Nabbetuzz Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Hei skal kjøpe meg ny pc til jula og har derfor funnet meg noen deler jeg gjerne vil ha kommerntarer på. Handlevogna Skal bruke pc'n til alt mulig egentlig. Spilling, photoshop, HD avspilling osv. Noe av grunnen til at jeg velger i7 er at det er en ny sokkel som gjør det lettere og oppgradere i fremtiden, samtidig som det er bedre enn 2 kjerner på en god del ting. Jeg vil at PC'n skal være stille, men ikke slik at jeg må betale mye ekstra for det. Vet jeg kan spare litt på 775 så er litt usikker på om jeg skal gå for 1366 sokkelen eller 775. Usikker på de fleste delene så dere får komme med tips til andre deler. Har sett ut meg et skjermkort i top klassen, 4870x2, GTX 280 elns. Trenger også ny skjerm. Spørsmålene mine er: burde jeg gå for i7 eller 777 sokkelen? om jeg skal ha i7 hvilke minnebrikker bør jeg velge? Tips til oppsett når jeg har planer om å svi av MAKS 17000? der skjerm (22" eller 24") er inkludert i prisen. Takk for alle svar
SkummelType Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 Ville vel anbefalt deg å kjøpt et 775 system, og heller oppgradere hk, cpu og ram når DDR3 blir litt billigere.
Nabbetuzz Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Skrevet 13. desember 2008 Ville vel anbefalt deg å kjøpt et 775 system, og heller oppgradere hk, cpu og ram når DDR3 blir litt billigere. Er jo ikke SÅ mye dyrere. 1500kr kanskje. Slik jeg ser det så er det verdt og betale det ekstra for å få i7 og ddr3
SkummelType Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Det er nå din mening. Ville nå heller kjøpt et godt 775 systen pga ytelse\pris. og det er dyrere enn 1500kr. Har du tenkt til å kjøpe fra forskjellige nettshopper? 2k for DDR3 når DDR2 koster rundt 5-600kr synes jeg er bortkasta penger. Men det er du som skal kjøpe deg pc. Og den kommer sikkert til å bli knallbra!
Malvado Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Minnet på ddr3 er ikke så himmla dyrt, men du får mindre for pengene når det gjelder antall GB DDR2 vs DDR3. Ofte så ender du opp med 4-6GB DDR3 minne til prisen av 12 GB DDR2 minne. Gå for et 775 oppsett som kan overklokkes godt.
Rescue me Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Ville vel anbefalt deg å kjøpt et 775 system, og heller oppgradere hk, cpu og ram når DDR3 blir litt billigere. For HK og CPU koster jo nesten ingenting .
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Ville gått for 1366 sokkelen, er fremtiden, og skal du først betale, så betal litt ekstra for det som er noe og ha om 1 år. Min mening.
Nabbetuzz Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Skrevet 13. desember 2008 (endret) Skjønner at jeg kanskje kunne fått noe som yter omtret likt til samme pris til for eksempel spilling. Jeg er alikevel litt enig med Costrato. satt opp 2 oppsett her nå: 775 oppsettet 1366 (i7) oppsett Kommentarer til bedre deler på begge disse? Mest usikker på skjermkort og minne. Hadde også vært fint om noen visste om et stilrent, og stille kabinett med god kjøling. Hva ville dere valgt? Edit: Har forresten en asus g1s bærbar. Vil jeg merke stor forskjell i windows (vista) generellt? Endret 13. desember 2008 av Nabbetuzz
Steamed Skrevet 14. desember 2008 Skrevet 14. desember 2008 Vis du kjøper i7 kan du vente lenge til neste oppgradering. Skal se om jeg gidder lage en handlevogn ! .. ;P
SkummelType Skrevet 14. desember 2008 Skrevet 14. desember 2008 Eneste kommentaren jeg har er vel at du kan bytte ut grafikkkortet ditt med et fra AMD, tenker da på en 4870 løsning. Du kan jo få to 4870 til prisen av 280 kortet, nesten. Men om du vil ha Nvidia kort, så synes jeg ikke at det der er en ille pc jeg Tror du kommer til å bli storfornøyd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå