Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lydproblemer på laptop (Acer 5930g)


Anbefalte innlegg

Jeg har store problemer med lyden på min laptop, en Acer 5930g. Lyden fungerer helt fint i de innebygde høyttalerne, men ikke i hodetelefoner eller eksterne aktive pc-høytalere. Man kan såvidt høre lyd i den venstre kanalen, men den høyre er død.

 

Jeg har prøvd å installere nye drivere både fra acer og realtek uten hell.

Jeg har sett over alle innstillinger, og alt er som det skal, både når det gjelder volum og panorering.

Det er ikke problemer med de eksterne høyttalerne eller hodetelefonene, de fungerer på samboerens maskin.

Jeg har brukt recovery og stilt maskinen tilbake til fabrikkinnstillinger, uten hell. Dette overasket meg meget, siden hodetelefonutgangen fungerte da jeg fikk maskinen for ca. en mnd siden.

 

Når jeg plugger i hodetelefonene så ser jeg i acer (realtek) HD audio manager at maskinen registrer at jeg setter de i, likevel kommer det ingen lyd.

 

Jeg har også sett at noen får opp hodetelefonikon i "playback devices", noe jeg ikke gjør, selv om jeg har trykket på "show disabled devices" og "show disconnected devices".

 

Jeg kjører Vista Home Premium SP1

Hodetelefonutgangen er også en optisk digitalutgang (SPDIF).

 

Jeg har sett at dette er et problem ganske mange sliter med, og det som er felles er Realtek. Ingen har kommet med løsninger som har fungert for meg, og jeg begynner å bli ganske fortvilet. Kan det være feil på hardware? Er det noen andre her som har opplevd tilsvarende med realtek? Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ringte til Acer, og fikk inntrykk av at dette er et problem de er kjent med. De sa jeg måtte sende inn maskinen til service, noe som irriterer meg meget siden den knapt er en måned gammel, dessuten er jeg helt avhengig av maskinen i jobb og studiesammenheng. Har også en følelse av at de sier at man må sende inn maskinen uansett hva problemet er. Dersom noen har hatt lignende problemer med sin laptop er jeg meget interessert i å vite hvordan dere løste problemet. Det hadde vært flott å slippe å sende inn maskinen. Så klart, er det defekt hardware har jeg intet valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...