Gå til innhold

BK: Godt tak - yin og yang


fototim

Anbefalte innlegg

Blar litt i gamle filer og kom over dette.

post-70335-1229723153_thumb.jpg

Likte linjene og lyset. Det nærmest abstrakte utsnittet av et svært kjent motiv.

 

Husker ikke detaljene, og EXIF er godt tapt. Men det er i hvert fall tatt med my old trusty *ist DS.

 

Vikingskipet; trolig tatt med 500mm fra fugletårnet.

 

Tenkte først s&h, men lyset var alt for bra til ikke å leke litt med fargene. Leken besto i hovedsak i kontrastøkning, litt odd VB, og økning av Vibrance. Ikke noe ekstremt, bare forsterking av dst som allerede bor i fila.

 

Lurer på om jeg bør gjøre himmelen reinere, og eventuelt minke gullskjæret i snøen. Rett og slett om bildet bør forenkles ytterligere.

 

EDIT: Tulla litt med opplasting, men nå er det på plass :)

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det "store k" som har vært på banen igjen her altså? :)

Det er virkelig noen flotte linjer i dette bildet, og en uvanlig vinkling på vikingskipet som vi sjeldent ser. Stilig.

Flotte farger på toppen av taket (disse vertikale strekene).

 

Er det noe jeg er mer usikker på så er det den utrolig kraftige og kalde skyggen på høyre side. Ikke så mye du kan gjøre med i ettertid akkurat, menmen.

 

Skjønner ikke helt hvorfor du la helt vekk idèen med s/h her, kanskje med et blått fargefilter på toppen. Det tror jeg kunne gjort seg.

Lenke til kommentar

Er dette ryggen på en beitende dinosaur? Vel, bygget er kjent nok siden jeg normalt tilbringer en del timer der hver vinter.

 

Jeg har sans for komposisjonen, men synes himmelen er litt vel blass-turkis. Det er det kanskje mulig å gjøre noe med? Vel intens blåfarge i skyggen igjen. Men du har i alle fall fanget en fin organisk bit av dette praktbygget.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har vært uten internettforbindelse i omtrent tre uker. Elendig oppfølging fra Ventelo. Gjett om jeg vurderer å bytt levrandør når bindingstida er ute.

 

Tråden er gammel, men jeg ser det som folkeskikk jeg med å takke for tilbakemeldingene nå når jeg har anledning.

 

Stor kunst er dette ikke, men jeg liker fortsatt bildet i all sin enkelhet.

 

Fargene er som regel en smakssak. Jeg er nok enig i at himmelen er litt underlig, men dette var det mest spennende jeg fikk ut av bildet den kvelden jeg drev. Blåfargen i det kalde partiet liker jeg faktisk godt.

 

Skal se jeg leker meg litt videre, i et forsøk på å få en mer "riktig" himmel. Men det må bli en dag hvor jeg har tilgang på litt annet verktøy enn det jeg har på maskina nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...