Gå til innhold

Hvordan finne ut hvem som stjeler båndbredden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enten har jeg en som stjeler all båndbredde, eller så har jeg en komponent en eller annen plass som oppfører seg merkelig.

Noen som har et godt forslag til hvordan enkelt finne ut hvem som stjeler båndbredden i bedriftsnettverket og eller om det er noe maskinvare en eller annen plass som lager krøll?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

a) Jeg er ikke helt sikker på hvilket verktøy jeg har tilgjgengelig. Har en Checkpoint Firewall som jeg ikke er flink på i det hele tatt.

Windows 2003 servere, Cisco switcher

b) Er ute etter å se om hvilken trafikk som går på nettet, gjerne hvilken port, og ihvertfall hvilken PC det går fra.

Skrevet

Cisco støtter snmp, det kan brukes for å plukke ut data og statistikk over hvor mye trafikk som går. Du kan også benytte deg av CLI og Web-interfacet på switchene til det samme.

Checkpoint burde kunne fortelle deg hvilken type trafikk som går igjennom og hvor mye data som går der.

Mitt tips er å finne ut hvem som sender/mottar mye data, og deretter gå nærmere inn på de nodene og finne ut hva de faktisk gjør.

Skrevet (endret)

eHealth fra CA er som skapt for deg og dine problemer.

koster litt, men det kan være verdt en liten investering.

det programmet kan finne hvilken switch, port, server og antagelig hvilke program som tar båndbredde.

utrolig bra verktøy :)

Endret av aklla
  • 4 uker senere...
Skrevet

Siden du benytter Cisco svitsjer, er Cisco Network Assistant (Windows, Gratis) et enkelt program for å hente ut slike data. Du får enkel oversikt over trafikken på svitsjene og kan grafe portene, i et enkelt grafisk grensesnitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...