Gå til innhold

[Løst]Ny pc, bygge selv, trenger oppsett (billig)


Anbefalte innlegg

Har tenkt til å kjøpe meg en ny pc (stasjonær). Har en (veldig) gammel pc, så trenger en ny som skal være billig, men alikevel grei nok til det meste. Har da funnet ut at det vil være lurt å bygge en selv. Men har ikke bygd pc før, men tror jeg skal få det til med en guide ved siden av meg.

 

Prisen jeg har tenkt på er 3000-4000. Har sett på denne fra komplett. Her er jo alt jeg trenger til en grei pris eller ? er "delene" som komplett har valgt noe bra sammen i det hele tatt?

 

Er noen som har et annet oppsett til ca lik pris? det jeg ikke skal ha er dvd drev, har dette fra før (men hvis jeg velger komplett sin pakke står det Dette er et pakketilbud, så det er ikke muligt å endre i produktene, som inngår i tilbudet.), skal heller ikke ha skjerm,mus og tastatur.

 

Det pc'en skal brukes til er surfing på internet, office, litt spilling, trenger ikke kjøre spill på fult, spill jeg gjerne vil spilt er: red alert 3, fm09, cod4 og lignende..

 

Så noen tips om hva jeg skal kjøpe? oppsett?

Endret av killer92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har tenkt til å kjøpe meg en ny pc (stasjonær). Har en (veldig) gammel pc, så trenger en ny som skal være billig, men alikevel grei nok til det meste. Har da funnet ut at det vil være lurt å bygge en selv. Men har ikke bygd pc før, men tror jeg skal få det til med en guide ved siden av meg.

 

Prisen jeg har tenkt på er 3000-4000. Har sett på denne fra komplett. Her er jo alt jeg trenger til en grei pris eller ? er "delene" som komplett har valgt noe bra sammen i det hele tatt?

 

Er noen som har et annet oppsett til ca lik pris? det jeg ikke skal ha er dvd drev, har dette fra før (men hvis jeg velger komplett sin pakke står det Dette er et pakketilbud, så det er ikke muligt å endre i produktene, som inngår i tilbudet.), skal heller ikke ha skjerm,mus og tastatur.

 

Det pc'en skal brukes til er surfing på internet, office, litt spilling, trenger ikke kjøre spill på fult, spill jeg gjerne vil spilt er: red alert 3, fm09, cod4 og lignende..

 

Så noen tips om hva jeg skal kjøpe? oppsett?

 

Oppsettet ser bra ut til en billig penge. Sjekk prisene på komponentene hver for seg uten pakkepris. Vurder å gå opp til fire GB ram og bytte til dette skjermkortet:

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=101565

 

Det vil lønne seg å kjøpe alt fra samme butikk med dette budsjettet. Legg inn dette i prisguiden og lek og let litt rundt. Bygge selv er nokså enkelt men vær forsiktig med statisk elektrisitet.

 

Hvis du har lite penger å bruke, husk at oppdaterte operativsystem og Office kan være gratis hvis du dropper Microsoft.

Lenke til kommentar

Hei. Ser da helt grei ut den der. Eneste som jeg synes kunne vært endra på er harddisk valget på den PC`en der. Jeg synes heller det burde vært en Samsung disk med den PC`en der, men ellers ser det greit ut. Om du har penger så kan du jo bare kjøpe den der.

Det meste går som regel greit når du bygger PC, men å sette på CPU kjøler og sette på CPU og sånn kan kanskje være litt vanskelig om du ikke har gjort det før. Du må passe på at du tar på kjølepasta på CPU`en forresten. Men ellers ser det da greit ut det der.

 

Lykke til.

 

 

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar

Enig med bytte av harddisk. Liker også best Samsung.

Ville valgt å beholde kjølepastaen på CPU siden det er første gang du bygger. Hvis du velger å kjøpe bedre pasta og påføre selv må du pase på å påføre tynt nok. For mye kjølepasta er ikke bra.

Mener fortsatt du bør vurdere å bytte skjermkort, 4670 er et kraftig skjermkort. Det er jo nesten ikke prisforskjell.

 

Hvis pakkeprisen er mye billigere enn enkeltkomponenter ville jeg kjøpt denne pakka + litt mer ram

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal kjøpe allt hver for seg på komplett blir det 4041 kr, så sparer 450 kroner om jeg kjøper pakka. men kan sikkert få det billigere hvis jeg kjøper fra forskjellige butikker, men blir jo da mye fraktkkostnader hvis det blir å bestille en del der og en annen der.

 

SÅ tror jeg går for det som er på komplett. Blir det enkleste.. pluss mer ram som du nevner chirsso, hva skal jeg velge da, kjøpe samme som er i pakka: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312372

 

 

Takk for svar at det var et greit valg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...