Gå til innhold

Test: Asus Eee PC 1000H


Anbefalte innlegg

Hvis Æ og Ø har bytta plass har du fått deg en dansk burk. Jeg trodde for en tid tilbake at dansk og norsk knottebrett var like, all den tid vi jo har nøyaktig samme tegnsett, men neimen om de har klart å bli enige om plassering, gitt. Har sett dansk og norsk side om side på jobben, og det var faktisk flere enn de to tastene som var ulikt plassert. En del tegntaster er også byttet om. Ingen stor sak, men man må jo innrette seg etter forskjellene, og om di ikek allerede har satt opp riktig, kan du endre til dansk tasteoppsett i kontrollpanel.

Rart om din bare har ett oppsett på tastene, forresten. Min er av typen skandinavisk, dvs. at de tastene som er ulike i de skandinaviske landene er merket med hver sine farger på mine taster. F.eks. er Å felles i alle 3 land, mens Æ, Ø, Ä og Ö er trykket i hvitt, rødt og grønt på mine taster.

Det er selvfølgelig flere oppsett på tastene. Ref: Hvitt, Rødt, og grønt. Det er forsåvidt helt ok.... Har ikke tenkt..... bare sett! :blush:

Så nå at grønn Ø og Æ er helt i tråd med det det skal være. Ble veldig satt ut av de rød, som er nederst og veldig tydlig Æ, Ø. Det er derfor jeg tok de som "hovedtaster" Er ikke vant til så små/komprimerte tastatur.

Takker for opplysningene. Det var nok ikke så galt som jeg trodde allikevel :roll:

 

Ydmyk!! :cry: Lært noe i dag og.

 

Takk for svar.

Endret av 6arken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men det er en engelsk versjon og dessuten svart. Jeg vet ikke om noen som selger hvite med norsk tastatur.

Tror det er sånn at Asus selger de hvite maskinene med Windows og de svarte maskinene med Linux...

 

...men siden touchpad-en har multitouch, altså kan registrere flere tastetrykk samtidig, trenger man egentlig ikke knappene.

 

Hva som skal skje når man bruker to eller tre fingre, kan man selv bestemme, og funksjonen kan også brukes til å scrolle i vinduer. I ettertid har vi savnet dette i andre datamaskiner, og vi venter i spenning til konkurrerende produsenter hermer etter Asus her.

Ehh... Det var Apple som var først ute med multitouch, så det er Asus som hermer etter de.

Enig at dette er en genial løsning, og jeg håper også at andre leverandører vil implementere dette.

(Faktisk kan de som bruker Linux få dette til på de aller fleste nyere PCer, det er kun snakk om en redigering av en konfigurasjonsfil)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...