Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mistet bærbar i bakken - døde pixler


Anbefalte innlegg

Vi får inn masser PC-er fra elever med striper på skjermen, svak backlight osv. det får du byttet lett på garantisak. (nå vet jeg ikke åssen asus er på den da)

 

sålenge det ikke er synlig skade trur jeg det skal gå bra

Så det er liksom greit at vi andre skal være med å betale for en skade han selv har påført maskinen? Ja, for det er jo det som blir resultatet. Selger/produsent må jo nødvendigvis dekke inn slike utgifter gjennom det vi betaler for produktene. Moralsk sett er det derfor helt forkastlig å forsøke reklamere eller kreve garantirep. på en slik skade.

 

Det der er bare tullpreik! Ta moralen din med i senga du...

 

Tror du ikke slikt allerede er innbakt i prisen vi betaler? Og som om ikke butikker/produsenter ikke tøyer lover og regler ganske ofte for å slippe unna med utgifter.

I graverende eksempler kan jeg være enig, men her ser ikke noe særlig umoralskt i å kjøre dte på garanti etc. Uannsette så vil butikker/produsenter skaffe seg god reklame på og være litt "greie" i slike saker. Noe nok de store og seriøse også er veldig klar over.

 

Moralen din her henger ikke på greip! INgen som taper noe på dette vil jeg påstå.

 

Moralen hans henger ikke på greip? Hva slags idiot er du? Kom deg hjem til dine foreldre, og be dem oppdra deg en gang til! Så kanskje de gjør en bedre jobb....

 

 

Hadde overhode noe poeng du ville frem til her? Hva med og heller motstride/argumentere litt i mot dte jeg skriver også... (fjott!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi får inn masser PC-er fra elever med striper på skjermen, svak backlight osv. det får du byttet lett på garantisak. (nå vet jeg ikke åssen asus er på den da)

 

sålenge det ikke er synlig skade trur jeg det skal gå bra

Så det er liksom greit at vi andre skal være med å betale for en skade han selv har påført maskinen? Ja, for det er jo det som blir resultatet. Selger/produsent må jo nødvendigvis dekke inn slike utgifter gjennom det vi betaler for produktene. Moralsk sett er det derfor helt forkastlig å forsøke reklamere eller kreve garantirep. på en slik skade.

 

Det der er bare tullpreik! Ta moralen din med i senga du...

 

Tror du ikke slikt allerede er innbakt i prisen vi betaler? Og som om ikke butikker/produsenter ikke tøyer lover og regler ganske ofte for å slippe unna med utgifter.

I graverende eksempler kan jeg være enig, men her ser ikke noe særlig umoralskt i å kjøre dte på garanti etc. Uannsette så vil butikker/produsenter skaffe seg god reklame på og være litt "greie" i slike saker. Noe nok de store og seriøse også er veldig klar over.

 

Moralen din her henger ikke på greip! INgen som taper noe på dette vil jeg påstå.

 

Moralen hans henger ikke på greip? Hva slags idiot er du? Kom deg hjem til dine foreldre, og be dem oppdra deg en gang til! Så kanskje de gjør en bedre jobb....

 

 

Hadde overhode noe poeng du ville frem til her? Hva med og heller motstride/argumentere litt i mot dte jeg skriver også... (fjott!)

Problemet ditt er at du ikke en gang klarer å se et åpenbart poeng. Mitt heteste tips til deg er fortsatt at du drar hjem til dine foreldre, ber dem lese igjennom denne tråden, og deretter får du dem til å oppdra deg på nytt. For det trengs!

Men det var vel for mye forlangt å tro at du ville skjønne noe, så da kan jeg idiotforklare det her:

 

- Du mener ingen taper på misbruk av garantien.

Det er riv ruskende galt. Vet du hva forsikring er? Vet du hva forsikringssvindel er? Vet du hvilke kostnader som hvert år spres på alle forsikringstakere på grunn av forsikringssvindel? Regnet ikke med det..... Og det er en svært relevant sammenligning i denne saken. For det at noen svindler forsikringsselskapet er ikke greit, selv om man slipper unna, og selv om "forsikringsselskapet ikke merker noen ting fordi det er så lite penger for dem". Nei, det blir ikke lite penger når mange nok gjør det.

 

- Du mener moralen ved å ikke svindle en butikk ikke henger på greip

Hvordan i alle dager kan du si noe sånt? Her kommer dette med oppdragelse inn. Om du mener at det er ok å svindle en butikk så er det din moral det er noe galt med. Derfor kom jeg med mitt forslag til deg om å be om ny oppdragelse. Jeg kan love deg en ting, og det er at dersom du skriver ut denne tråden og viser den til dine foreldre, så kommer de til å bli flaue på dine vegne.

 

Filmzes er om mulig enda værre, som trekker frem et totalt irrelevant eksempel for å rettferdiggjøre det foreslåtte misbruk av garantien. At Filmzes har hatt en uheldig opplevelse med Netshop har da overhodet ingen ting med denne saken å gjøre? Kan ikke engang se at Netshop er selger av denne laptop`en? Menmen. Sånne som Filmzes bruker vel alle mulige argumenter for å forsvare egen mangel på moral. Det blir som å diskutere med en seriemorder om drap er ok. I seriemorderens skrudde hode er det helt sikkert ok, og mange idiotiske argumenter kan brukes for å forsvare det han/hun gjør...

 

Selvfølgelig kan det hende trådstarter slipper unna om han sender inn maskinen og ber om at feilen rettes på garantien, men uansett hvordan man vrir og vender på det så er det feil. Ordinær Garanti skal ikke dekke skader man selv påfører varen såfremt ikke garantigiveren selv sier at det er noe man kan gjøre. Det er udiskutabelt.

Lenke til kommentar
Vi får inn masser PC-er fra elever med striper på skjermen, svak backlight osv. det får du byttet lett på garantisak. (nå vet jeg ikke åssen asus er på den da)

 

sålenge det ikke er synlig skade trur jeg det skal gå bra

Så det er liksom greit at vi andre skal være med å betale for en skade han selv har påført maskinen? Ja, for det er jo det som blir resultatet. Selger/produsent må jo nødvendigvis dekke inn slike utgifter gjennom det vi betaler for produktene. Moralsk sett er det derfor helt forkastlig å forsøke reklamere eller kreve garantirep. på en slik skade.

 

Det der er bare tullpreik! Ta moralen din med i senga du...

 

Tror du ikke slikt allerede er innbakt i prisen vi betaler? Og som om ikke butikker/produsenter ikke tøyer lover og regler ganske ofte for å slippe unna med utgifter.

I graverende eksempler kan jeg være enig, men her ser ikke noe særlig umoralskt i å kjøre dte på garanti etc. Uannsette så vil butikker/produsenter skaffe seg god reklame på og være litt "greie" i slike saker. Noe nok de store og seriøse også er veldig klar over.

 

Moralen din her henger ikke på greip! INgen som taper noe på dette vil jeg påstå.

 

Moralen hans henger ikke på greip? Hva slags idiot er du? Kom deg hjem til dine foreldre, og be dem oppdra deg en gang til! Så kanskje de gjør en bedre jobb....

 

 

Hadde overhode noe poeng du ville frem til her? Hva med og heller motstride/argumentere litt i mot dte jeg skriver også... (fjott!)

Problemet ditt er at du ikke en gang klarer å se et åpenbart poeng. Mitt heteste tips til deg er fortsatt at du drar hjem til dine foreldre, ber dem lese igjennom denne tråden, og deretter får du dem til å oppdra deg på nytt. For det trengs!

Men det var vel for mye forlangt å tro at du ville skjønne noe, så da kan jeg idiotforklare det her:

 

- Du mener ingen taper på misbruk av garantien.

Det er riv ruskende galt. Vet du hva forsikring er? Vet du hva forsikringssvindel er? Vet du hvilke kostnader som hvert år spres på alle forsikringstakere på grunn av forsikringssvindel? Regnet ikke med det..... Og det er en svært relevant sammenligning i denne saken. For det at noen svindler forsikringsselskapet er ikke greit, selv om man slipper unna, og selv om "forsikringsselskapet ikke merker noen ting fordi det er så lite penger for dem". Nei, det blir ikke lite penger når mange nok gjør det.

 

- Du mener moralen ved å ikke svindle en butikk ikke henger på greip

Hvordan i alle dager kan du si noe sånt? Her kommer dette med oppdragelse inn. Om du mener at det er ok å svindle en butikk så er det din moral det er noe galt med. Derfor kom jeg med mitt forslag til deg om å be om ny oppdragelse. Jeg kan love deg en ting, og det er at dersom du skriver ut denne tråden og viser den til dine foreldre, så kommer de til å bli flaue på dine vegne.

 

Filmzes er om mulig enda værre, som trekker frem et totalt irrelevant eksempel for å rettferdiggjøre det foreslåtte misbruk av garantien. At Filmzes har hatt en uheldig opplevelse med Netshop har da overhodet ingen ting med denne saken å gjøre? Kan ikke engang se at Netshop er selger av denne laptop`en? Menmen. Sånne som Filmzes bruker vel alle mulige argumenter for å forsvare egen mangel på moral. Det blir som å diskutere med en seriemorder om drap er ok. I seriemorderens skrudde hode er det helt sikkert ok, og mange idiotiske argumenter kan brukes for å forsvare det han/hun gjør...

 

Selvfølgelig kan det hende trådstarter slipper unna om han sender inn maskinen og ber om at feilen rettes på garantien, men uansett hvordan man vrir og vender på det så er det feil. Ordinær Garanti skal ikke dekke skader man selv påfører varen såfremt ikke garantigiveren selv sier at det er noe man kan gjøre. Det er udiskutabelt.

 

 

Vel vel.... Forsikring og avanse/garantisaker i butikk er vel _litt_ anderledes en forsikringsvindel som du lekser ut om... Og det med at jag skal flytte hjem til foreldrene mine osv. kan du spare deg for! (nå er dem begge vandret så det blir uannsett vannskeligt).

 

At du blander inn seriemordere og forsikringssvindel mm. sier vel om hvor mye peiling du kanskje har...

 

Nå har jeg selv drevet eget foretak i en del år (mange år faktisk), og vet at (dessverre) så må man praktisk sett kjøre på med litt små slem stil inn i mellomm for og overleve.

 

Står på mitt, og akkuratt i slike saker deom dette så kan du kjøre moralen langt avgårde til de mørkeste steder.

 

Edit. du oppnåde vel det du ønsket i denne tråden: første gangen du spamet om moralen osv. så var dte ingen som giddet å svare deg. 2. gangen så giddet jeg å svare deg. Og de fikk du vel 'mat' til å kverulere litt mer om moralen din.

 

Om du skal lekse om moral: ha litt baller og heller start i en annen ende. HVa med bedrifts topper, banksjefer (som melker oss det lille extra nå om dagen), politikere mf. som gjerene maler egen kake på bakrommet. Hva med og heller bruke energien på dette. MEn tipper du ikke har nok baller til å gå ned i feks. din bank og slå i borde og si hva du mener.. Er du en tøffel eller bare et sterkt behov om å fremstå som det? Om ikke alle andre deler dine moral syn og du ikke tåler å høre det så la oss slippe din sippete innlegg.

Endret av Blacki
Lenke til kommentar

Fantastisk lesning! :!:

At folk gidder å gjøre seg til kjeltring for fire laken er for meg latterlig.

 

Moral, det har da vitterlig alt med moral å gjøre om trådstarter holder tilbake eller finner på en annen forklaring på hvorfor laptopen er ødelagt.

 

Til syvende og sist er det de som er ærlige som må ta smellen, desverre :roll:

Lenke til kommentar

Jøss, mye "svar" siden jeg sist var innom. Og hvorfor tror alle jeg er en han?

 

Uansett, moral eller ikke. Jeg mener at der jeg kjøpte dataen fra, burde være litt imøtekommende for da kjøper jeg der igjen. En kunde her og en kunde der blir masse kunder, og masse kunder blir masse penger. Så ingen taper egentlig på det. Men når jeg har betalt 4000 kr så burde det være nok til å reparere den en gang, for jeg vet at det ikke kostet 4000 å bygge denne dataen (det merker man fint).

 

Men jeg har ikke vært inne med dataen enda. Har ikke tid :p Dessuten har jeg ikke sett strekene på en stund, så jeg lurer i det hele tatt om jeg skal gidde å gjøre noe med det...

Lenke til kommentar
Vi får inn masser PC-er fra elever med striper på skjermen, svak backlight osv. det får du byttet lett på garantisak. (nå vet jeg ikke åssen asus er på den da)

 

sålenge det ikke er synlig skade trur jeg det skal gå bra

Så det er liksom greit at vi andre skal være med å betale for en skade han selv har påført maskinen? Ja, for det er jo det som blir resultatet. Selger/produsent må jo nødvendigvis dekke inn slike utgifter gjennom det vi betaler for produktene. Moralsk sett er det derfor helt forkastlig å forsøke reklamere eller kreve garantirep. på en slik skade.

 

Det der er bare tullpreik! Ta moralen din med i senga du...

 

Tror du ikke slikt allerede er innbakt i prisen vi betaler? Og som om ikke butikker/produsenter ikke tøyer lover og regler ganske ofte for å slippe unna med utgifter.

I graverende eksempler kan jeg være enig, men her ser ikke noe særlig umoralskt i å kjøre dte på garanti etc. Uannsette så vil butikker/produsenter skaffe seg god reklame på og være litt "greie" i slike saker. Noe nok de store og seriøse også er veldig klar over.

 

Moralen din her henger ikke på greip! INgen som taper noe på dette vil jeg påstå.

 

Moralen hans henger ikke på greip? Hva slags idiot er du? Kom deg hjem til dine foreldre, og be dem oppdra deg en gang til! Så kanskje de gjør en bedre jobb....

 

 

Hadde overhode noe poeng du ville frem til her? Hva med og heller motstride/argumentere litt i mot dte jeg skriver også... (fjott!)

Problemet ditt er at du ikke en gang klarer å se et åpenbart poeng. Mitt heteste tips til deg er fortsatt at du drar hjem til dine foreldre, ber dem lese igjennom denne tråden, og deretter får du dem til å oppdra deg på nytt. For det trengs!

Men det var vel for mye forlangt å tro at du ville skjønne noe, så da kan jeg idiotforklare det her:

 

- Du mener ingen taper på misbruk av garantien.

Det er riv ruskende galt. Vet du hva forsikring er? Vet du hva forsikringssvindel er? Vet du hvilke kostnader som hvert år spres på alle forsikringstakere på grunn av forsikringssvindel? Regnet ikke med det..... Og det er en svært relevant sammenligning i denne saken. For det at noen svindler forsikringsselskapet er ikke greit, selv om man slipper unna, og selv om "forsikringsselskapet ikke merker noen ting fordi det er så lite penger for dem". Nei, det blir ikke lite penger når mange nok gjør det.

 

- Du mener moralen ved å ikke svindle en butikk ikke henger på greip

Hvordan i alle dager kan du si noe sånt? Her kommer dette med oppdragelse inn. Om du mener at det er ok å svindle en butikk så er det din moral det er noe galt med. Derfor kom jeg med mitt forslag til deg om å be om ny oppdragelse. Jeg kan love deg en ting, og det er at dersom du skriver ut denne tråden og viser den til dine foreldre, så kommer de til å bli flaue på dine vegne.

 

Filmzes er om mulig enda værre, som trekker frem et totalt irrelevant eksempel for å rettferdiggjøre det foreslåtte misbruk av garantien. At Filmzes har hatt en uheldig opplevelse med Netshop har da overhodet ingen ting med denne saken å gjøre? Kan ikke engang se at Netshop er selger av denne laptop`en? Menmen. Sånne som Filmzes bruker vel alle mulige argumenter for å forsvare egen mangel på moral. Det blir som å diskutere med en seriemorder om drap er ok. I seriemorderens skrudde hode er det helt sikkert ok, og mange idiotiske argumenter kan brukes for å forsvare det han/hun gjør...

 

Selvfølgelig kan det hende trådstarter slipper unna om han sender inn maskinen og ber om at feilen rettes på garantien, men uansett hvordan man vrir og vender på det så er det feil. Ordinær Garanti skal ikke dekke skader man selv påfører varen såfremt ikke garantigiveren selv sier at det er noe man kan gjøre. Det er udiskutabelt.

 

 

Vel vel.... Forsikring og avanse/garantisaker i butikk er vel _litt_ anderledes en forsikringsvindel som du lekser ut om... Og det med at jag skal flytte hjem til foreldrene mine osv. kan du spare deg for! (nå er dem begge vandret så det blir uannsett vannskeligt).

 

At du blander inn seriemordere og forsikringssvindel mm. sier vel om hvor mye peiling du kanskje har...

 

Nå har jeg selv drevet eget foretak i en del år (mange år faktisk), og vet at (dessverre) så må man praktisk sett kjøre på med litt små slem stil inn i mellomm for og overleve.

 

Står på mitt, og akkuratt i slike saker deom dette så kan du kjøre moralen langt avgårde til de mørkeste steder.

 

Edit. du oppnåde vel det du ønsket i denne tråden: første gangen du spamet om moralen osv. så var dte ingen som giddet å svare deg. 2. gangen så giddet jeg å svare deg. Og de fikk du vel 'mat' til å kverulere litt mer om moralen din.

 

Om du skal lekse om moral: ha litt baller og heller start i en annen ende. HVa med bedrifts topper, banksjefer (som melker oss det lille extra nå om dagen), politikere mf. som gjerene maler egen kake på bakrommet. Hva med og heller bruke energien på dette. MEn tipper du ikke har nok baller til å gå ned i feks. din bank og slå i borde og si hva du mener.. Er du en tøffel eller bare et sterkt behov om å fremstå som det? Om ikke alle andre deler dine moral syn og du ikke tåler å høre det så la oss slippe din sippete innlegg.

 

Jeg får plukke fra hverandre posten din bit for bit.

 

- Forsikringssvindel og garantisvindel er ikke veldig ulikt i mine øyne. I begge tilfeller har du kjøpt et produkt, og du påfører selger kostnader urettmessig.

 

- At jeg trekker inn forsikringssvindel og seriemordere var for å trekke paralleller. Ikke for å si at det er nøyaktig det samme. Parallellene benyttes for å illustrere et poeng fra et lignende forhold. Men du ser vel kanskje ikke parallellene, du som har så lav moral.

 

- Flott at du har drevet eget foretak. Gründere har jeg sansen for, spesielt de som evner å drive bra i sin bransje.

 

- Moralen min har jeg ikke tenkt til å "kjøre et mørkt sted". Jeg er stolt over å være ærlig og redelig, og jeg hadde ikke vært der jeg er i dag om jeg hadde manglet moral. Det gjennomskues raskt.

 

- Jeg ønsket ikke å oppnå noe annet med mine poster enn å påpkeke at folk bør ha et snev av moral. Og at jeg har lite til overs for folk som svindler. Men til dels taler dine egne poster for seg selv, så de som er oppegående behøver bare å lese det du skriver. Egentlig burde jeg ikke poste noe mer, men la dine begredelige synspunkter få henge i luften.

 

- Jeg kverulerer ikke om min egen moral. Jeg påpeker blant annet din mangel på moral.

 

- Begynne i en annen ende: Ja, kanskje jeg skal gå til banksjefen og klage på renten. Jeg har ikke tenkt til å grille deg helt her selv om jeg om dette temaet kunne skrevet side opp og side ned. Men jeg kan poengtere følgende: Du vet antakeligvis svært lite om beslutningsprosesser i større banker, eller i store konsern generelt sett. Videre vet du antakelig svært lite om funding, NIBOR, obligasjonsmarkedet etc.

Klart, om mange nok kunder utøver forbrukermakt og krever lavere rente, så kan det gi utslag i endring av interne prosesser. Men om du tror at alle bankene som er trege gjør det ene og alene for å "melke" kundene, så tar du feil. Og skal jeg ta opp noe med banksjefen trenger jeg ikke gå mange meter....

 

- Det er kjedelig at du anser folk med moral for å være tøfler (antar at du her mener feige). I styret jeg sitter i er det ingen som anser meg for å være en tøffel. Jeg trenger ikke være en svindler, eller mangle moral, for å være tøff. Men det gjør kanskje du?

 

Tror jeg skal stoppe her. Kunne skrevet langt mer for å underbygge mine synspunkter, men samtidig ofrer jeg ikke denne saken mer tid en nødvendig. Enkelte meninger kan ikke stå uimotsagt.

Lenke til kommentar
Jøss, mye "svar" siden jeg sist var innom. Og hvorfor tror alle jeg er en han?

 

Uansett, moral eller ikke. Jeg mener at der jeg kjøpte dataen fra, burde være litt imøtekommende for da kjøper jeg der igjen. En kunde her og en kunde der blir masse kunder, og masse kunder blir masse penger. Så ingen taper egentlig på det. Men når jeg har betalt 4000 kr så burde det være nok til å reparere den en gang, for jeg vet at det ikke kostet 4000 å bygge denne dataen (det merker man fint).

 

Men jeg har ikke vært inne med dataen enda. Har ikke tid :p Dessuten har jeg ikke sett strekene på en stund, så jeg lurer i det hele tatt om jeg skal gidde å gjøre noe med det...

IKEA er et eksempel på en bedrift som ikke spør om hva som gikk galt, men bare erstatter varen. Men det visste du vel kanskje :)

Nettbutikker som selger datamaskiner opererer ikke på samme måten, men du skal jo ikke se bort ifra at det ikke blir alt for dyrt å bytte skjerm. Er vel en veldig liten skjerm det er snakk om?

 

Anyways, ta dine egne beslutninger. Du vet selv best hva du kan gjøre, og stå for :)

Lenke til kommentar
Vi får inn masser PC-er fra elever med striper på skjermen, svak backlight osv. det får du byttet lett på garantisak. (nå vet jeg ikke åssen asus er på den da)

 

sålenge det ikke er synlig skade trur jeg det skal gå bra

Så det er liksom greit at vi andre skal være med å betale for en skade han selv har påført maskinen? Ja, for det er jo det som blir resultatet. Selger/produsent må jo nødvendigvis dekke inn slike utgifter gjennom det vi betaler for produktene. Moralsk sett er det derfor helt forkastlig å forsøke reklamere eller kreve garantirep. på en slik skade.

 

Det der er bare tullpreik! Ta moralen din med i senga du...

 

Tror du ikke slikt allerede er innbakt i prisen vi betaler? Og som om ikke butikker/produsenter ikke tøyer lover og regler ganske ofte for å slippe unna med utgifter.

I graverende eksempler kan jeg være enig, men her ser ikke noe særlig umoralskt i å kjøre dte på garanti etc. Uannsette så vil butikker/produsenter skaffe seg god reklame på og være litt "greie" i slike saker. Noe nok de store og seriøse også er veldig klar over.

 

Moralen din her henger ikke på greip! INgen som taper noe på dette vil jeg påstå.

 

Moralen hans henger ikke på greip? Hva slags idiot er du? Kom deg hjem til dine foreldre, og be dem oppdra deg en gang til! Så kanskje de gjør en bedre jobb....

 

 

Hadde overhode noe poeng du ville frem til her? Hva med og heller motstride/argumentere litt i mot dte jeg skriver også... (fjott!)

Problemet ditt er at du ikke en gang klarer å se et åpenbart poeng. Mitt heteste tips til deg er fortsatt at du drar hjem til dine foreldre, ber dem lese igjennom denne tråden, og deretter får du dem til å oppdra deg på nytt. For det trengs!

Men det var vel for mye forlangt å tro at du ville skjønne noe, så da kan jeg idiotforklare det her:

 

- Du mener ingen taper på misbruk av garantien.

Det er riv ruskende galt. Vet du hva forsikring er? Vet du hva forsikringssvindel er? Vet du hvilke kostnader som hvert år spres på alle forsikringstakere på grunn av forsikringssvindel? Regnet ikke med det..... Og det er en svært relevant sammenligning i denne saken. For det at noen svindler forsikringsselskapet er ikke greit, selv om man slipper unna, og selv om "forsikringsselskapet ikke merker noen ting fordi det er så lite penger for dem". Nei, det blir ikke lite penger når mange nok gjør det.

 

- Du mener moralen ved å ikke svindle en butikk ikke henger på greip

Hvordan i alle dager kan du si noe sånt? Her kommer dette med oppdragelse inn. Om du mener at det er ok å svindle en butikk så er det din moral det er noe galt med. Derfor kom jeg med mitt forslag til deg om å be om ny oppdragelse. Jeg kan love deg en ting, og det er at dersom du skriver ut denne tråden og viser den til dine foreldre, så kommer de til å bli flaue på dine vegne.

 

Filmzes er om mulig enda værre, som trekker frem et totalt irrelevant eksempel for å rettferdiggjøre det foreslåtte misbruk av garantien. At Filmzes har hatt en uheldig opplevelse med Netshop har da overhodet ingen ting med denne saken å gjøre? Kan ikke engang se at Netshop er selger av denne laptop`en? Menmen. Sånne som Filmzes bruker vel alle mulige argumenter for å forsvare egen mangel på moral. Det blir som å diskutere med en seriemorder om drap er ok. I seriemorderens skrudde hode er det helt sikkert ok, og mange idiotiske argumenter kan brukes for å forsvare det han/hun gjør...

 

Selvfølgelig kan det hende trådstarter slipper unna om han sender inn maskinen og ber om at feilen rettes på garantien, men uansett hvordan man vrir og vender på det så er det feil. Ordinær Garanti skal ikke dekke skader man selv påfører varen såfremt ikke garantigiveren selv sier at det er noe man kan gjøre. Det er udiskutabelt.

 

 

Vel vel.... Forsikring og avanse/garantisaker i butikk er vel _litt_ anderledes en forsikringsvindel som du lekser ut om... Og det med at jag skal flytte hjem til foreldrene mine osv. kan du spare deg for! (nå er dem begge vandret så det blir uannsett vannskeligt).

 

At du blander inn seriemordere og forsikringssvindel mm. sier vel om hvor mye peiling du kanskje har...

 

Nå har jeg selv drevet eget foretak i en del år (mange år faktisk), og vet at (dessverre) så må man praktisk sett kjøre på med litt små slem stil inn i mellomm for og overleve.

 

Står på mitt, og akkuratt i slike saker deom dette så kan du kjøre moralen langt avgårde til de mørkeste steder.

 

Edit. du oppnåde vel det du ønsket i denne tråden: første gangen du spamet om moralen osv. så var dte ingen som giddet å svare deg. 2. gangen så giddet jeg å svare deg. Og de fikk du vel 'mat' til å kverulere litt mer om moralen din.

 

Om du skal lekse om moral: ha litt baller og heller start i en annen ende. HVa med bedrifts topper, banksjefer (som melker oss det lille extra nå om dagen), politikere mf. som gjerene maler egen kake på bakrommet. Hva med og heller bruke energien på dette. MEn tipper du ikke har nok baller til å gå ned i feks. din bank og slå i borde og si hva du mener.. Er du en tøffel eller bare et sterkt behov om å fremstå som det? Om ikke alle andre deler dine moral syn og du ikke tåler å høre det så la oss slippe din sippete innlegg.

 

Jeg får plukke fra hverandre posten din bit for bit.

 

- Forsikringssvindel og garantisvindel er ikke veldig ulikt i mine øyne. I begge tilfeller har du kjøpt et produkt, og du påfører selger kostnader urettmessig.

 

- At jeg trekker inn forsikringssvindel og seriemordere var for å trekke paralleller. Ikke for å si at det er nøyaktig det samme. Parallellene benyttes for å illustrere et poeng fra et lignende forhold. Men du ser vel kanskje ikke parallellene, du som har så lav moral.

 

- Flott at du har drevet eget foretak. Gründere har jeg sansen for, spesielt de som evner å drive bra i sin bransje.

 

- Moralen min har jeg ikke tenkt til å "kjøre et mørkt sted". Jeg er stolt over å være ærlig og redelig, og jeg hadde ikke vært der jeg er i dag om jeg hadde manglet moral. Det gjennomskues raskt.

 

- Jeg ønsket ikke å oppnå noe annet med mine poster enn å påpkeke at folk bør ha et snev av moral. Og at jeg har lite til overs for folk som svindler. Men til dels taler dine egne poster for seg selv, så de som er oppegående behøver bare å lese det du skriver. Egentlig burde jeg ikke poste noe mer, men la dine begredelige synspunkter få henge i luften.

 

- Jeg kverulerer ikke om min egen moral. Jeg påpeker blant annet din mangel på moral.

 

- Begynne i en annen ende: Ja, kanskje jeg skal gå til banksjefen og klage på renten. Jeg har ikke tenkt til å grille deg helt her selv om jeg om dette temaet kunne skrevet side opp og side ned. Men jeg kan poengtere følgende: Du vet antakeligvis svært lite om beslutningsprosesser i større banker, eller i store konsern generelt sett. Videre vet du antakelig svært lite om funding, NIBOR, obligasjonsmarkedet etc.

Klart, om mange nok kunder utøver forbrukermakt og krever lavere rente, så kan det gi utslag i endring av interne prosesser. Men om du tror at alle bankene som er trege gjør det ene og alene for å "melke" kundene, så tar du feil. Og skal jeg ta opp noe med banksjefen trenger jeg ikke gå mange meter....

 

- Det er kjedelig at du anser folk med moral for å være tøfler (antar at du her mener feige). I styret jeg sitter i er det ingen som anser meg for å være en tøffel. Jeg trenger ikke være en svindler, eller mangle moral, for å være tøff. Men det gjør kanskje du?

 

Tror jeg skal stoppe her. Kunne skrevet langt mer for å underbygge mine synspunkter, men samtidig ofrer jeg ikke denne saken mer tid en nødvendig. Enkelte meninger kan ikke stå uimotsagt.

 

 

Alså! Jeg ble ikke så veldig imponert... Flott skrevet, synd det ikke bygger så mye på praktisk erfaring for folk flest..

 

Edit:

 

og du; om du ikke har tid til denne tråden, hvorfor da ta seg tid til å hele 2 ganger gidde å kommentere at dette er svindel/dårlig moral osv. (ut i fra det jeg har sett av en del av dine tidligere poster så virker dte som du har veldig god tid til å rakke ned på andre og leke moralsk vokter...

Endret av Blacki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...