Gå til innhold

Billigst mulig kjøling med lavt støynivå?


ΣΙΝΔΡΕ

Anbefalte innlegg

Har fundert litt de siste dagene på om jeg skal invistere et par hundrelapper i pcen. Den skulle gjerne vært litt mer lydløs, men hvis jeg skal kjøpe noe så skal det ikke være altfor dyrt.

Kabinettet mitt er Thermaltake Soprano(sort) og jeg bruker nå de tre (billige?)viftene som fulgte med og det virker som om det er de som lager mesteparten av bråket. Det blir såpass irriterende at det tar litt lenger tid å sovne hvis den skal stå på over natta.

Noen ideer på hvordan jeg kan få ned lyd/støynivået så billig som mulig?

Er det billigste og enkleste alternativet å bytte ut viftene med noen mer stillegående eller kan problemet fikses med en viftestyring?

 

Resten av pcen

Endret av Sindre :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil altså ha PCen "mer lydløs"?

Fra alvor til spøk, er viftene du bruker koblet til hovedkortet?
Isåfall kan du gjerne gå inn i bios på ditt Asus P5E og aktivere "smart fan controll" eller noe i den duren.
Dette skal være å finne under "hardware/health monitor" via hovedmenyen.

Dersom du ikke overklokker er det også en funksjon som kan la maskinen klokke seg ned ved mindre belastninger, for å produsere mindre varme, og videre kjøre prossesor+system vifter roligere. Les manualen eller spør dersom dette er av interesse.



Gi tilbakemelding =)

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Takk skal prøve.

EDIT: Prøvde det du sa og fikk også hjelp av broren min, men det virker som det går like herlig som før. Det står at viftene går ca. like fort og at temp. er ca. like høy.

Skal åpne kabinettet og sjekke om viftene er koblet til hovedkortet. Jeg tror dem er det i alle fall...

Endret av Sindre :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...