Gå til innhold

2900 pro vs 3850


Gjest Slettet+3165

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Sitter her og funderer litt på hvilket skjermkort jeg skal kjøpe for å bruke litt midertidlig. Ettersom resten av hardwaren min er litt gammel og det ikke er et skjermkort jeg skal ha over lang tid, så vil jeg gå for et av den litt eldre generasjonenen samt med masse kraft for en billig penge, de 2 kortene jeg har sitt ut som 2 hovedkandidater er HIS 3850 256mb og 2900 pro 512mb hvilket er det beste kjøpet i forhold til ytelse i spill? Kan det eventuelt svare seg å kjøpe 9600gt eller 3850 512mb (ettersom prisen er en 100lapp mer) eller er det unødvendig? Skulle dere ha noen andre anbefalinger er det bare å komme med det, så lenge det er fra meeter sitt utvalg!

 

Takker på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter her og funderer litt på hvilket skjermkort jeg skal kjøpe for å bruke litt midertidlig. Ettersom resten av hardwaren min er litt gammel og det ikke er et skjermkort jeg skal ha over lang tid, så vil jeg gå for et av den litt eldre generasjonenen samt med masse kraft for en billig penge, de 2 kortene jeg har sitt ut som 2 hovedkandidater er HIS 3850 256mb og 2900 pro 512mb hvilket er det beste kjøpet i forhold til ytelse i spill? Kan det eventuelt svare seg å kjøpe 9600gt eller 3850 512mb (ettersom prisen er en 100lapp mer) eller er det unødvendig? Skulle dere ha noen andre anbefalinger er det bare å komme med det, så lenge det er fra meeter sitt utvalg!

 

Takker på forhånd!

 

Jeg leste for ikke lenge siden en test - 3870 VS 9600GT. Disse to var veldig jevne i ytelse. Så tror jeg ville valgt 9600GT siden dette er en god del kjappere enn 3850 iallefall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Det er litt enklere å gi svar på det, hvis du spesifiserer hva slags maskin du har fra før.

Atlhon x2 4200+ (2,2ghz), hovedkort fra msi med nForce 560 chipset, 4gb pc6400 + 2 gb pc 5300, resten er ganske urelevant, skal bestille ny PSU og med skjermkortet. men som dere ser så er hardwaren gammel, skal ha en oppgradering nå over tid som skal være ferdig godt innen før sommeren., hvor jeg starter med kabinett og strømforsyning først, er så sykt lei av mitt svake 8500gt som jeg har idag jeg bytter det ut og for en liten stund.

 

Har sitt en del på 9600gt ja, samt 4670 (som desverre ikke nettsiden har noe spesielt utvalg av).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

hehe, men skal ha et til skjermkort til en pc til broren for omtrent samme budsjettet, det jeg skal kjøpe til ham er P35 hovedkort, 4gb PC6400, og E7200, ikke ny PSU og den gamle han har er på 380w, som jeg spår vil holde mer enn nok. Skal nok ikke klokke for mye, så det er ikke relevant, tror jeg går for et 3850, 9600gt eller 4670 til denne pcen, høres ikke det rett ut ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...