Gå til innhold

Blu-ray-filmer på tilbud - diskusjonstråd


IQM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I dag mottok jeg min pakke fra I******eo.com

Alle filmene ble sendt samlet, MEN de hadde skrevet på pakken at innholdet var verdt 25$ når det egentlig var verdt 103$. Så den kom seg fint gjennom tollen :)

Jeg skrev i kommentarfeltet på bestillingen at jeg ønsket å få pakken merket med en lavere verdi.

Endret av ostehøvel
Lenke til kommentar

haha! Tror du er en smule paranoid :)

 

Tolllvesenet mottar hundrevis av pakker hver dag og så lenge de ikke har en veldig stor mistanke om at det er en stooor svindel på gang så sjekker de ikke opp enkeltpakker. Men for din skyld så skal jeg sensurere deler av posten min.

 

Det finnes forresten flere tråder på andre forumer som tar for seg slike butikker og hvordan man unngår tollen, tollvesenet har ikke oppdaget dette enda så hvorfor skulle de bry seg om min lille uskyldige post?

Endret av ostehøvel
Lenke til kommentar

Tror du det er vanskelig å søke seg fram til at de skriver ned verdien?

 

Hvis de mottar en pakke fra en "ukjent" leverandør som virker som den innholder mange filmer, men har en lav verdi på pakken, er ikke så vanskelig å legge sammen 2+2, de vil jo også stoppe pakken og be deg bekrefte innholdet, så da får de bare bekreftet at den avsenderen er en som må holdes øye med i fremtiden.

 

Så du gjør bare jobben dems lettere med å skrive om det her, er faktisk et av norges største forum så å legge inn et bokmerke på en tre-fire tråder i dette forumet så trenger man faktisk ikke å "jobbe" så mye heller, folk lirer jo av seg avsender og hva som har dukket opp i hue og ræva uannsett.

 

Paranoid, kanskje. Jeg ser heller på det som at vi bor i et land som er fryktelig glad i skatter og avgifter så om folkene som sjekker pakker har en jobb å gjøre, så vet de også hvor de skal lete etter informasjon ;)

 

Edit:

 

Det finnes forresten flere tråder på andre forumer som tar for seg slike butikker og hvordan man unngår tollen, tollvesenet har ikke oppdaget dette enda så hvorfor skulle de bry seg om min lille uskyldige post?

 

Hvordan vet du at de ikke har oppdaget de trådene, tror du de lager seg en bruker som heter det norske tollvesenet og lager et innlegg og forteller om at de har funnet tråden. Som sagt så er det bare å legge et bokmerke på den tråden også er det bare å holde øye med den så får de all informasjonen de trenger, at pakker til nå og da går igjennom er stort sett tilfeldig, som du sier er tusenvis av pakker om dagen, noen vil slippe igjennom.

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Greit, vi er uenige.. la oss ikke starte en lang diskusjon i denne tråden hvorvidt det sitter en gnom hos tollvesenet som synes det er mistenkelig at det er ett firma i canada som selger 10 cder til en verdi av 175 kr til en person i norge, og kanskje han synes det høres for godt ut til å være sant så han går på nettet og sjekker hjemmeisden deres for å se om de faktisk har ett utrolig bra tilbud på cd-er for tiden. Og selv om han ser at det er masse bra tilbud på cd-er og filmer på nettsiden deres, så er han fortsatt skeptisk så han åpner den lille pakken min med 10 filmer oppi og leiter opp hver enkelt film på nettsiden deres og legger sammen verdien og finner ut at jeg skulle ha betalt toll. Han blir sint og logger seg inn på HW.no for å se som han kan finne ut om dette er noe firmaet gjør regelmessig eller om de bare har satt feil verdi på pakken ved ett uhell. Når han ser posten min som sier at jeg fikk dem til å sette en lav verdi på pakken så blir han enda sintere, og svartelister denne nettbutikken, så fra nå av kommer tollvesenet til å åpne hver eneste en av pakkene som kommer fra dette firmaet, bare fordi de ikke vil at enkeltpersoner som kjøper litt filmer skal klare å slippe unna tollavgiften. Denne form for undersøkelse gjør han forresten på hver av de hundre pakkene som kommer inn hver dag, bare fordi han har så utrolig mye tid og lite å gjøre.

 

Men uansett.. jeg vil ikke ha en lang diskusjon om dette, vi blir aldri enige uansett. Kanskje tollvesenet gidder å sjekke opp i slike små saker, kanskje de ikke gidder. Jeg prøvde bare å hjelpe de andre her inne som hadde lyst til å bestille filmer fra denne butikken, ettersom de har ett veldig godt tilbud for tiden :)

Det er opp til hver enkelte om de tør å ta sjansen på å bestille.. man kan jo aldri vite hva de skumle mennene på tollvesenet driver med :ermm:

Lenke til kommentar
I dag mottok jeg min pakke fra I******eo.com

Alle filmene ble sendt samlet, MEN de hadde skrevet på pakken at innholdet var verdt 25$ når det egentlig var verdt 103$. Så den kom seg fint gjennom tollen :)

Jeg skrev i kommentarfeltet på bestillingen at jeg ønsket å få pakken merket med en lavere verdi.

Sende meg adressen på PM?

Lenke til kommentar

BadSmile er du en tollbetjent? ;)

(Ment som en spøk til ostehøvel og manx)

Ostehøvel sensur I******eo.com

Trenger ikke så mye fantasi for å forstå at det handler om

inetvideo.com, enten man er ola nordmann eller tor tollbetjent :tease:

Da det er stort sett inetvideo.com denne siden av denne tråden handler om

Til tollvesenet send meg en pm for avtale om momspenger :D

 

Play.com £9.99 I, Robot, Sunshine, Independence Day og Happy Feet

Lenke til kommentar

hm.... mistenkenlig. Kanskje tollvesenet har oppdaget hva vi driver med og fått den sperret for alle som bor i norge? :ermm:

 

Eller hva manx? :p

 

Men det var veldig merkelig egentlig, har aldri hatt problemer med inetvideo før.. den er nok oppe igjen snart!

 

Har ikke handlet Blu-ray før, men tenkte jeg skulle begynne smått nå som ny tv og spiller står snart for tur.

Er det samme region system som på dvd?

På iNetVideo, er det region 1 på alle Blu-ray'er og dvd'er?

 

 

Regionene må du ikke bry deg om, selv om den er merket som region 1 kan den være sonefri. Du må sjekke det på en av nettsidene som er nevnt her ett sted, der står det listet opp hvilke filmer som virker i alle soner ;)

Endret av ostehøvel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...