Gå til innhold

[Løst]Noe merkelig ved avspilling av 720p-filer i VLC


Petoah

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nettopp kjøpt meg ny pc, og jeg vet at den er i stand til å spille av både 720p og 1080p-filmer. Men, når jeg spiller av mkv-filmfiler som er 720p også har på fullskjerm, hakker det. Altså i VLC når jeg maksimerer vinduet, fungerer det. Når jeg har på fullskjerm og nederst på skjermen er det volumkontroll, tidslinje osv, funker det. MEN når den kommer bort etter noen sekunder, funker det ikke og det begynner å hakke. Noen som vet hva problemet er?

Endret av Pétur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres jo ut som en bug. Har du prøvd andre versjoner av VLC? VLC er etter hva jeg vet ikke kodek-avhengig i utgangspunktet så det er mest sansynlig ikke problemet. Du kan jo derimot prøve å tvinge VLC til å bruke en foretrukken kodek for det formatet filmene du prøver å spille av er kodet i å se om det hjelper. Ellers regner jeg med du sitter med nyeste drivere både for skjermkort og chipset?

Lenke til kommentar
Nei, det funket ikke å legge inn de nyeste driverne og fikk det samme resultatet i den nyeste VLC-versonen. Flere forslag?

 

Bedre å bruke Media Player Classic med diverse av Matroska, Haali medie splitter, ffdshow og COREavc codec samlet, mye mer stabilt.

 

Si i fra om du er interessert skal jeg se om jeg finner guiden på google

Lenke til kommentar

Jeg bruker VLC og K-Lite mega codec pack, og kjører alle 720p filer problemfritt. Har enda ikke støtt på noe problemer.

 

Som nevnt over funker også media player classic veldig godt til dette. Laster du ned k-lite codec-pakken får du også media player classic med.

Endret av Brian
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hei.

 

Jeg har nettopp kjøpt meg ny pc, og jeg vet at den er i stand til å spille av både 720p og 1080p-filmer. Men, når jeg spiller av mkv-filmfiler som er 720p også har på fullskjerm, hakker det. Altså i VLC når jeg maksimerer vinduet, fungerer det. Når jeg har på fullskjerm og nederst på skjermen er det volumkontroll, tidslinje osv, funker det. MEN når den kommer bort etter noen sekunder, funker det ikke og det begynner å hakke. Noen som vet hva problemet er?

 

 

Jeg har akkurat samme problemet hos meg!

 

Som du har jeg måttet bruke WMP, men jeg liker meg egentlig bedre i VLC :)

 

Alt av drivere er good og jeg har prøvd flere eldre versjoner og nyeste vlc.

 

Hvis du eller noen har fikset dette på en måte vil jeg gjerne få vite det :D

Lenke til kommentar

Nja, jeg har fått det til å funke noen ganger. Når vinduet er maksimert og den tidslinjen fortsatt er der, så trykker jeg Tab + Alt og bytter raskt mellom "skrivebordet" og "VLC". Da funker det noen ganger. Så da vet jeg at VLC er i stand til å kjøre 720p-filer...

Lenke til kommentar

Jeg sverget til VLC i lange tider, men bildekvaliteten er rett og slett dårlig i forhold til både WMP og Media Player Classic. Det er de to sistnevnte jeg bruker nå, i kombinasjon med K-Lite Mega Codec Pack.

Funker som bare det til alt jeg har vært borte i av filformater.

 

Mulig jeg hiver bål på bensinen nå, men VLC er ikke allverden å skryte av bildemessig.

Eneste VLC er bedre på er teksting.

Endret av Trainman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...