Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Maskinen vil ikke starte opp, svart skjerm.


Anbefalte innlegg

Har en Acer Aspire 9300, har hatt den i 1 år og 6 måneder.

Den har fungert raskt og fint til nå, den vil ikke på, da jeg starter den kommer det en pipelyd og det er svart skjerm, da er det svart resten av tiden.

Mer skjer det ikke.

Litt lite forklart men er det noen som vet hva som skjer om det er noen som har noen anelse? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk pc`n til i går igjen men i dag skjedde det samme igjen, et langt pip og to korte.

Hva i all verden kan det vere?

 

Det kan godt väre et HD problem. Höye analoge pip som ikke er PC speaker pip?

 

Hva skjer under boot? Jobber maskinen? Hvor lenge? Stopper den â jobbe? Virker det som om den kommer til Windows eller at den bare cycler noen sekund og deretter stopper?

Endret av zeebra
Lenke til kommentar
Fikk pc`n til i går igjen men i dag skjedde det samme igjen, et langt pip og to korte.

Hva i all verden kan det vere?

 

Det kan godt väre et HD problem. Höye analoge pip som ikke er PC speaker pip?

 

Hva skjer under boot? Jobber maskinen? Hvor lenge? Stopper den â jobbe? Virker det som om den kommer til Windows eller at den bare cycler noen sekund og deretter stopper?

Maskinen jobber bare i begynnelsen, jeg hører to ganger at cd rommet snurrer, et langt pip og to korte som ikke kommer fra pc speaker, så stopper den opp, lysene lyser og så skjer det ikke noe mer.

Viften går fortsatt.

Men hva kan da vere årsaken??

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Fikk pc`n til i går igjen men i dag skjedde det samme igjen, et langt pip og to korte.

Hva i all verden kan det vere?

 

Søk på nettet! "Google:+Bios +beep +errors" :)

 

Da vil du finne at det er sannsynlig at du har ett problem mec skjermkort/IGP.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Fikk pc`n til i går igjen men i dag skjedde det samme igjen, et langt pip og to korte.

Hva i all verden kan det vere?

 

Søk på nettet! "Google:+Bios +beep +errors" :)

 

Da vil du finne at det er sannsynlig at du har ett problem mec skjermkort/IGP.

Fant ikke så mye mer.

 

 

Edit:

Fant noe nå:

 

No Beeps- Short, No power, Bad CPU/MB, Loose Peripherals

One Beep- Everything is normal and Computer POSTed fine

Two Beeps- POST/CMOS Error

One Long Beep, One Short Beep- Motherboard Problem

One Long Beep, Two Short Beeps- Video Problem

One Long Beep, Three Short Beeps- Video Problem

Three Long Beeps - Keyboard Error

Repeated Long Beeps - Memory Error

Continuous Hi-Lo Beeps - CPU Overheating

 

Fant dette og det med uthevet skrift er mitt problem.

Kanskje det er noe med skjermkortet da ja, eller???

Endret av Pc96
Lenke til kommentar
Fikk pc`n til i går igjen men i dag skjedde det samme igjen, et langt pip og to korte.

Hva i all verden kan det vere?

 

Det kan godt väre et HD problem. Höye analoge pip som ikke er PC speaker pip?

 

Hva skjer under boot? Jobber maskinen? Hvor lenge? Stopper den â jobbe? Virker det som om den kommer til Windows eller at den bare cycler noen sekund og deretter stopper?

Maskinen jobber bare i begynnelsen, jeg hører to ganger at cd rommet snurrer, et langt pip og to korte som ikke kommer fra pc speaker, så stopper den opp, lysene lyser og så skjer det ikke noe mer.

Viften går fortsatt.

Men hva kan da vere årsaken??

 

Jeg hadde slik problem, da var det HD problem. Kan du âpne maskinen og legge öret intiil HD? Kommer ikke lyden direkte derfra sâ er det nok skjermkortet som kan väre problemet, utifra posten din under denne.

Lenke til kommentar
Fikk pc`n til i går igjen men i dag skjedde det samme igjen, et langt pip og to korte.

Hva i all verden kan det vere?

 

Det kan godt väre et HD problem. Höye analoge pip som ikke er PC speaker pip?

 

Hva skjer under boot? Jobber maskinen? Hvor lenge? Stopper den â jobbe? Virker det som om den kommer til Windows eller at den bare cycler noen sekund og deretter stopper?

Maskinen jobber bare i begynnelsen, jeg hører to ganger at cd rommet snurrer, et langt pip og to korte som ikke kommer fra pc speaker, så stopper den opp, lysene lyser og så skjer det ikke noe mer.

Viften går fortsatt.

Men hva kan da vere årsaken??

 

Jeg hadde slik problem, da var det HD problem. Kan du âpne maskinen og legge öret intiil HD? Kommer ikke lyden direkte derfra sâ er det nok skjermkortet som kan väre problemet, utifra posten din under denne.

Hva mener du med HD, hvor er det??

Hva gjorde du med det??

Lenke til kommentar
Hva mener du med HD, hvor er det??

Hva gjorde du med det??

 

Harddisk..

 

Jeg byttet den. Den funket bare ikke lenger. Har enda ikke levert den til rep, var sur data â miste.

 

Siden det er laptop kan det väre litt vanskelig â finne, men den skal rundt et vifteuttak UNDER latop(ikke hovedvifte), en plass med ca 2 skruer, lett â skru ut mekanisme.. Ikke skru den ut, bare lytt om du finner en slik plass, er det rett innefor der er det sannsynlig problem.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar
Hva mener du med HD, hvor er det??

Hva gjorde du med det??

 

Harddisk..

 

Jeg byttet den. Den funket bare ikke lenger. Har enda ikke levert den til rep, var sur data â miste.

Har to harddisker, må jeg bytte begge to da??

Kan jeg sjekke hvilken av dem det er??

Ligger ikke operativsystem på harddisk, må jeg kjøpe vista igjen da?? (litt ny på dette siden jeg spør så mye)

Endret av Pc96
Lenke til kommentar
Hva mener du med HD, hvor er det??

Hva gjorde du med det??

 

Harddisk..

 

Jeg byttet den. Den funket bare ikke lenger. Har enda ikke levert den til rep, var sur data â miste.

Har to harddisker, må jeg bytte begge to da??

Kan jeg sjekke hvilken av dem det er??

Ligger ikke operativsystem på harddisk, må jeg kjøpe vista igjen da?? (litt ny på dette siden jeg spør så mye)

 

Du har sikker bare 1 HD med 2 partisjoner.. Du jo pröve â lâne en liten(laptop) HD av en kompis og pröve den i maskinene. Men da kan det hende du mister garanti og slike ting, sâ det beste er nok kanskje service uansett. Kan bli vanskelig â fikse problemt selv uansett hva det kan väre.

 

Men prôv â finn ut iallefall om lyden kommer fra der HD sitter, da vet du bedre neste steg. Hvis det stemmer kan du jo pröve en annen HD hvis du ikke har garanti lenger.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...