Gå til innhold

Kritikk på første webside ute på nett.


Anbefalte innlegg

Ok jeg har da laget min første webside som faktisk ligger på web. Jeg går da vg1 Media & Kommunikasjon. Og har laget en webside for Calypto Productions Gutta (Som jeg er blandt).

 

Nå er jeg ikke sikker på om siden er lastet opp enda, for hvis den er det vil den se ut som noe lignende dette:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
305298.jpeg

 

Siden finner du her: Calypto Productions

Endret av Vaenas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man går inn på den norske siden (trykker på flagget), så står det: Velkommen! Skriv tekst her!. Men det går ikke :p

 

Forumet: Kan dere gjøre det dynamic? Sånn som diskusjon?

 

Hater at forumene blir sentrert, midt på skjermen... så mye død plass på siden, som man kan bruke til så mye mer fornuftige ting! :D

Endret av HLSolbjorg
Lenke til kommentar

Forumet ligger ikke på selve siden, Men kan snakke med han som har forumet og få gjort det dynamisk.

 

Det med. Velkommen! Skriv tekst her! er fordi vi ikke har fått satt inn all teksten enda. Det er rett og slett en kort fyll tekst.

 

Holder nå med på å gjøre det mulig for mindre skjermer å få siden resizet til 1024x786.

Lenke til kommentar

Jeg synes ideen er god, men den store kula til venstre tar ALT for mye av siden. Det er veldig lite plass til selve innholdet på siden.

 

Den turkise fargen under menyen til venstre passer ikke inn i det heletatt, og skulle likt å se at det blir gjort litt mer ut av den menyen, og ikke bare hvit tekst på sort bakgrunn.

Endret av -B.
Lenke til kommentar
Ja er enig med at kula ble for stor holder på med en rezizing av siden og tenker jeg skulle i samme slengen gjøre den litt mindre.

 

Men hvilken turkise farge og hvilken hvit tekst på hvit bakgrunn?

post-95609-1229534398_thumb.jpg

 

Og at det er mye dårlig engelsk er jeg enig i.

 

Edit: Mente såklart i tidligere post menyen til høyre og hvit tekst på sort bakgrunn. Huff, ble en del feil der.

Endret av -B.
Lenke til kommentar

Dårlig engelsk i menyen eller Innholdet? For innholdet av tekst står jeg ikke for i hele tatt. Der er det rett og slett slikt at Azzi777 på forumet der har alt ansvar, jeg har bare laget sidens design og lagd alle funksjoner ferdig.

 

Åja... du tenkte på den menyen ja, tja. Har du noen ideer?

Lenke til kommentar

Syntes du burde prøve å ta bort den sinnsyke "bevel/embossen" fra menyhjulet ditt ... Den hvite og svarte kanten på høyre og venstre side var ikke noe bra.

 

Forresten var det en artig side. Men ville også vurdert å ha sort bakgrunn i den scrooleboksen. og da må selvfølgelig også det rundt bli svart. Med hvit tekst.

Lenke til kommentar

Hvor skal innholdet plasseres?

 

Denne siden, og mange andre i dette forumet, egner seg ikke til informasjonsmidling. Siden tar utgangspunkt i ett grafisk design for en forside, ett utgangspunkt som ikke støtter formidling av innhold med mer enn ett avsnitt.

 

En grafiker som tar utgangspunkt i photoshop, burde tenke på hvordan undersider skal ha plass til innhold, samt at innholdsdelen burde kunne ekspandere etter innholdet. Hvis det grafiske designet ikke kan ekspandere så burde innholdet kunne stykkes opp i så små bolker at scrolling kan unngås. Hvis ikke blir både det grafiske og informative misslykket.

 

Når selv en youtube film blir for stor for innholdsboksen, så bør designeren forstå at noe er galt.

 

Frode

Lenke til kommentar
Dårlig engelsk i menyen eller Innholdet? For innholdet av tekst står jeg ikke for i hele tatt. Der er det rett og slett slikt at Azzi777 på forumet der har alt ansvar, jeg har bare laget sidens design og lagd alle funksjoner ferdig.

 

Åja... du tenkte på den menyen ja, tja. Har du noen ideer?

Engelsken i innholdet ja. Skal dere bli tatt serriøst må engelsken være god.

 

Nei, jeg har ingen tips å gi deg ang. menyen der, men turkisfargen må bort :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...