Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Oljelekkasje på motor og majones under oljelokket.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har regnet på at det hele har kostet meg ~12500 kr inkludert feiltestinga. Jeg har gjort alt av reparasjon på gårdsplassen så det har ikke vært store kostnaden for meg, men det gikk vel 25 timer til alt. Så går det vel 45 minutter til bytte av stabstagforingene foran.

 

Da har jeg altså betalt for:

- Komp.test

- NAF test

- Tømming av feillager

- Motor

- Reg.reim

- Bakpotte

- Olje

- Oljefilter

- Kjølevæske

- Bremsevæske

- En slange for å lufte bremser

 

 

 

Har enda noen foringer og bytte og noen hjul å balansere. Men kampen er ikke over enda! Saken ligger og ulmer i Forbrukerrådet for øyeblikket.

 

LOGIMAN har kommet med ganske mange supre innspill, så takk til han!

Lenke til kommentar

Kan også legge til at jeg tok av toppen på den gamle motoren, og gjett hva jeg fant der! Alle stemplene og ventilene var nedsotet deluxe! Men den som hadde høyest lekkasje hadde et skikkelig tykt lag med sot.

 

Og "ny" motoren bruker ikke olje i det hele tatt! Tok en komp test selv på begge motorene og fikk resultatet 11kg trykk på den beste sylinderen på gammelmotoren og 14kg som dårligste på den nye...

Lenke til kommentar

Får håpe du har bedre hell i FTU.

 

Har en lignende historie selv, bare at jeg kjøpte hos forhandler, han forsøkte å skjule en forntkollisjon med litt ny lakk etc.. Sendte to brev via advokat der vi krevde heving av kjøp men han svarte aldri. FTU kan ta opptil et år. Og da må du betale de det det koster dem å la en advokat se på saken, da de ikke har juridisk kompetanse selv.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Bytta lambdasonde i dag og forbruket datt med 25-30%!

Må bare si at du gjor det rette med å stå på ditt og ikke gi deg :D slike som deg som gjør at vi kanskje kan bli kvitt mye av svindlingen her i landet! :D Men hvordan kan du etter en dag vite at forbruket har falt 25-30%? :p Har tenkt å se om jeg får byttet min snart også, da den mest sansynlig er rimelig gåen etter at bilen gikk på 5 sylindre i oppimot 3 uker :p

Lenke til kommentar
Bytta lambdasonde i dag og forbruket datt med 25-30%!

Må bare si at du gjor det rette med å stå på ditt og ikke gi deg :D slike som deg som gjør at vi kanskje kan bli kvitt mye av svindlingen her i landet! :D Men hvordan kan du etter en dag vite at forbruket har falt 25-30%? :p Har tenkt å se om jeg får byttet min snart også, da den mest sansynlig er rimelig gåen etter at bilen gikk på 5 sylindre i oppimot 3 uker :p

Står fortsatt på mitt, og i løpet av noen uker banker namsmann på døra til vedkommende! :D

 

Tok en testtur på 6 mil på en nogenlunde svingete og bakkete vei med en del 60 soner, sammenlignet med ren langkjøring. Fylte først tanken til pumpa stoppa. Kjørte 6 mil, brukte samme pumpe og fylte til det stoppet og litt til. Da hadde jeg en nogenlunde riktig måling, men får ikke vite sikkert før lønningsdato. Men den gamle lambdaen var kullsvart med en mm sotbelegg! :-P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...