Gå til innhold

Hjelp med oppsett av program (styrke)


mX mann

Anbefalte innlegg

Push ups kan du bytte med dips, fordi det trener helt samme muskler. (Husk å lene deg litt fremover for å trene mest bryst)

 

Shoulderpress kan du ta helt på slutten av treningen, eller bytte ut press over hode med shoulder press (Press over hode er vel overheadpress?)

 

Det der programmet minner meg ganske om stronglift 5x5.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Push ups kan du bytte med dips, fordi det trener helt samme muskler. (Husk å lene deg litt fremover for å trene mest bryst)

 

Shoulderpress kan du ta helt på slutten av treningen, eller bytte ut press over hode med shoulder press (Press over hode er vel overheadpress?)

 

Det der programmet minner meg ganske om stronglift 5x5.

 

Stemmer det, er stronglift 5x5 med litt mods ;)

 

Best og kjøre 5x5 eller 3x10 på dips?

 

 

PS: Press over hode er ment som overheadpress ja

 

 

Ett spørsmål til: Når det står feks "Pull-ups/Chin-ups 3xF" skal man da ta både pull-ups og chin-ups da eller velge?

Endret av mX mann
Lenke til kommentar

Hva vil du oppnå i dips, muskelvekst eller styrke?

Muskelvekst = 3x10 (10 reps)

Styrke = 5x5

 

Når det står Pullups/Chin ups, ja da kan du velge, men det er best hvis du varier på pull ups og chin ups.

 

Du burde egentlig ikke endre Stronglift 5x5 programmet, det er en grun for at det er satt opp slikt.

Lenke til kommentar
Hva vil du oppnå i dips, muskelvekst eller styrke?

Muskelvekst = 3x10 (10 reps)

Styrke = 5x5

 

Når det står Pullups/Chin ups, ja da kan du velge, men det er best hvis du varier på pull ups og chin ups.

 

Du burde egentlig ikke endre Stronglift 5x5 programmet, det er en grun for at det er satt opp slikt.

 

Skjønner.

 

Nei meningen er ikke og endre det, men har bare byttet ut noen øvelser med andre som jeg liker bedre, men alikevell trene di samme musklene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...