Gå til innhold

Eve: Online. Det er noe galt der altså. (en tråd for de som spiller spillet.)


Anbefalte innlegg

Jeg husker tilbake til en tid hvor Eve: Online var en fryd. Noe mer bugs selvfølgelig siden det var fortsatt ganske nytt.. Men der hadde du følgende system

HIGH SEC (politi passer på)

1.0 (noobs begynner her. Trit og litt scordite i astroide beltene. Ingen pvp.)

0.9 (nivået under, ingen pvp)

0.8 ((nivået under, ingen pvp, noe mer utvalg i astroider)

0.7 ((nivået under, ingen pvp,

0.6 ((nivået under, ingen pvp,

0.5((nivået under, ingen pvp, hardeste npc pirater)

LOW SEC (politi passer ikke på)

0.4 (pvp mulig (økt risiko, mer å tjene på missions og mining)

0.3 (pvp mulig (økt risiko, mer å tjene på missions og mining)

0.2 (pvp mulig (økt risiko, mer å tjene på missions og mining)

0.1 (pvp mulig (økt risiko, mer å tjene på missions og mining)

0.0 (pvp fullt mulig, ingen politi, full risiko, mest inntjening av alle områder)

 

 

Altså det var et klart skille mellom de som ville ta det mer med ro, og de som ville ha høyere risiko, kanskje til og med bli lovløs.

 

 

Men NÅ har spillet endret seg noe. Nå kan spillere stjele ore også i high sec, å hvis da motspiller skyter tilbake kan han bli tagget og drept. Gate camps (suicide camps), ja..

Alt er rett og slett blitt mye mer ondsinnet i eve online.

 

 

Jeg savner det gode gamle spillet, å har også merket at eve communitien er blitt mer ondsinnet. Ja, mulig jeg ikke er så flink med ord, å klarer å sette fingeren på det skikkelig, men noe er fryktelig galt synes jeg. Det er ikke samme kosen over det, som det var før..

FØR:

"Skal jeg tørse å gå til 0.4 for å mine i dag? Nei, jeg blir i 0.5 i dag og.. tihi."

 

NÅ:

"Skal jeg tørre å dra ut av garagen med skipet mitt i dag? Nei, jeg trener en ny skill og logger av."

 

 

 

Jeg avsluttet mitt forhold til eve for en mnd siden å har ikke logget på siden det, pga akkurat dette problemet. Er det noen andre som opplever det samme med eve? eller er det bare jeg som er carebear og totalt på villspor, å har ikke skjønt noenting?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har stort sett nettopp startet med EVE. Testa trial for ca et halvt år siden, men hadde ikke tid til å starte å spille da. Nå driver jeg med mining for å stable en personlig økonomi på fote. Jeg orka ikke missions spesielt lenge pga at de var alt for lett, og jeg måtte grinde ganske lenge før jeg kom til level 2 missions.

 

Jeg miner i et 0.5 security system, har vært her i ca 3 uker, spilt 2-5 timer pr dag ca 3-4 dager i uka. Vært ganske laber på aktivitet pga at jeg har flydd stort sett rookie skip og rank1 cruisere, som funker helt ok for mining, men man blir ikke Onkel Skrue på dagen for å si det sånn. Nå er jeg i Mining Barge (Retriever) og tjener ok med ISK. Jeg har haula gjennom 2 high sec og 4 lowsec system tidligere fordi der var det mye bedre pris å få for Tritanium. Nå er det et lowsec system like ved hvor jeg miner som har litt bedre priser pr idag på de 4 typene jeg stort sett får når jeg refiner ore (Tritanium, Pyerite, Mexallon og Nocxium), så jeg hauler 2 hopp gjennom highsec og leverer i et lowsec (0.4) system.

 

Til nå har jeg mistet 5 skip pga gatecampere og stationcampere i lowsec. 1 rookie ship, 1 Osprey cruiser, 1 Badger og 2 Badger Mark 2. Det er klart at disse skipene ikke koster all verden (taper ca 7 mill isk pr Badger Mark 2 jeg mister) så det er ingen grunn til å syte for min del. Jeg må si at jeg synes piratene lager god stemning i EVE universet. Uten dem hadde det vært ganske tamt og kjedelig å haule mineraler. Jeg har selvfølgelig lært leksa at hauling gjennom lowsec ikke er det smarteste man kan gjøre på ettermiddagen/kvelden, så jeg prøver så godt jeg kan å få gjort slike ting når jeg står opp om morningen og har fri fra jobb f.eks.

 

Såkalt "Can Flipping" har jeg ikke sett noen ting av. Det gjelder å være litt smart når man velger seg ut et område å sette opp camp i. Jeg fant et highsec område som er som en dead-end, bakom et lowsec område (om man flyr fra JITA systemet må man gjennom 5 lowsec områder før man kommer dit), så det er ikke mye folk som holder til der ute. Alle nye spillere og alle macrominere virker å holde til mye lenger inn i Empire. Det er i hvert fall mange fulle asteroidebelter der hvor jeg holder til, og jeg plus 4-5 andre stk, som jeg ser på en noenlunde fast basis, har ikke sjangs å mine opp alt av Asteroider som fins der.

 

Jeg synes EVE virker som et ganske spennende sted å "leke", så lenge man tør å ta en risiko her og der. Jeg gleder meg til jeg kan leke meg litt mer ute i lowsec og nosec, muligens sette opp litt månemining og pvp litt med andre i Corp'et.

 

Noen ting jeg har fått stemplet inn i hjernebarken er i hvertfall at: Aldri fly et skip man ikke har råd til å miste. Jeg FORVENTER å miste skip, derfor forsikrer jeg dem deretter (Full pakke!). Jeg kjøper alltid ny klone etter jeg har blitt "podda". Om man glemmer å oppdatere klonen sin, eller kjøpe ny, skjer det garantert bare en gang =)

 

GL & FLY SAFE!

Lenke til kommentar

Jeg begynte bare i 2005 så det kan hende du har erfaring fra før det, men allerede i 05 visste de fleste at det ikke er noe sted i Eve du er trygg, og at du aldri skal stole på fremmede. Det er like sant nå som da.

 

Det går ikke helt an å bryte ned sikkerhetsnivåene som du gjør heller for den saks skyld siden det kommer an på om det er NPC kontrollert rom eller ikke, og ute i 0.0 er det ofte regioner som er tryggere enn 1.0 så lenge du er alliert. Konklusjonen blir vel at det er voldsomt mange untak til regelen du prøvde lage :)

Lenke til kommentar

Jeg har spilt siden 2004 og kan ikke huske at det var ulovlig å stjele ore da heller?

 

Nå er det mulig at hukommelsen spiller meg et puss, men jeg mener at CCP sa at dersom man jet'er en container ut i space så har man på en måte gitt det fra seg. Man eier den ikke lenger.

 

Jeg skal ikke si om det er bra eller ei, men jeg skjønner at man blir litt sur da ;)

 

At det har blitt mer fokusert på PVP og PVE så er jeg enig. Det er mer kamp nå føler jeg og man er aldri heeeelt trygg. Men slik er det jo i den virkelige verden også. Man kan blir overfalt og ranet utenfor politistasjonen. Dersom dette skjer i eve så ender det jo som regel opp med at gankeren blir blåst til hel*ete, men det kan ofte være en mager trøst.

 

Uansett så har ikke dette skjedd meg enda men så er jeg også forsiktig. Dersom jeg skal flytte noe som jeg ikke har råd til å miste så får jeg med meg et par kompiser til å scoute og beskytte meg.

 

Man blir belønnet for å jobbe i lag i eve og slik er det vel stort sett overalt. Allikevel så synes jeg fortsatt at det er et helt glimrende spill som jeg liker kjempegodt!

 

Ellers så har jeg samme erfaringen som Aran ovenfor her :)

Lenke til kommentar

Highsec er fult av nsser som skal flytte alle sine assets/loot i en hauler.

Helst med autpilot.

 

For noen av oss, er dette et glimmrende alternativ til mining/ratting.

Tjener lett 200m+ per time. Bare ha en drøss med T1 fitted battleships i stasjonen.

 

Fikk meg en Abbadon og Maelstrom BPO igår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...