MadRos Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 hei, har gått over til vista igjenn, Fikk et irriterende problem: Hver gang Bærbaren er på, og jeg tilkobler strømadapter for å lade batteriet, ALT fryser! Det vil mus, og tastatur fungerer ikke. Vet noen hva dette kommer av? Og hvordan løse problemet? Ganske Ny install av vista x64; Har Kunshan M570+; bruker også medgølgende drivere fra multicom.no
bowardsen Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Oppdater Bios, og Oppdater skjermdriveren.
MadRos Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Skrevet 6. desember 2008 hvor kan jeg skaffe bios update fra?
bowardsen Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Jeg lurer på om jeg ikke har skrevet om dette på m570 tråden, men here you go: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=317103 Gå til 2. tråden og last ned den originale biosen rett fra clevo. Deretter lager du en bootable usb, er en link til en guide i samme post. Når du har gjort det, så pakker du ut clevo-biosen og åpner mappen. Deretter kopierer du alle filene i biosmappen over på en mappe du lager på usbpinnen. Mappen på usbpinnen kaller du clevo. Da er usb-pinnen klar. Restart maskina og trykk F2 - inn i bios. endre bootrekkeflølgen til usbpinnen din - slik at denne står som nr 1. Trykk F10 og restart da booter maskina di med usb-pinnen, og du får opp noe som ser ut som en svart dos skjerm. Det kommer til å stå C:\ eller noe som i vanlig cmd.. Der skriver du clevo og trykker enter da får du opp en ny linje : C:\clevo\ da er du inne i mappen på usbpinnen. der skriver du inn: step1.bat og trykker enter da flasher du kbc biosen og når den er ferdig får du beskjed om å slå av systemet. DA holder du inne på/av knappen til du "dreper" maskina - dette er ikke farlig når du ikke er i OS'et - og den eneste måten å gjøre det på. Så restarter du maskina på samme måte MEN DENNE GANGEN SKRIVER DU_ step2.bat og trykker enter. Da flasher du systembios og maskina restarter vel seg selv. trykk f2 - gå i bios -endre boot til slik det var - cd/hdd/usb eller noe sånt - og napp ut usb pinnen før du trykker F10 og restarter. Bios er nå flashet!
bowardsen Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 tror jeg også har skrevet om hva du bør gjøre med ny installering av skjermkort driver - alt dette skal være i de siste postene.
MadRos Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Skrevet 7. desember 2008 ok, takk. Skal prøve det. Vet du om man får Overclocket CPU ? Vil så gjerne
bowardsen Skrevet 7. desember 2008 Skrevet 7. desember 2008 Tja, det finnes vel programmer for dette. - Er ikke så fryktelig oppdatert på akkurat overklokking. Du kan jo prøve å lete litt på http://www.notebookreview.com
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå