Gå til innhold

Fra Ubuntu til XP. Trenger Hjelp.


Anbefalte innlegg

Heisann, sitter på en laptop med innstallert ubuntu på. Etter mye og men finner jeg ut at dette ikke er for meg. Skal da innstallere windows xp igjen. Men når jeg setter inn xp cden kommer en feilmelding som sier at pcn ikke finner hard disken, og jeg må abryte innstalleringen.

 

Og der ble jeg rådvill. Noen datakyndige som kunne sagt noen tips?

Setter stor pris på alle svar.

 

Pls ikke grin over at jeg stikker fra ubuntu til xp :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg lyst å grine over at du stikker fra ubuntu! :D

 

Meeehn.. siden du spør så pent:

XP har elendig støtte for sata, jeg tipper du har det, så du må legge sata driveren for XP på en diskett og klikke F6 under den blå skjermer eller noe. (er årevis siden jeg har tatt i noe windows installasjon så bare gjetter hva ting heter.) Og ja, mickysoft har låst dette til floppy! Så har du ikke det er du vel dømt... (noen må rette meg her hvis det ikke stemmer lenger)

 

Tilbake til det interessante: Akkurat konkret hva er det du ikke synes ubuntu klarer? Hardware som ikke fungerer? Finner ikke fram? Liker ikke utseendet? Lengter tilbake til den blå oppgavelinjen? :love:

 

Espen

Endret av Smif
Lenke til kommentar

Bruker Linux selv, men holdt på med litt "distro-hopping". Gikk vel fra Ubuntu-->Kubuntu-->Xubuntu-->Mandriva (Noe kluss med instalasjonen. Fikk ikke logga på.)-->Linux Mint 5 -->Linux Mint 6 RC1.

Det burde prøves, du trenger ikke og instalere heller, bare bruk livecd'en selv om det går litt tregt som du sikkert vet

 

Men hva er det som er "feil" med Linux? Finnes sikekrt drøssevis med windows themes og du finner sikkert en tilsvarende taskbar.

 

Mint har faktisk noe liknende startmenyen. Sjekk det ut :thumbup:

Lenke til kommentar
Nå har jeg lyst å grine over at du stikker fra ubuntu! :D

 

Meeehn.. siden du spør så pent:

XP har elendig støtte for sata, jeg tipper du har det, så du må legge sata driveren for XP på en diskett og klikke F6 under den blå skjermer eller noe. (er årevis siden jeg har tatt i noe windows installasjon så bare gjetter hva ting heter.) Og ja, mickysoft har låst dette til floppy! Så har du ikke det er du vel dømt... (noen må rette meg her hvis det ikke stemmer lenger)

 

Tilbake til det interessante: Akkurat konkret hva er det du ikke synes ubuntu klarer? Hardware som ikke fungerer? Finner ikke fram? Liker ikke utseendet? Lengter tilbake til den blå oppgavelinjen? :love:

 

Espen

 

jah, la merke til at jeg kan legge til driver til hard disk. Har ikke floppy disk så må gjøre det via cd, men det gikk også ann. Da er det vel bare å finne ut hvilken driver jeg trenger, deretter be noen snille folk i hyblecommunityet og så går det i boks.

 

Forlater ubuntu, fordi jeg kan windows bedre og har ikke tid til å pludre mer med enkle operasjoner.

Visste ikke helt hva jeg gikk til :p

 

Etter endelig ha installert java og flash player til firefox skjønte jeg hvor veien bar. Den gikk tungt oppover. Tar heller slitsomme feilmeldinger på et spennende språk fra xp enn ubuntu.

Lenke til kommentar
Ok, hver sin lyst ;) windows passer bedre for noen, jeg skal ikke gnåle mer om det. Men er en klassisk feil hvis du ikke har oppdaget pakkebehandleren. Du gjorde kanskje alt "manuelt" ved å kompilere el.

 

Uansett synd vi ikke fikk en gnu/linux bruker til...

 

Espen

Pakkebehandleren er alt :p Tror aldri jeg har innstalert noe manuelt bortsett fra XAMPP for Linux. Det var bare en enkel kommandoen for og pakke de ut da.

Lenke til kommentar

Opplevde at jeg ikke fikk lagt tilbake XP igjen etter å ha hatt Xubuntu på en bærbar.

Installasjonen bare stoppet opp, ingen feilmelding, ingenting.

Jeg måtte legge inn Antix først, da kunne jeg legge inn XP på vanlig måte.

Jeg mistenker at Xubuntuen har klusset med tabellen på HDD.

 

Forøvrig deler jeg ulv sin oppfatning av Linux, sist jeg prøvde var for 3-4 år siden, og det skal gå like lang tid til neste gang.

Lenke til kommentar
Opplevde at jeg ikke fikk lagt tilbake XP igjen etter å ha hatt Xubuntu på en bærbar.

Installasjonen bare stoppet opp, ingen feilmelding, ingenting.

Jeg måtte legge inn Antix først, da kunne jeg legge inn XP på vanlig måte.

Jeg mistenker at Xubuntuen har klusset med tabellen på HDD.

 

Forøvrig deler jeg ulv sin oppfatning av Linux, sist jeg prøvde var for 3-4 år siden, og det skal gå like lang tid til neste gang.

Isåfall har du en latterlig signatur.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...