstillinger.

Når du har kommet så langt så velger noe som heter skjermoppløsning (husker ikke helt hvordan det er sitter ikke på PS3 nå) der velger du bort alt annet enn 720p.

Tror kanskje du må igjennom en manuell inntasting hvor du velger kabel type, og skjermoppløsning. Husker ikke helt.

 

Håper du forstod det bedre nå, god jul :xmas:

Lenke til kommentar
Gikk automatisk utifra at du hadde PS3 siden du postet her, har du PS2 da kanskje?

Hvis du lurer på noe om tven som ikke har noe med Playstation og gjøre har du nok postet feil.

whopps. gikk litt fort i svingene når jeg laga tråden, må ha posta den samtidig som en annen.

Men når du sier det så har jeg ps2 og den sender jo i 576p. men spm. var egentlig om noen viste om tv'n opp/ned skalerte signaler...endret oppløsninga på skjermen alt etter hva signalet var....eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Halla,

 

husker 37CV500 –fin modell dette.

For å svare på spørsmålet ditt, så JA, Tv-ens innebygde dekoder oppskalerer alt den får til 720. Dette er jo Tv-ens native oppløsning og må derfor skalere kilden slik den passer Tv-ens format. Dette gjelder forøvrig alle Tv-er som har høyere oppløsning enn 576p. Mange Tv-er støtter også nedskalering fra 1080P, men mener at din 37C500 ikke gjør dette. (Var vel kun LG 32/32/42LC serien som klarte dette på den tid disse Tv-ene var i salg.. Ca 1 år tilbake).

 

Veldig mange produsenter viser kildens oppløsning i høyre kant, men om din ikke viser dette betyr det ikke at oppskaleringen ikke fungerer. Blir bilder fylt med .. ja, bilde, er kilden blitt oppskalert. Anbefaler deg å sette innstillingene i PS3en til 720p, og hvis du har PS2 – at du går til innkjøp av komponent kabler. Dette vil forbedre bildekvaliteten.

 

Videre god jul.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...