Gå til innhold

Spille lan uten router?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, har store problemer med mange spill F.eks Diablo 2, Warcraft 3 og age of empires å spille lan og over internett med vennene mine. De eneste spillene som funker Lan er Quake 3 og CS.

Nå skal jeg på hytte tur og tenkte å spille litt LAN med noen kompiser. Kan jeg spille LAN med bare en nettverkskabel mellom pc'ene? Har prøvd det før men funker ikke. Trur det kan ha noe å si med AVG antivirus.

Har også en sånn switch med 8 porter. Mulighet for å bruke den til å spille LAN?

-Ullsokk1

Endret av Ullsokk1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hei, har store problemer med mange spill F.eks Diablo 2, age of empires å spille lan og over internett med vennene mine. De eneste spillene som funker Lan er Quake 3 og CS.

Nå skal jeg på hytte tur og tenkte å spille litt LAN med noen kompiser. Kan jeg spille LAN med bare en nettverkskabel mellom pc'ene? Har prøvd det før men funker ikke. Trur det kan ha noe å si med AVG antivirus.

Har også en sånn switch med 8 porter. Mulighet for å bruke den til å spille LAN?

-Ullsokk1

Gå til nærmeste elbutikk og spør om kryssa nettverkskabel(hvis du mener mellom to maskiner). FOr å få signaler begge veier i en nettverkskabel må man ha en krysset.

Endret av Mammakamelen
Skrevet

Hva skal jeg gjøre hvis jeg skal bruke switchen? Jeg tok hosten i WAN og den andre i LAN men da fant jeg ingen, Det kom bare sånn trekantet skilt på nettverkstilkobling

Skrevet

Før måtte man bruke krysset nettverkskabel mellom to PC'er, men stort sett alle noenlunde nyere PC'er har innebygged cross-funksjon, slik at det skal funke helt fint å linke to PC'er sammen til LAN med en vanlig nettverkskabel.

Funker strålende mellom min stasjonære og bærbare :)

Skrevet

Hvor mange er dere som skal LANe?

Hvis dere er fler enn 2 vil det gå dårlig med krysset TP kabel.

Dermed hvis dere bruker switchen din vil dette gå helt utmerket uansett om dere er 2 eller 8:)

Først:

Routere "veileder" pakker mellom ulike LAN, og trengs dermed ikke for _ett_ LAN (Local area network) uten internetttilgang. Også på den switchen din skal WAN (wide area network) porten bare brukes for tilkobling til andre nettverk (internett), ikke til PCer. så glem denne.

Koble alle PCene til LAN portene på switchen med normale TP-kabler (nettverkskabler), deretter skal dere antagelig motta IPadresser osv, hvis ikke kan det hende dere må sette disse manuelt på nettverksinstillinger.

Det gjøres ved å følge disse enkle stegene (windows xp):

Åpne Start-> høyreklikk på mine nettverkssteder og velg egenskaper-> Høyreklikk på lokal tilkobling og velg egenskaper-> bla deg ned gjennom listen til du ser "internet protocol TCP/IP og trykk på egenskaper

Her skal du velge at du setter manuelt IP adresse og skriv inn følgende:

IP-adresse: 192.168.1.2 til og med 192.168.1.254

Subnetmask/nettverksmaske: 255.255.255.0

Default gateway skal bare stå blank hvis dere ikke er tilkoblet internett.

DNS skal også stå blank hvis dere ikke er tilkoblet internett.

Ha det skøy på hytta og lykke til!

Skrevet

Husker får mangen år siden så brukte vi koaxkabler med T kryss da kan du vær 3 stykk hverfall bare med kabler.Nen da må du ha nettverkskort som støtter det.

Skrevet

Er vel samme om du har krysset eller ukrysset kabel så lenge nettverksutstyret er noenlunde nytt, siden det vil da støtte automatisk gjenkjenning av kryssede/ukryssede kabler og rette dem.

Skrevet

Nå har fått til de samme spillene som jeg får til på routeren hjemme. Men jeg kan fortsatt ikke finne den andre på LAN i Diablo 2.

Selvom jeg bruker switchen og begge er koblet i LAN portene, Begge har Statisk IP, Begge har tatt Diablo som unntak i Brannmuren. Fortsatt står det cannot connect.

Gjest Slettet-EIV2CS
Skrevet

Koble deg fra internett og prøv å skru av hele AVG.

Gjest Slettet-EIV2CS
Skrevet

Du har ikke kobla av internett om du er her!

Har du ikke en datakyndig venn som kan hjelpe deg? Det er så sinnsykt mye som kan forårsake!

Skrevet (endret)

Blir JÆVELIG frustrert over at nesten ingen Spill fungerer LAN selvom det er med Kabel, switch eller router. Har også NAT strict på XLive. Jeg kjønner liksom ikke grunnen til at det ikke skal fungere!

Endret av Ullsokk1
Skrevet
Gå til nærmeste elbutikk og spør om kryssa nettverkskabel(hvis du mener mellom to maskiner). FOr å få signaler begge veier i en nettverkskabel må man ha en krysset.

Alle gigabit-nettverkskort krysser selv, så det du sier er "litt utdatert" gitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...