Gå til innhold

Alternativ til DealExtreme? (evt. "Flere butikker som..")


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hovedpoeng med innlegg: Kjenner dere til andre butikker som DealExtreme? Altså, (gjerne) Hong Kong baserte pålitelige greier som har billig stash i forskjellige kategorier med (nær-)null porto?

 

Så langt:

  • kaidomain.com
  • hobbycity.com

Litt fyldigere: Jeg synes DealExtreme.com er festlige greier. Masse billige gadgets og tull, samt masse nyttige greier også - f.eks. har de endel kult fotoutstyr. Kvalitetsmessig, så er det ofte so-so - men f.eks. ang. foto: Jeg betaler gjerne heller 15 kroner for en low-quality "UV-filter" (les: "beskyttelsesglass til objektiv"), enn å betale 400-1000 for ett skikkelig god-kvalitet, når det for min del betyr INGENTING i reell forskjell. Ellers har de masse lasere for sånne geeks..!

 

Det som er ekstra steinbra med DealExtreme, er at PORTO/FRAKT ER GRATIS! For ALT! Så hvis en dings koster $4.95, så er det FAKTISK det du betaler. De er også raske i ekspedering (men veldig "just in time". Hvis ikke hverken de eller leverandøren har på lager, så tar det plutselig ukesvis). Du får automatisk tracking# hvis du havner over ca. $20 eller hva det er, ellers kan du legge det til selv med $1.70. Jeg har faktisk prøvd å havne UNDER dette, da tracking av en eller annen grunn blir oversatt til "rekommandert sending", og man må plutselig møte opp personlig og vise leg og signere. De har vist seg 100% pålitelige, og kundeservice er fullstendig upåklagelig. Jeg har handlet masse der - og har også truffet på en og annen ting som ikke funka. Da åpner man en bestemt type service-melding, og så betaler de frakt tilbake, og gir deg ny ting.

 

Så - jeg vil ha flere opsjoner som dem.

 

Jeg vet om kaidomain.com (som visstnok er resultatet av en splitt mellom de to grunnleggerene av "DealExtreme"-originalen).

 

Videre har jeg hørt at modellfly-og-bil entusiaster elsker hobbycity.com.

 

Flere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...