Gå til innhold

Samsung Omnia eller HTC HD


AlfJ

Anbefalte innlegg

Hei igjen.

Hadde egentlig bestemt meg for Samsung Omnia men jeg har nå også litt lyst på HTC HD.

Jeg tar nok heller HD hvis det er mobil med god batterilevetid(vet at ikk Diamond har det så var litt i tvil), og er grei å ta ned i lomma og bare ha der. Den må liksom ikke være så stor at det blir ubehagelig å ha den i lommen.(Noen som har noe erfaring med dette) Hva ville dere valgt og hvorfor? Har liksom er følelse av at HTCs menysystem er bedre og at mobilen er mer fingervennlig.

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg irriterer meg over at HDen er så tynn (1,2 cm) at jeg ikke alltid tenker over det hvis jeg har lagt den fra meg noe sted. :p Jeg synes ikke at den på noen måte er for stor eller tung.

 

Jeg valgte HD fremfor blant annet Omnia. I forhold til Omnia var det pga:

- Skjermstørrelsen

- Oppløsningen(!)

- Standardporter som 3,5 mm jack, proprietære tilkoblinger er noe skit

- Stilrenhet

- Bedre design

 

Om oppløsningen, se f.eks. her: http://www.amobil.no/artikler/-_iphone_ell...a/57427#nm_1873

 

Er ellers fornøyd med batteritiden.

Lenke til kommentar
Hei igjen.

Hadde egentlig bestemt meg for Samsung Omnia men jeg har nå også litt lyst på HTC HD.

Jeg tar nok heller HD hvis det er mobil med god batterilevetid(vet at ikk Diamond har det så var litt i tvil), og er grei å ta ned i lomma og bare ha der. Den må liksom ikke være så stor at det blir ubehagelig å ha den i lommen.(Noen som har noe erfaring med dette) Hva ville dere valgt og hvorfor? Har liksom er følelse av at HTCs menysystem er bedre og at mobilen er mer fingervennlig.

Takk :)

Ah, samme spørsmålet jeg stilte meg før jeg bestemte meg for Omnia. Har ikke angret på valget, og jeg tror ikke du heller kommer til å angre, uansett hva du bestemmer deg for. Jeg lurte på det samme som deg; jeg var veldig redd for batterislukeren av en skjerm som HD har, og jeg kan bare si at jeg er positivt overrasket over batteritiden på Omnia. Samtidig er størrelsesforskjellen liten, men det er akkurat i det størrelsessjiktet der Omnia vil bli sett på som en relativt liten og nett mobil, mens HD vil være mer klumpete. 

 

Omniaen er i utgangspunktet helt grei for meg å ha i lommen, men om jeg har den i mobilfutteralet jeg har kjøpt, blir det mer klumpete og ser ikke fullt så fikst ut. 

 

 

 

 

Oppsummering: Omnia har bra batteritid og har en størrelse som er helt OK, og jeg lurer på om HD kanskje bikker over grensen til å være litt stor.

Lenke til kommentar
Samtidig er størrelsesforskjellen liten, men det er akkurat i det størrelsessjiktet der Omnia vil bli sett på som en relativt liten og nett mobil, mens HD vil være mer klumpete.

Say what?! Jeg er veldig fornøyd med min HD, selv om det er negative sider (som treghet i Windows Mobile), men KLUMPETE? Har du sett bilder av den? Du kan gjerne si at den er for bred, men klumpete er den ikke. Den er stilren og slank.

 

I følge prisguiden er Omnia 1,25 cm tykk, og HD 1,2 cm tykk. :!:

Lenke til kommentar

Jeg har mine motforestillinger mot HD enda etter å ha brukt den i tre uker, men klumpete design og dårlig batteri er absolutt ikke noe jeg kjenner meg igjen i.

 

Touch HD er på størrelse med en iPhone, og sammenlignet med Omnia så er det knapt forskjell. (Hadde begge telefonene i tett sammenligning i går, så jeg vet hva jeg snakker om. :) )

 

Batteriet er imponerende bra. Jeg kjører puchmail 24 / 7, mottar en god del mail og SMS, og med mindre jeg snakker en god del i den (som i et par timer per dag), så varer den to dager på en lading.

 

Det har ingen andre av mine nyere telefoner gjort.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Dere som har HTC HD, hvor kjøpte dere den og hvor mye betalte dere? Du kan vel få en på ebay til 6000,-?

 

Edit: Kom over dette: http://www.elprice.no/julegavetips/til-mob...h-hd-htctouchhd HTC touch HD med Telenor Frithet til litt over 4000!? Det er jo et skup.

Reagerte jo på det siden det ikke er månedsavgift på frihet

Prøvde og bestille en Pro, kom helt til siste del av kassen, ser ut til å funke

Lenke til kommentar
Dere som har HTC HD, hvor kjøpte dere den og hvor mye betalte dere? Du kan vel få en på ebay til 6000,-?

Du får jo kjøpt den i nettbutikker til ca 6000, og da har du bedre rettigheter enn hvis du kjøper gjennom privatperson på Ebay.

 

Jeg kjøpte min fra MPX til 5600, men den koster 6000,- der nå. Elprice er billigst med 5800,- nå, men de har den ikke på lager. Hvis du er kjapp, så får du den kanskje til 5200 med brutt forsegling: http://www.elprice.no/tele/mobil-htc/htc-t...e-htctouchhd122

 

Prisguiden: https://prisguiden.no/product.php?productId=100842

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...