Gå til innhold

Gaming // 15K // i7 + oppdatert med endelig handleliste (siste innspill)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okey, da har vi oppgradert litt her:

 

HK: Asus Rampage II Extreme

RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB

CPU: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920

Grafikk: Sapphire Radeon HD 4870 1GB

Strøm: Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS,

Kabinett: Antec Performance P182 Miditower,

HD: Seagate Barracuda 7200.11 1TB

CDrom: Samsung DVD-brenner SH-S223

 

Da er vi på rundt 16K

 

Noen innspill til dette oppsettet?

 

Og finnes det noen nettbutikker som er prisdyktige og kan sette sammen denne maskinen? Med full garanti og support på delene?

Lenke til kommentar

Hvorfor går du for et rampage II kort? skal du klokke mye? Ut i fra det meste jeg har sett vil en P6T holde for de fleste + du sparer litt penger;)

 

Holder selv på å ser på ny PC, fortsatt usikker på hvor mye bedre en i7 løsning enn en core duo E8500 løsning er. Noen som kan gi % forskjell på hvor mye bedre en sånn løsning her (til normale spill), la oss si:

 

E8500 + 4 GB 1000 MHz ram mot I7 920 + 6 GB 1600 MHz ram.

 

Ellers ser jo resten fint ut, men kan være en idee i vente litt til de nye skjermkortene i januar/februar kommer, men skjønner at det frister å kjøpe nå:p

 

Og en personlig ting er at jeg ville heller gått for en OCZ løsning på ram, men dette kan umulig være store forskjellen, kun noe jeg foretrekker;)

 

Og om nettbutikker så har jeg i det siste begynt å like netshop, kjøpte akkurat en PC til et firma derfra og er meget fornøyd;)

Endret av clue
Lenke til kommentar
Hvorfor går du for et rampage II kort? skal du klokke mye? Ut i fra det meste jeg har sett vil en P6T holde for de fleste + du sparer litt penger;)

 

Holder selv på å ser på ny PC, fortsatt usikker på hvor mye bedre en i7 løsning enn en core duo E8500 løsning er. Noen som kan gi % forskjell på hvor mye bedre en sånn løsning her (til normale spill), la oss si:

 

E8500 + 4 GB 1000 MHz ram mot I7 920 + 6 GB 1600 MHz ram.

 

Ellers ser jo resten fint ut, men kan være en idee i vente litt til de nye skjermkortene i januar/februar kommer, men skjønner at det frister å kjøpe nå:p

 

Og en personlig ting er at jeg ville heller gått for en OCZ løsning på ram, men dette kan umulig være store forskjellen, kun noe jeg foretrekker;)

 

Og om nettbutikker så har jeg i det siste begynt å like netshop, kjøpte akkurat en PC til et firma derfra og er meget fornøyd;)

 

Når det gjelder valg av hovedkort var dette bundlet med minnet. Og det er slett ikke umulig at det vil bli noen overklokking.

 

Når det gjelder valg av grafikkort, hva vil komme på nyåret?

 

Det er ikke lenger den helt store prisforskjellen på i7 og E8500, og jeg er rimelig gira på den nye platformen. Spesielt med tanke på oppgraderingsmuligheter.

 

Jeg er på jakt etter en nettbutikk som kan skru sammen maskinen og gi meg full garanti på at den virker til enhver tid. Finnes dette??

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg vett at noen nettbutikker er villige til å sette sammen de komponentene du ønsker for en viss pengesum, hvordan det er med garanti og slikt er vel og forskjellige fra butikk til butikk.

Lenke til kommentar
Jeg vett at noen nettbutikker er villige til å sette sammen de komponentene du ønsker for en viss pengesum, hvordan det er med garanti og slikt er vel og forskjellige fra butikk til butikk.

 

Hvilke nettbutikker er dette?

 

Det er rett og slett garanti på at maskinen fungerer hver gang jeg skrur den på jeg er ute etter.

 

Selve byggingen er egentlig ikke utfordringen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Tviler på at noen nettbutikker vil gi deg den garantien så lenge du bygger selv og en slik garanti som du er ute etter finner du ikke hos de fleste nettbutikker etter å ha sjekket litt rundt. Nettbutikkene baserer seg ofte på garantiene som eg gitt av produsentene, og da går det på hver enkelt komponent, og ikke på at hele maskinen skal alltid funke alltid.

 

Eneste løsningen jeg ser på dette er at du kjøper deg en maskin som er fra de store produsentene, HP, Acer, Dell osv.

Lenke til kommentar

Allright! Takker for svar.

 

Da blir det selvbygd.

 

Noen som har noe tips til bestillingsrutiner? Hva er mest økonomisk: Å bestille fra flere nettsider eller forholde seg til en? Tenker på porto.

 

Kjøp en Mist 1000W, overkill idag, men siden PSU (og kabinett) er de delene du beholder lengst er det lust mtp fremtidige oppgraderinger.

 

Tror nok 750W vil holde til en fremtidig oppgradering, men ser poenget ditt.

 

Kom gjerne med flere innspill på oppsettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...