Twinflower Skrevet 12. desember 2008 Skrevet 12. desember 2008 (endret) Jeg har så vidt begynt å lage en side, og jeg får pokker ikke til å vertikalt midtstille menyen. Link: http://foniks.bluescape.org/ CSS: http://foniks.bluescape.org/style.css Jeg har lagt inn valign:middle; alle mulige forskjellige plasser i CSS'en, men den teksten SKAL tydeligvis stå i taket. Hjelp? Endret 12. desember 2008 av Twinflower
ThomasQ Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 Menyen din er midstilt den. Hvertfall i FireFox.
Twinflower Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Skrevet 13. desember 2008 (endret) Menyen din er midstilt den. Hvertfall i FireFox. Horisontalt ja, ikke vertikalt. Og en annen ting er at a:hover-egenskapen (hvit border under tekst) bare virker i firefox, så jeg tror jeg har gjort noe alvorlig feil i css'en. Det er lenge siden jeg har holdt på med dette, så har sikkert glemt et og annet. Endret 13. desember 2008 av Twinflower
ThomasQ Skrevet 13. desember 2008 Skrevet 13. desember 2008 (endret) Du skal ha den vertikalt? #header ul { margin:0 auto; } /* vis ikke den header ul fungerer, ta ul i en div med margin:0 auto; */ #header ul li { list-style: none; color: white; font-size:medium; } Endret 13. desember 2008 av ThomasQ
Twinflower Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Skrevet 13. desember 2008 Du skal ha den vertikalt? #header ul { margin:0 auto; } /* vis ikke den header ul fungerer, ta ul i en div med margin:0 auto; */ #header ul li { list-style: none; color: white; font-size:medium; } Takk for godt forslag, men det fungerte ikke. Jeg mener på jeg fikk det til forrige gang jeg prøvde meg på akkurat samme siden, men jeg husker såklart ikke hvordan
Twinflower Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Skrevet 13. desember 2008 Ok, jeg satt line-height i #header ul li-elementene til samme høyde som selve UL-en. UL var 35px høy pga bakgrunnsbildet, så det var vel årsaken. vertical-align funker visstnok kun på bilder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå