Gå til innhold

Call of Duty 5 - Crash ved oppstart!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan

Jeg har store problemer med å få startet CoD. Jeg har installert spillet og patchen, men får bare en svart skjerm, og etter 3 sekunder kommer jeg tilbake til skrivebordet og får meldingen "Call of duty Single player har sluttet å virke". Det samme skjer forøvrig når jeg prøver å starte multiplayer.

Jeg har prøvd absolutt ALLE metodene på dette kjente problemet uten å lykkes... Noen som kunne hjulpet meg med hva jeg bør gjøre? Specs på PC'n er ikke noe problem.

Har også reinstallert spillet flere ganger uten hell.

Huff, litt smålei ja :p Jeg ser de fleste andre som har dette problemet får spillet til å funke med disse løsningene, men altså ikke jeg.

Takker for svar :)

Marius

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå må jeg snart ha gått igjennom alt som går ann...

En ting. Kan det være problemer med CoD5 og Directx 10?

Skjønner ingen ting. Snart leverer jeg spillet tilbake og tar med en Call of Duty 4 i steden for.

Skrevet

Hvis du har piratversjon av spillet så oppstår ditt problem når mange bruker samme cd-keyn på samme tidspunkt. Hvis du ikke har det kan mulig dette løse problemet:

Problem #2 PC - Call of Duty World at War Error Message: “Error during initialization: Unhandled exception caught”

To remedy this problem click:

Start>Control Panel>Sound

Right Click on the default playback device (e.g. Speakers) and click properties. From there select the Advanced tab.

To eliminate this error the default playback format must be set at 24 bit 48000Hz (Studio Quality). Simply select this from the dropdown list and apply the settings.

Try launching the game now-Everything should run fine.

Skrevet
Hvis du har piratversjon av spillet så oppstår ditt problem når mange bruker samme cd-keyn på samme tidspunkt. Hvis du ikke har det kan mulig dette løse problemet:

Problem #2 PC - Call of Duty World at War Error Message: “Error during initialization: Unhandled exception caught”

To remedy this problem click:

Start>Control Panel>Sound

Right Click on the default playback device (e.g. Speakers) and click properties. From there select the Advanced tab.

To eliminate this error the default playback format must be set at 24 bit 48000Hz (Studio Quality). Simply select this from the dropdown list and apply the settings.

Try launching the game now-Everything should run fine.

Spillet ble kjøpt i butikken i går, det er ingen piratversjon.

Har endret til 24bit 48000Hz (studio quality) også, uten noe forbedring der. Har prøvd litt andre instillinger der også, men ingen funker.

Det eneste som gjør litt forskjell er når jeg disabler "høytalere" under Lyd. (Se bildet jeg legger ved). Da blir skjermen svart i litt lenger tid, før jeg kommer tilbake til skrivebordet. Da får jeg heller ikke meldingen "Call of duty Single player har sluttet å virke". Spillet bare avsluttes. Men disabler jeg den, så virker ikke lyden i det hele tatt, og valg av 16/24 bit og Hz har ingen ting å si fordi jeg ikke får valgt det når høytaler er disablet.

304759.jpeg

Kjører forøvrig spillet som adminstrator. Har prøvd å starte spillet i lav oppløsning. Har slette treyarch.bik filen, som mange foreslår. Har prøvd å oppdatere directx, men får beskjed om at jeg allerede har den nyeste versjonen. Alt dette er også prøvd både med og uten patchen.

Men uansett, det virker som om det kanskje kan ha noe å gjøre med lyden og gjøre, i og med at spillet oppfører seg annerledes når jeg disabler "høytalere".

Nei, detta skulle ikke være lett gitt :w00t:

Skrevet
Siste jeg kan komme på er å oppdatere lydkortet ditt, det kan mulig hjelpe.

Mener du driverne, eller nytt lydkort?

Var uansett nede på elkjøp for å levere spillet tilbake, og prøve en ny plate. Men det kom visst ikke inn igjen før uti januar, og CoD 4 kosta fortsatt 450kr der :S

Har opplevd at det var en feil på selve plata en gang før, med et eller annet Splinter Cell spill... Men sikkert veldig lite sansynlig at dette er tilfellet nå.

Skrevet
Siste jeg kan komme på er å oppdatere lydkortet ditt, det kan mulig hjelpe.

Mener du driverne, eller nytt lydkort?

Var uansett nede på elkjøp for å levere spillet tilbake, og prøve en ny plate. Men det kom visst ikke inn igjen før uti januar, og CoD 4 kosta fortsatt 450kr der :S

Har opplevd at det var en feil på selve plata en gang før, med et eller annet Splinter Cell spill... Men sikkert veldig lite sansynlig at dette er tilfellet nå.

Mente drivere... gå på denne linken og finn fram hovedkortet ditt, så kan du laste ned ny lydkort driver derfra.. det kan mulig hjelpe.

Skrevet (endret)

Jeg kjøpte det på Steam og det fungerte helt utmerket. Kanskje du kan prøve det og heller levere tilbake det spillet?

Endret av MrVilla
Skrevet

Tror jeg har nyeste lyddrivere inne, men jeg skal ta en sjekk på det. Takk :)

Kan prøve med steam ja, men kjipt om spillet ikke fungerer der heller. Da er liksom penga kasta ut av vinduet.

Men det tåpeligste av alt... Spillet kjører jaggu på den slappe, bærbare skole PC'n min(!). Det hadde jeg aldri trudd... Eller altså, jeg kan høre lyder fra menyen men med svart skjerm... Det er i allefall forbedring. Skal se litt mer på det.

• 3 uker senere...
Skrevet

Dette her ble en liten bump, men skulle bare si at jeg dreit i hele spillet. Makan til uferdig greier skal man lete lenge etter... Aldri opplevd at et spill absolutt ikke vil starte. Det meste funker jo bare man trikser litt her og der, men ikke dette altså.

Genial den 30 dagers returrett hos elkjøp... Endelig fikk jeg bruk for den :new_woot:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...